مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

469
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

701
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر آموزش مهارت محور بر ارتقای اثربخشی کارکنان پلیس (مطالعه موردی: فرماندهی انتظامی یکی از استان ها)

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 100

چکیده

 زمینه و هدف: دوره های تخصصی-تکمیلی از جمله دوره هایی است که به صورت سالانه و با هدف ارتقای دانش عمومی و تخصصی کارکنان ناجا در تمام رده ها و استان ها برگزار می شود. سنجش اثربخشی و ارزیابی این دوره ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. سالانه دوره هایی در فرماندهی انتظامی یکی از استان به اجرا در آمد و هدف این پژوهش نیز ارزیابی اثربخشی دوره تخصصی-تکمیلی برگزارشده در بین کارکنان فرماندهی انتظامی این استان است. روش شناسی: این پژوهش از نوع کاربردی و به لحاظ ماهیت و روش, توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان صفی و ستادی شرکت­ کننده در دوره­ های آموزشی تخصصی-تکمیلی و همچنین مدیران و فرماندهان لایه های اول و دوم فرماندهی انتظامی استان مورد نظر در سال 1399می باشد. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان تعیین شده که از کارکنان, مدیران و فرماندهان را شامل شده و شیوه نمونه­ گیری به صورت تصادفی بوده است. ابزار جمع آوری داده ها, پرسش نامه می باشد. برای بررسی پایایی متغیرها از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است که نتایج نشان داد میزان آن در حد قابل قبولی (بالاتر از 0/7) بوده است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار spss استفاده شده است و برای تحلیل داده ها نیز از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. یافته ها: تحلیل اکتشافی سطوح چهارگانه واکنش, یادگیری, رفتار شغلی و کیفیت آموزش فراگیران نسبت به برگزاری دوره های آموزشی تخصصی-تکمیلی از نظر مطلوبیت در حد متوسط(3 به بالا) قرار دارد. همچنین بر اساس دیدگاه مدیران و فرماندهان میانگین متغیرهای قابلیت ارتباطی, فنی-اجرایی و قابلیت ادراکی قبل و بعد از اجرای دوره های آموزش تخصصی-تکمیلی بیش از نرم متوسط (با میانگین3/50 از پنج) است. نتایج: کیفیت فرآیند برنامه ریزی دوره­ های آموزشی تخصصی-تکمیلی در این فرماندهی مطلوب بوده و برگزاری دوره­ های تخصصی-تکمیلی در بهبود یادگیری و عملکرد کارکنان, مؤثر بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیدرنژاد، علیرضا، حسنوند، اسماعیل، و دیناروند، غلامحسین. (1400). تأثیر آموزش مهارت محور بر ارتقای اثربخشی کارکنان پلیس (مطالعه موردی: فرماندهی انتظامی یکی از استان ها). مطالعات مدیریت بر آموزش انتظامی، 14(54 (پیاپی 54) )، 73-100. SID. https://sid.ir/paper/953668/fa

    Vancouver: کپی

    حیدرنژاد علیرضا، حسنوند اسماعیل، دیناروند غلامحسین. تأثیر آموزش مهارت محور بر ارتقای اثربخشی کارکنان پلیس (مطالعه موردی: فرماندهی انتظامی یکی از استان ها). مطالعات مدیریت بر آموزش انتظامی[Internet]. 1400؛14(54 (پیاپی 54) ):73-100. Available from: https://sid.ir/paper/953668/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا حیدرنژاد، اسماعیل حسنوند، و غلامحسین دیناروند، “تأثیر آموزش مهارت محور بر ارتقای اثربخشی کارکنان پلیس (مطالعه موردی: فرماندهی انتظامی یکی از استان ها)،” مطالعات مدیریت بر آموزش انتظامی، vol. 14، no. 54 (پیاپی 54) ، pp. 73–100، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/953668/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button