مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

459
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

716
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بکارگیری روش قصه گویی به منظور آموزش تاریخ به کودکان در موزه

صفحات

 صفحه شروع 40 | صفحه پایان 61

چکیده

قصه گویی از جمله روش های موثری است که از گذشته اگرچه برای سرگرم کردن کودک بوده, اما بُعد آموزشی نیز داشته است. در میان روش های آموزشی کودکان در موزه, قصه گویی شیوه آموزشی مفیدی است که جهت انتقال مفاهیم, رشد خلاقیت و اگاهی بیشتر و پرورش کودک می توان بکار برد. ساختار موزه در شکل گیری قصه و ابزارهای مورد استفاده جهت بیان قصه در موزه ها-به منظور بالا بردن سطح یادگیری و فهم کودکان-تأثیر بسزایی دارد و باعث ایجاد علاقه و انگیزه بیشتر در کودکان می شود. هر موزه متناسب با نوع و عملکرد خود, از شیوه خاصی در قصه گویی استفاده می کند. هدف از این نوشتار بررسی تأثیر مطلوب قصه و روش-های ارائه آن در موزه به منظور آموزش تاریخ و یادگیری بهتر کودکان می باشد. این مقاله به روش کاربردی و با تحلیل کیفی و توصیفی به بهره گیری از شیوه قصه گویی در موزه می پردازد و برای این منظور راهکارهایی ارائه می دهد. همچنین عوامل موثر در شیوه بکارگیری از این روش مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج پژوهش, رابطه میان فضای موزه, راهنما, اشیا را در نوع قصه و نحوه آموزش تاریخ موثر دانسته است, از اینرو متناسب با مخاطب کودک, الگوهای متفاوتی استفاده می شود. روش قصه گویی نسبت به سایر گزینه ها همچون بازی در امر پرورش خلاقیت و فهم بهتر مفاهیم و موضوعات تاریخی مزیت و برتری دارد. همچنین از جهت اجرایی نیز در موزه کارآمدتر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صفی پور، اعظم، افهمی، رضا، و کیان، مرجان. (1400). بکارگیری روش قصه گویی به منظور آموزش تاریخ به کودکان در موزه. پژوهش در آموزش تاریخ، 2(7 )، 40-61. SID. https://sid.ir/paper/950170/fa

    Vancouver: کپی

    صفی پور اعظم، افهمی رضا، کیان مرجان. بکارگیری روش قصه گویی به منظور آموزش تاریخ به کودکان در موزه. پژوهش در آموزش تاریخ[Internet]. 1400؛2(7 ):40-61. Available from: https://sid.ir/paper/950170/fa

    IEEE: کپی

    اعظم صفی پور، رضا افهمی، و مرجان کیان، “بکارگیری روش قصه گویی به منظور آموزش تاریخ به کودکان در موزه،” پژوهش در آموزش تاریخ، vol. 2، no. 7 ، pp. 40–61، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/950170/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button