مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

786
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

217
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تطبیقی شیوه های ارتباطی و تبلیغی چهره های قرآنی با روش های تبلیغات در جهان امروز

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 124

چکیده

 امروزه ارتباطات و تبلیغات مهمترین بستر انتقال و ترویج فکر, فرهنگ, ارزش ها و هرگونه پیام به دیگران است و همه مذاهب, مکاتب و ملل از رهگذر رسانه های گوناگون, سعی در تبلیغ همه جانبه مرام خویش دارند. در مسیر گسترده و طولانی ارتباطات و تبلیغات, اتخاذ روش های صحیح, کارآمد و متنوع می تواند بیش از هر عامل دیگری به موفقیت فرآیندهای ارتباطی بینجامد.در روزگار کنونی تقابل نظام سلطه جهانی با فرهنگ حق محور و توحیدی اسلام بیش از هر زمان دیگر تبلور یافته و صف مومنان و مستکبران را به روشنی جدا ساخته است. آیات حیات بخش قرآن به عنوان تکیه گاه جبهه توحیدی, مشحون از روش ها و تجربه های دعوت و ترویج انبیا و اولیا است و آبشخور جبهه استکباری, کیدها و مکرهای شیطانی که همواره برای گمراه کردن بشر بر سوگند دیرین خود استوار بوده, متنوع ترین روش ها را در راستای دعایه و پروپاگاندا, با تکیه بر ابزارهای رسانه ای مدرن به کار می گیرند.در مقاله حاضر ضمن مرور و مقایسه روش های تبلیغی دو جبهه, روشن می شود که مهمترین ویژگی روش های تبلیغ قرآنی در مقام اجرا, پای بندی به ارزش ها, حقایق, جامع نگری, توجه به همه ابعاد حیات انسانی و پیشتازی اسوه ها در عمل است؛ در حالی که روش های تبلیغ در جهان امروز به خاطر عدم پای بندی به حق و حقیقت, عدم انطباق قول و فعل, معنویت گریزی و استفاده از وسایل مشروع و نامشروع قادر به تاثیرگذاری دراز مدت و ایمان آفرینی و ایجاد امید پایدار به سعادت و فلاح در انسان ها نیستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباسی مقدم، مصطفی. (1390). بررسی تطبیقی شیوه های ارتباطی و تبلیغی چهره های قرآنی با روش های تبلیغات در جهان امروز. مطالعات قرآن و حدیث، 5(1 (پیاپی 9))، 87-124. SID. https://sid.ir/paper/233320/fa

    Vancouver: کپی

    عباسی مقدم مصطفی. بررسی تطبیقی شیوه های ارتباطی و تبلیغی چهره های قرآنی با روش های تبلیغات در جهان امروز. مطالعات قرآن و حدیث[Internet]. 1390؛5(1 (پیاپی 9)):87-124. Available from: https://sid.ir/paper/233320/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی عباسی مقدم، “بررسی تطبیقی شیوه های ارتباطی و تبلیغی چهره های قرآنی با روش های تبلیغات در جهان امروز،” مطالعات قرآن و حدیث، vol. 5، no. 1 (پیاپی 9)، pp. 87–124، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/233320/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button