مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

100
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

78
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

شناسایی و رتبه بندی اثر عوامل نظام راهبری شرکتی در کسب و کار

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 این مقاله با هدف بررسی شناسایی و رتبه بندی ابعاد و مؤلفه های نظام راهبری و حاکمیت شرکتی انجام شده است که از دیدگاه هدف, کاربردی و به لحاظ روش, کیفی و کمی است. جامعه آماری این تحقیق کلیه خبرگان فعال در بخش کسب و کار بوده که شامل کارآفرینان و مدیران و کارشناسان مرتبط با این حوزه می باشند. پس از مصاحبه با 20 نفر از خبرگان به اشباع نظری رسیدیم. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه باز و مصاحبه می باشد. در این تحقیق در بخش شناسایی عوامل اثر گذار بر نظام راهبری شرکتی در کسب و کار از روش دلفی استفاده شده است. همچنین به منظور رتبه بندی عوامل شناسایی شده از تکنیکAHP با استفاده از روش پرسشنامه مقایسات زوجی طیف لیکرت در قالب نرم افزار EXPERT CHOICE استفاده گردید. نتایج تحلیل ها نشان داد حاکمیت شرکتی شامل سه متغیر ساختاری, محیطی و رفتاری هستند که بعد رفتاری شامل دو مولفه ویژگی های شخصی و مهارت های بین فردی, بعد محیطی شامل چهار مولفه کارکنان, هیئت مدیره, سهامداران و مشتریان و بعد ساختاری شامل پنج مولفه فرهنگ سازی سازمانی, شفافیت, مشارکت و کار تیمی, ارزشهای سازمانی و هنجارسازمانی می باشند. در مجموع تعداد 11 مولفه شناسایی شدند. پس از رتبه بندی عوامل, مشخص شد که مولفه فرهنگ سازی سازمانی تاثیر گذارترین مولفه بر نظام راهبری شرکتی بوده و مولفه های بعدی عبارت است از: شفافیت, مشارکت و کار تیمی, ارزش سازمانی, هنجار سازمانی, کارکنان, هیات مدیره, مشخصات فردی, سهامداران, مهارتهای فردی و در آخر مولفه مشتریان می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نصراله نیا، محمد، میرزا، مهدی، آلبا، کاوه، و رحمانی زاده، فرزانه. (1401). شناسایی و رتبه بندی اثر عوامل نظام راهبری شرکتی در کسب و کار. کنفرانس بین المللی و ملی مطالعات مدیریت، حسابداری و حقوق. SID. https://sid.ir/paper/902110/fa

    Vancouver: کپی

    نصراله نیا محمد، میرزا مهدی، آلبا کاوه، رحمانی زاده فرزانه. شناسایی و رتبه بندی اثر عوامل نظام راهبری شرکتی در کسب و کار. 1401. Available from: https://sid.ir/paper/902110/fa

    IEEE: کپی

    محمد نصراله نیا، مهدی میرزا، کاوه آلبا، و فرزانه رحمانی زاده، “شناسایی و رتبه بندی اثر عوامل نظام راهبری شرکتی در کسب و کار،” presented at the کنفرانس بین المللی و ملی مطالعات مدیریت، حسابداری و حقوق. 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/902110/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

    کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button