مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

441
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

552
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر شبیه سازی آموزشی مبتنی بر رایانه بر مؤلفه های بهزیستی هیجانی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 72

چکیده

 زمینه و هدف: ازآنجا که هدف فناوری آموزشی تسهیل یادگیری و بهبود عملکرد بود در این راست «شبیه سازی های آموزشی» می توانند به عنوان تکنیک و یا رسانه ای موجب تحقق این هدف شوند. هدف پژوهش حاضر تعیین تأثیر شبیه سازی آموزشی مبتنی بر رایانه بر مؤلفه های بهزیستی هیجانی, روان شناختی و اجتماعی در دانش آموزان است. روش: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و با روش نیمه آزمایشی طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه دانش آموزان دوم متوسطه منطقه 12 شهر تهران بودند که 60 نفر از آن ها (30 نفر گروه آزمایش) و (30 نفر گروه کنترل) با روش نمونه گیری در دسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسش نامه بهزیستی ذهنی کی یز و ماگیارمو (2003) بود. روایی پرسش نامه توسط صاحب نظران و متخصصان رشته تایید شد و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای بهزیستی ذهنی0/82, بهزیستی هیجانی 0/66, بهزیستی روان شناختی 0/71, بهزیستی اجتماعی 0/76 به دست آمد که نشان دهنده پایایی مطلوب بود. داده ها با آزمون تحلیل کوواریانس تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها: یافته های پژوهش نشان داد شبیه سازی آموزشی مبتنی بر رایانه بر مؤلفه های بهزیستی هیجانی (عاطفه مثبت و منفی) تأثیر داشت. شبیه سازی آموزشی مبتنی بر رایانه بر مؤلفه های بهزیستی روان شناختی (پذیرش خویشتن, هدف در زندگی, تسلط بر محیط, روابط با دیگران و رشد شخصی) تأثیر داشت. شبیه سازی مبتنی بر رایانه بر مؤلفه های بهزیستی اجتماعی (همبستگی, پذیرش و مقبولیت و واقع گرایی) تأثیر داشت. نتایج: نتایج نشان داد خلأ پژوهشی, به ویژه در کاربرد شبیه سازی آموزشی برای دانش آموزان کاهش داده است. به معلمان پیشنهاد می شود از شبیه سازی آموزشی برای مهارت های عملی و کاربردی در کنار روش سنتی و به عنوان مکمل جهت بهبود بهزیستی هیجانی, روان شناختی و اجتماعی و تسهیل یادگیری استفاده کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رجبیان ده زیره، مریم، حسینی، سیدمحمدامین، علیزاده درخشی، صدف، و جنگی زهی، حمیدرضا. (1400). تأثیر شبیه سازی آموزشی مبتنی بر رایانه بر مؤلفه های بهزیستی هیجانی دانش آموزان. مطالعات مدیریت بر آموزش انتظامی، 14(54 (پیاپی 54) )، 39-72. SID. https://sid.ir/paper/952076/fa

    Vancouver: کپی

    رجبیان ده زیره مریم، حسینی سیدمحمدامین، علیزاده درخشی صدف، جنگی زهی حمیدرضا. تأثیر شبیه سازی آموزشی مبتنی بر رایانه بر مؤلفه های بهزیستی هیجانی دانش آموزان. مطالعات مدیریت بر آموزش انتظامی[Internet]. 1400؛14(54 (پیاپی 54) ):39-72. Available from: https://sid.ir/paper/952076/fa

    IEEE: کپی

    مریم رجبیان ده زیره، سیدمحمدامین حسینی، صدف علیزاده درخشی، و حمیدرضا جنگی زهی، “تأثیر شبیه سازی آموزشی مبتنی بر رایانه بر مؤلفه های بهزیستی هیجانی دانش آموزان،” مطالعات مدیریت بر آموزش انتظامی، vol. 14، no. 54 (پیاپی 54) ، pp. 39–72، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/952076/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button