مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

176
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

74
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی رابطه سبک های اسنادی و ابعاد کفایت اجتماعی با اضطراب امتحان در دانش آموزان پسر دوره ی دوم متوسطه شهر تبریز

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی رابطه ابعاد کفایت اجتماعی و سبک های اسنادی با اضطراب امتحان در دانش آموزان بوده است. روش تحقیق حاضر به دلیل بررسی وضع موجود متغیرهای تحقیق و روابط آن ها در جامعه, جزء تحقیقات توصیفی/ همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان پسر دوره دوم متوسطه منطقه چهار شهر تبریز در سال تحصیلی 98-1397 بود که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده و با توجه به جدول مورگان, تعداد 200 نفر از این دانش آموزان به عنوان نمونه انتخاب شدند. به منظور اندازه گیری متغیرهای مورد نظر از پرسشنامه های کفایت اجتماعی فلنر, سبک های اسنادی پیترسون و سلیگمن و اضطراب امتحان ساراسون استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها روش ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره بکار برده شد. یافته ها نشان داد: 1) بین سبک های اسنادی با اضطراب امتحان در دانش آموزان رابطه وجود دارد. 2) بین ابعاد کفایت اجتماعی با اضطراب امتحان در دانش آموزان رابطه وجود دارد. 3) سبک های اسنادی (اسناد درونی/بیرونی) و ابعاد کفایت اجتماعی (مهارت شناختی, مهارت هیجانی و آمایه های انگیزشی) می تواند اضطراب امتحان در دانش آموزان را پیش بینی کند. نتیجه تحقیق حاضر می تواند اشارات کاربردی برای دست اندرکاران امر آموزش و پرورش و خانواده ها داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری، راهب، و شالچی، بهزاد. (1399). بررسی رابطه سبک های اسنادی و ابعاد کفایت اجتماعی با اضطراب امتحان در دانش آموزان پسر دوره ی دوم متوسطه شهر تبریز. کنفرانس ملی علوم اجتماعی و روان شناسی ایران. SID. https://sid.ir/paper/900845/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری راهب، شالچی بهزاد. بررسی رابطه سبک های اسنادی و ابعاد کفایت اجتماعی با اضطراب امتحان در دانش آموزان پسر دوره ی دوم متوسطه شهر تبریز. 1399. Available from: https://sid.ir/paper/900845/fa

    IEEE: کپی

    راهب جعفری، و بهزاد شالچی، “بررسی رابطه سبک های اسنادی و ابعاد کفایت اجتماعی با اضطراب امتحان در دانش آموزان پسر دوره ی دوم متوسطه شهر تبریز،” presented at the کنفرانس ملی علوم اجتماعی و روان شناسی ایران. 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/900845/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button