مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

330
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

545
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش آفرینی عوامل سازمانی بر رفتار خرید مصرف کننده در شبکه های اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 20

چکیده

صنعت پوشاک در سالهای اخیر با رشد زیادی در شبکه های اجتماعی روبه رو بوده است. عوامل زیادی بر خرید پوشاک از شبکه های اجتماعی موثر هستند که یکی از این عوامل مهم و تاثیرگذار, عوامل سازمانی است. از این رو, هدف این پژوهش, بررسی عوامل سازمانی موثر بر مصرف کننده در خرید از طریق شبکه های اجتماعی است. در انجام این تحقیق از روش ترکیبی استفاده شده است. در بخش کیفی با بررسی ادبیات و مصاحبه با فروشندگان فعال در شبکه های اجتماعی متونی تهیه و کدگذاری گردید, مولفه ها در چهار مقوله نهایی دسته بندی و در قالب مدل اولیه ارایه شدند. در بخش کمی, بر اساس مدل اولیه, پرسشنامه ای تدوین و در اختیار 385 نفر از خریداران پوشاک در شبکه های قرار گرفت و برای تحلیل داده ها از روش معادلات ساختاری و برای بررسی نقش میانجی از آزمون سوبل استفاده شد. این پژوهش تاثیر مستقل و ترکیبی متغیرهای سازمانی موثر بر اعتماد افراد در خرید پوشاک از طریق شبکه های اجتماعی را مورد بررسی قرار داده است. نتایج بدست آمده نشان داد کیفیت اطلاعات, امنیت معامله, شهرت شرکت و مکان شرکت تاثیر معنی داری بر اعتماد افراد, خرید پوشاک از طریق شبکه های اجتماعی, تبلیغات توصیه ای و وفاداری آنها دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دهدشتی شاهرخ، زهره، دانش پرور، میترا، ناصحی فر، وحید، و خاشعی، وحید. (1399). نقش آفرینی عوامل سازمانی بر رفتار خرید مصرف کننده در شبکه های اجتماعی. فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، 12(45-46 )، 1-20. SID. https://sid.ir/paper/952305/fa

    Vancouver: کپی

    دهدشتی شاهرخ زهره، دانش پرور میترا، ناصحی فر وحید، خاشعی وحید. نقش آفرینی عوامل سازمانی بر رفتار خرید مصرف کننده در شبکه های اجتماعی. فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران[Internet]. 1399؛12(45-46 ):1-20. Available from: https://sid.ir/paper/952305/fa

    IEEE: کپی

    زهره دهدشتی شاهرخ، میترا دانش پرور، وحید ناصحی فر، و وحید خاشعی، “نقش آفرینی عوامل سازمانی بر رفتار خرید مصرف کننده در شبکه های اجتماعی،” فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، vol. 12، no. 45-46 ، pp. 1–20، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/952305/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا