مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

193
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

125
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

استفاده از تکنیک های داده کاوی جهت بررسی تاثیر برنامه درسی پنهان بر انگیزش درونی دانش آموزان (مطالعه موردی: مقطع ابتدایی)

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 امروزه تحقیقات گسترده ای در حوزه داده کاوی آموزشی به منظور شناسایی عوامل موثر بر یادگیری انجام شده است؛ اما اکثر این تحقیقات, به موضوع پیش بینی مولفه هایی که بر روی عملکرد تحصیلی تاثیر گذار هستند مانند نمره و غیبت, پرداخته اند. شناسایی عوامل موثر بر انگیزش درونی دانش آموزان, نه تنها موجب افزایش یادگیری دانش آموزان در مدرسه می شود؛ بلکه سبب رضایتمندی آن ها از تحصیل می گردد. این مطالعه از دو بٌعد داده کاوی و آماری بر روی 127 نفر از دانش آموزان پسرِ مقطع چهارم, پنجم و ششم ابتدایی, مشغول به تحصیل در سال تحصیلی 1398-1397, دبستان میزان شهر تهران انجام شده است. برای جمع آوری اطلاعات از دو پرسشنامه برنامه درسی پنهان و انگیزش تحصیلی هارتر استفاده شده است. در این تحقیق به منظور مدلسازی از روش کریسپ و الگوریتم های داده کاوی شامل: درخت تصمیم, بیز ساده, بهینه ساز کمینه متوالی به تنهایی و همراه با دو الگوریتم بگینگ و بوستینگ استفاده شده است. نتایج نشان داد که در بین مولفه های برنامه درسی پنهان, متغیر روابط موجود در مدرسه, با دقت 3/91 درصد بیشترین تاثیر و متغیر فناوری ارتباطات و اطلاعات, با دقت 5/53 درصد کمترین تاثیر را بر روی انگیزش درونی دانش آموزان مدرسه میزان داشته است. شناسایی مولفه ی تاثیرگذار بر روی انگیزش درونی موجب می شود که دانش آموزان هم از لحاظ بٌعد آموزشی و هم در بٌعد تربیتی رشد قابل توجهی داشته باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صیادی، علی، حیدرزاده زواردهی، مهدی، و صف آرا، فاطمه. (1399). استفاده از تکنیک های داده کاوی جهت بررسی تاثیر برنامه درسی پنهان بر انگیزش درونی دانش آموزان (مطالعه موردی: مقطع ابتدایی). کنفرانس بین المللی پژوهش های کاربردی در کامپیوتر، برق و فناوری اطلاعات. SID. https://sid.ir/paper/900407/fa

    Vancouver: کپی

    صیادی علی، حیدرزاده زواردهی مهدی، صف آرا فاطمه. استفاده از تکنیک های داده کاوی جهت بررسی تاثیر برنامه درسی پنهان بر انگیزش درونی دانش آموزان (مطالعه موردی: مقطع ابتدایی). 1399. Available from: https://sid.ir/paper/900407/fa

    IEEE: کپی

    علی صیادی، مهدی حیدرزاده زواردهی، و فاطمه صف آرا، “استفاده از تکنیک های داده کاوی جهت بررسی تاثیر برنامه درسی پنهان بر انگیزش درونی دانش آموزان (مطالعه موردی: مقطع ابتدایی)،” presented at the کنفرانس بین المللی پژوهش های کاربردی در کامپیوتر، برق و فناوری اطلاعات. 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/900407/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button