مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

845
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

479
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مروری بر روش های نوین تدریس الکتروشیمی به روش الگو(TPACK)

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 47

چکیده

 هدف این پژوهش, بررسی پژوهش های انجام شده در حوزه شیوه های نوین آموزشی و استفاده از آن در تدریس شیمی و مخصوصا مبحث الکتروشیمی است. بدلیل شیوع ویروس کرونا در دنیا و تأثیر آن در بخش های مختلف مخصوصا حوزه آموزش, امروزه کلاس های مجازی در مدارس و دانشگاه ها, سبب سخت شدن تدریس دروس مفهومی مانند الکتروشیمی شده است؛ از این رو معلمان به روش های نوین تدریس روی آورده اند که یکی از جدیدترین آن ها دانش محتوایی فناوری آموزشی (TPACK) می باشد. در این مقاله مروری, سعی شد از انواع پژوهش ها و مقالات معتبری که در حوزه شیوه های نوین تدریس, آموزش الکتروشیمی و ارتباط آن با TPACK به چاپ رسیده استفاده شود؛ در اکثر این مقالات بیان شده است که روش های سخنرانی و تدریس سنتی, موجب کج فهمی در درک الکتروشیمی شده اند؛ اما امروزه استفاده نادرست و عدم آگاهی از تکنولوژی, سبب کج فهمی در دروسی مثل الکتروشیمی شده است. در نتیجه این مطالعه مشخص شد که دانش آموزان دبیرستانی تصورات غلط متفاوتی در مورد الکتروشیمی دارند. پس از شناسایی تصورات غلط, یک معلم می تواند با روش های نوین تدریس مانند TPACK, تصورات غلط آن ها را مرتفع سازد. با این حال, اجرای موفقیت آمیز چنین راهبردهایی, مستلزم آن است که معلمان از دانش قبلی دانش آموزان و تصورات غلط احتمالی آنها آگاه بوده و فعالیت های کلاس را بر این اساس هدایت کنند.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادقی، حمید، نفتی، سجاد، یعقوبی، محمد، و امانی، وحید. (1400). مروری بر روش های نوین تدریس الکتروشیمی به روش الگو(TPACK). پژوهش در آموزش شیمی، 3(3 )، 33-47. SID. https://sid.ir/paper/957634/fa

    Vancouver: کپی

    صادقی حمید، نفتی سجاد، یعقوبی محمد، امانی وحید. مروری بر روش های نوین تدریس الکتروشیمی به روش الگو(TPACK). پژوهش در آموزش شیمی[Internet]. 1400؛3(3 ):33-47. Available from: https://sid.ir/paper/957634/fa

    IEEE: کپی

    حمید صادقی، سجاد نفتی، محمد یعقوبی، و وحید امانی، “مروری بر روش های نوین تدریس الکتروشیمی به روش الگو(TPACK)،” پژوهش در آموزش شیمی، vol. 3، no. 3 ، pp. 33–47، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/957634/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button