مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,548
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

924
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبلیغ ناملموس برند و تاثیر آن بر انتخاب مصرف کننده

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 40

چکیده

 این مطالعه ارائه کننده مفهوم نوین تبلیغ ناملموس در تئوری تبلیغات است. مطالعه برای اولین بار اثربخشی نمایش ناملموس برند را مورد آزمون قرار داده است. در این مطالعه ابتدا با استفاده از روش مدل معادلات ساختاری مولفه ها و شاخص های تاثیر گذار در نمایش ناملموس برند شناسایی شدند. پس از تدوین مدل معادلات ساختاری نمایش ناملموس برند, مطالعه با تمرکز بر مولفه اثربخشی که شامل 4 متغیر مشاهده گر سرعت یادآوری, نگرش نسبت به برند, جایگاه برند, و قصد خرید بود, یک مطالعه تجربی را آزمون نمود. هدف از آزمون یافتن پاسخ این پرسش بود که آیا نمایش ناملموس برند می تواند جایگاه یک برند خاص را در نزد مصرف کننده افزایش دهد یا خیر؟ برند تبلیغی توانست در گروه آزمایش جایگاه بهتری نسبت به گروه شاهد کسب کند. آزمون نشان داد که تبلیغ ناملموس برند بر ضمیر ناخودآگاه مصرف کنندگان تاثیرگذار است و بدون این که مخاطبان خودآگاهی داشته باشند, میزان آگاهی آن ها از برند تبلیغی افزایش یافته است. مطالعه نشان داد که تبلیغ ناملموس برند بر روی ضمیر ناخودآگاه مصرف کننده در کوتاه مدت تاثیرگذار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیدرزاده، کامبیز، بهبودی، مهدی، قدسی خواه، آتنه، منصفی، میترا، و منشی، علی. (1390). تبلیغ ناملموس برند و تاثیر آن بر انتخاب مصرف کننده. مدیریت بازاریابی، 6(13)، 19-40. SID. https://sid.ir/paper/218846/fa

    Vancouver: کپی

    حیدرزاده کامبیز، بهبودی مهدی، قدسی خواه آتنه، منصفی میترا، منشی علی. تبلیغ ناملموس برند و تاثیر آن بر انتخاب مصرف کننده. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1390؛6(13):19-40. Available from: https://sid.ir/paper/218846/fa

    IEEE: کپی

    کامبیز حیدرزاده، مهدی بهبودی، آتنه قدسی خواه، میترا منصفی، و علی منشی، “تبلیغ ناملموس برند و تاثیر آن بر انتخاب مصرف کننده،” مدیریت بازاریابی، vol. 6، no. 13، pp. 19–40، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218846/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button