مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

249
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

88
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

رابطه ی باورهای غیرمنطقی با پذیرش اجتماعی و سازگاری تحصیلی دانش آموزان دختر پایه سوم دوره متوسطه ی شهر همدان

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی رابطه ی باور های غیرمنطقی با پذیرش اجتماعی و سازگاری تحصیلی در دانش آموزان دختر پایه سوم دوره متوسطه ی شهر همدان بود. پژوهش حاضر یک مطالعه پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه سوم متوسطه شهر همدان شامل 2720 نفر بوده است. حجم نمونه توسط جدول کرجسی و مرگان برابر 338 نفر برآورد و نمونه های آماری با استفاده از شیوه ی نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شده اند. برای جمع آوری اطلاعات از سه پرسشنامه استاندارد, مقیاس سازگاری تحصیلی آزمون شخصیتی کالیفرنیا, پرسشنامه پذیرش اجتماعی کراون و مارلو و پرسشنامه 4 عاملی باورهای غیرمنطقی استفاده شد. داده ها با استفاده از آزمون آماری رگرسیون خطی به شیوه ورود آنالیز گردید. نتایج به دست آمده نشان داد که: باورهای غیرمنطقی به صورت منفی بر سازگاری تحصیلی و پذیرش اجتماعی دانش آموزان اثرگذار است؛ اما در تبیین هر دو متغیر, عامل چندان کارآمدی نیست و نمی توان به وسیله این متغیر پیش بین, دو متغیر ملاک را تبیین نمود؛ اما متغیر پذیرش اجتماعی بسیار موفق تر از باورهای غیرمنطقی می تواند سازگاری تحصیلی را تبیین و پیش بینی نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ترکمان، سعید، و سهل البیع، احسان. (1399). رابطه ی باورهای غیرمنطقی با پذیرش اجتماعی و سازگاری تحصیلی دانش آموزان دختر پایه سوم دوره متوسطه ی شهر همدان. کنفرانس ملی علوم اجتماعی و روان شناسی ایران. SID. https://sid.ir/paper/900849/fa

    Vancouver: کپی

    ترکمان سعید، سهل البیع احسان. رابطه ی باورهای غیرمنطقی با پذیرش اجتماعی و سازگاری تحصیلی دانش آموزان دختر پایه سوم دوره متوسطه ی شهر همدان. 1399. Available from: https://sid.ir/paper/900849/fa

    IEEE: کپی

    سعید ترکمان، و احسان سهل البیع، “رابطه ی باورهای غیرمنطقی با پذیرش اجتماعی و سازگاری تحصیلی دانش آموزان دختر پایه سوم دوره متوسطه ی شهر همدان،” presented at the کنفرانس ملی علوم اجتماعی و روان شناسی ایران. 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/900849/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button