Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

691
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

639
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدلی به منظور ارزیابی اثربخشی تبلیغات شهری با رویکرد مالی اقتصادی

صفحات

 صفحه شروع 345 | صفحه پایان 356

چکیده

 هدف این تحقیق ارائه مدلی به منظور ارزیابی اثربخشی تبلیغات شهری با رویکرد مالی-اقتصادی و شناسایی ابعاد و روابط بین آنها بود. روش تحقیق بر مبنای روش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه شهروندان شهر اصفهان به تعداد2017780 نفر تشکیل دادند که از طریق فرمول نمونه گیری کوکران تعداد 393 نفر حجم نمونه محاسبه و از طریق روش نمونه گیری طبقه ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پنج پرسشنامه بود که روایی آن به صورت محتوایی, صوری و عاملی مورد تائید قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح توصیفی (میانگین, جداول فراوانی و نمودارها) و استنباطی (مدل معادلات ساختاری) با استفاده از نرم افزار آماری اس. پی. اس. اس و لیزرل صورت گرفت. نتایج تحقیق با استفاده از مدل معادلات ساختاری نشان داد که ابعاد اثربخشی تبلیغات مشتمل بر جاذبه های بصری, باورپذیری, مربوط بودن, قابلیت اقناع, بعد محتوایی و اطلاعاتی تبلیغ و قابلیت یاداوری تبلیغات با ضرایب تاثیر 39/0, 43/0, 36/0, 25/0, 33/0 و 31/0 بر گرایش و علاقه به تبلیغ تاثیر داشته و از این طریق آگاهی از تبلیغ, تصور از تبلیغ در ذهن مخاطب و تمایل به استفاده از پیامهای تبلیغ را تحت تاثیر قرار می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیم زاده، رضا، حقیقت، شراره، و همتی، علی. (1397). ارائه مدلی به منظور ارزیابی اثربخشی تبلیغات شهری با رویکرد مالی اقتصادی. مدیریت شهری، 17(51 )، 345-356. SID. https://sid.ir/paper/92046/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیم زاده رضا، حقیقت شراره، همتی علی. ارائه مدلی به منظور ارزیابی اثربخشی تبلیغات شهری با رویکرد مالی اقتصادی. مدیریت شهری[Internet]. 1397؛17(51 ):345-356. Available from: https://sid.ir/paper/92046/fa

    IEEE: کپی

    رضا ابراهیم زاده، شراره حقیقت، و علی همتی، “ارائه مدلی به منظور ارزیابی اثربخشی تبلیغات شهری با رویکرد مالی اقتصادی،” مدیریت شهری، vol. 17، no. 51 ، pp. 345–356، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/92046/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا