مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

187
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

548
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر استرس شغلی بر کارآیی مربیان در مراکز آموزشی ناجا(مطالعه موردی: یکی از مراکز آموزش عمومی ناجا)

صفحات

 صفحه شروع 131 | صفحه پایان 155

چکیده

 زمینه و هدف: مربیان مراکز آموزش عمومی ناجا تحت تأثیر انواع استرس قرار می گیرند. با این وجود به دلیل اهمیت بالای کارآیی این نیروها بر تربیت و آموزش نیروهای انسانی ماهر و ارزشمند, تأثیرات منفی استرس شغلی در آنان می تواند مضرات بسیاری را برای ناجا به بار بیاورد. بر این اساس تحقیق حاضر با هدف بررسی تأثیر استرس شغلی بر کارآیی مربیان در یکی از مراکز آموزش عمومی ناجا انجام شده است. روش: جهت سنجش متغیرهای تحقیق از دو پرسش نامه استرس شغلی و پرسش نامه کارآیی مربیان استفاده گردید. شاخص های پرسش نامه تحقیق از مطالعات مرتبط و پیشینه تحقیق اخذ شده سپس بر اساس شرایط تحقیق و محیط مورد مطالعه بومی سازی گردید. جامعه آماری این تحقیق مربیان آموزشی یکی از مراکز آموزش عمومی در تابستان سال 1398 بودند. به دلیل محدود بودن جامعه آماری تحقیق از روش تمام شماری استفاده شده و ابزار پژوهش در بین تمامی مربیان آموزشی شاغل توزیع گردید. روایی و پایایی مدل تحقیق و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تائیدی در نرم افزار SMART PLS انجام شد. یافته ها: یافته های تحقیق نشان داد که استرس شغلی تأثیر منفی و معنی داری بر کارآیی مربیان و ابعاد آن (انضباط, آموزش فنون, انگیزش, مهارت ارتباطی و مهارت آموزشی) در مرکز آموزش عمومی مربوطه دارد. نتیجه گیری: این تحقیق برای نخستین بار به این نتیجه رسید که با کاهش استرس شغلی در میان مربیان مراکز آموزشی و افزایش کیفیت زندگی کاری, کارآیی آنان بهبود یافته و در نتیجه کیفیت آموزش فراگیران نیز افزایش می یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبداله زاده، مهدی، و علایی، محمد. (1400). بررسی تاثیر استرس شغلی بر کارآیی مربیان در مراکز آموزشی ناجا(مطالعه موردی: یکی از مراکز آموزش عمومی ناجا). مطالعات مدیریت بر آموزش انتظامی، 14(53 (پیاپی 53) )، 131-155. SID. https://sid.ir/paper/953675/fa

    Vancouver: کپی

    عبداله زاده مهدی، علایی محمد. بررسی تاثیر استرس شغلی بر کارآیی مربیان در مراکز آموزشی ناجا(مطالعه موردی: یکی از مراکز آموزش عمومی ناجا). مطالعات مدیریت بر آموزش انتظامی[Internet]. 1400؛14(53 (پیاپی 53) ):131-155. Available from: https://sid.ir/paper/953675/fa

    IEEE: کپی

    مهدی عبداله زاده، و محمد علایی، “بررسی تاثیر استرس شغلی بر کارآیی مربیان در مراکز آموزشی ناجا(مطالعه موردی: یکی از مراکز آموزش عمومی ناجا)،” مطالعات مدیریت بر آموزش انتظامی، vol. 14، no. 53 (پیاپی 53) ، pp. 131–155، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/953675/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button