مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,405
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

850
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی بازارهای محلی روستاهای استان مازندران از دیدگاه خریداران و فروشندگان

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 125

چکیده

 موضوع پژوهش حاضر, بررسی نقش بازارهای محلی روستایی از دیدگاه خریداران و فروشندگان و تاثیر آن در وضعیت معیشتی و اقتصادی روستاییان است. روش تحقیق مورد استفاده توصیفی پیمایشی است و جامعه آماری شامل کلیه مراجعان (خریداران و فروشندگان) به بازارهای محلی 30 روستای استان مازندران است. نتایج تحقیق نشان داد که بیش از پانزده نوع کالا و جنس در بازارهای محلی روستایی عرضه می شود و میانگین تقریبی درآمد ماهیانه فروشندگان از محل فروش کالا و جنس در این بازارها حدود 230 هزار تومان است. فصول و ماه های مناسب فروش کالا و اجناس به ترتیب پاییز (مهر و آبان), تابستان (شهریور), زمستان (اسفند) و بهار (خرداد) است. تنها 21 درصد از روستاییان, محصولات تولیدی خود را به کاسب های بازار محلی فروخته یا خود شخصا آنها را می فروشند. 90 درصد مراجعان, علل خرید کالا از بازارهای محلی را, ارزانی کالا, جور بودن اجناس, نداشتن هزینه حمل و نقل, نزدیکی به محل زندگی و کار, تنوع کالا و اجناس و قیمت تقریبا مناسب آن در بازارهای محلی نسبت به بازارهای شهری و مغازه های روستایی ذکر کرده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، غلامرضا، شریفی، محمدعلی، و نوروزی، شعبانعلی. (1385). بررسی بازارهای محلی روستاهای استان مازندران از دیدگاه خریداران و فروشندگان . روستا و توسعه، 9(2)، 105-125. SID. https://sid.ir/paper/94862/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی غلامرضا، شریفی محمدعلی، نوروزی شعبانعلی. بررسی بازارهای محلی روستاهای استان مازندران از دیدگاه خریداران و فروشندگان . روستا و توسعه[Internet]. 1385؛9(2):105-125. Available from: https://sid.ir/paper/94862/fa

    IEEE: کپی

    غلامرضا احمدی، محمدعلی شریفی، و شعبانعلی نوروزی، “بررسی بازارهای محلی روستاهای استان مازندران از دیدگاه خریداران و فروشندگان ،” روستا و توسعه، vol. 9، no. 2، pp. 105–125، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/94862/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button