مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

319
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

575
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه تفکر انتقادی و سلامت اجتماعی با گرایش به رفتارهای پرخطر در میان دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان میاندوآب

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 108

چکیده

 زمینه و هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه تفکر انتقادی و سلامت اجتماعی با گرایش به رفتارهای پرخطر در میان دانش آموزان مدارس مقطع متوسطه اول شهرستان میاندوآب انجام شد. روش: تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها توصیفی و پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش کلیه دانش آموزان مدارس مقطع متوسطه اول شهرستان میاندوآب و نمونه آماری شامل 342 نفر از این دانش آموزان که تعداد نمونه بر اساس فرمول کوکران برآورد شد, می باشد. روش نمونه گیری مورد استفاده تصادفی طبقه ای بود. داده های پژوهش به وسیله پرسشنامه های سه گانه (پرسشنامه خطرپذیری نوجوانان ایرانی (IARS) هنجاریابی شده توسط زاده محمدی و همکاران و (پرسشنامه سلامت اجتماعی کییز در بنیاد علمی مک آرتور ایالات متحده آمریکا در سال 2004) و (پرسشنامه تفکر انتقادی ریتکس هنجاریابی شده توسط کاظمیان (1396) گردآوری و با استفاده از آزمون های آماری پیرسون و رگرسیون با استفاده از نرم افزار spss مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: مولفه های تفکر انتقادی با توجه به سطح معناداری 0/05 و مقدار t پایین تر 1/96-دارای تاثیر منفی و معنادار بر گرایش به رفتارهای پرخطر می باشند. با توجه به مقدار ضریب تاثیر (Beta) میزان تاثیر خلاقیت بر گرایش به رفتارهای پرخطر 20/5 درصد, میزان تاثیر بالندگی بر گرایش به رفتارهای پرخطر 19/9 درصد و میزان تاثیر تعهد بر گرایش به رفتارهای پرخطر 61/6 درصد می باشد. نتیجه گیری: بر اساس نتایج پژوهش, تفکر انتقادی و مولفه های آن و همچنین سلامت اجتماعی و مولفه های آن رابطه منفی و معنی دار با گرایش به رفتارهای پرخطر در میان دانش آموزان مدارس مقطع متوسطه اول شهرستان میاندوآب دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیم پور، داوود، حبیب زاده، اصحاب، و افخمی بنائم، سمیه. (1400). رابطه تفکر انتقادی و سلامت اجتماعی با گرایش به رفتارهای پرخطر در میان دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان میاندوآب. مطالعات مدیریت بر آموزش انتظامی، 14(53 (پیاپی 53) )، 83-108. SID. https://sid.ir/paper/953674/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیم پور داوود، حبیب زاده اصحاب، افخمی بنائم سمیه. رابطه تفکر انتقادی و سلامت اجتماعی با گرایش به رفتارهای پرخطر در میان دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان میاندوآب. مطالعات مدیریت بر آموزش انتظامی[Internet]. 1400؛14(53 (پیاپی 53) ):83-108. Available from: https://sid.ir/paper/953674/fa

    IEEE: کپی

    داوود ابراهیم پور، اصحاب حبیب زاده، و سمیه افخمی بنائم، “رابطه تفکر انتقادی و سلامت اجتماعی با گرایش به رفتارهای پرخطر در میان دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان میاندوآب،” مطالعات مدیریت بر آموزش انتظامی، vol. 14، no. 53 (پیاپی 53) ، pp. 83–108، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/953674/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button