مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

433
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

625
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آسیب شناسی نظام مدیریت آموزش عالی (مطالعه موردی: یکی از یگان های ارتش)

صفحات

 صفحه شروع 137 | صفحه پایان 162

چکیده

 زمینه و هدف: به دلیل رقابت شدیدی که در بین دانشگاه ها در تامین منابع و جذب دانشجو به وجود آمده, دانشگاه ها نیاز به آسیب شناسی و بهبود وضعیت عملکرد خود دارند, از این رو این پژوهش با هدف, عارضه یابی نظام آموزش عالی یکی از یگان های ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمینه آموزش کارکنان انجام شده است. روش پژوهش: روش جمع آوری داده ها پیمایشی و جهت تحلیل از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد, حجم جامعه پرسنل افسری مستقر در یکی از یگان های ارتش 645 نفر و حجم نمونه از طریق فرمول کوکران 242 نفر محاسبه شد. نمونه گیری طبقه ای تصادفی و ابزار جمع آوری داده ها, پرسشنامه مشتمل بر 7 معیار و 61 گویه در حوزه توانمندسازها و نتایج است. روایی محتوایی این پرسشنامه به تایید اساتید رسیده است. پایایی از طریق محاسبه ضریب آلفای کرونباخ با نرم افزار SPSS17 معادل 78/0 تایید شده و برای تحلیل داده ها از آزمون های " کولموگراف اسمیرنف" و " t" تک نمونه و آزمون دو جمله ای استفاده شده است. یافته ها: یافته های حاصل از آمار توصیفی, بیانگر آن است که کمترین آسیب پذیری مربوط به معیار رهبری و مدیریت آموزشی و بیشترین آسیب پذیری مربوط به معیار رضایت فراگیران بوده است. در بخش آمار استنباطی و در تایید یافته های توصیفی, در معیارهای مدیریت و رهبری و فرآیند آموزش, وضعیت تعالی مطلوب بوده است. در معیارهای ساختار سازمانی و مقررات و نیز منابع و امکانات آموزشی, وضعیت تعالی متوسط ارزیابی شده و در معیارهای رضایت فراگیران, تغییرات رفتاری و نتایج کلیدی وضعیت تعالی مطلوب نبوده است. نتیجه گیری: بر مبنای یافته های تحقیق می توان نتیجه گرفت که اغلب معیارهای مدیریت آموزشی در این مجموعه دچار آسیب هستند و از این رو نیاز است که این نظام مورد بازنگری قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرهادی، علی، مقدسی لیچاهی، امیرحسین، و نصری، صادق. (1401). آسیب شناسی نظام مدیریت آموزش عالی (مطالعه موردی: یکی از یگان های ارتش). مطالعات مدیریت بر آموزش انتظامی، 15(57 (پیاپی 57) )، 137-162. SID. https://sid.ir/paper/963309/fa

    Vancouver: کپی

    فرهادی علی، مقدسی لیچاهی امیرحسین، نصری صادق. آسیب شناسی نظام مدیریت آموزش عالی (مطالعه موردی: یکی از یگان های ارتش). مطالعات مدیریت بر آموزش انتظامی[Internet]. 1401؛15(57 (پیاپی 57) ):137-162. Available from: https://sid.ir/paper/963309/fa

    IEEE: کپی

    علی فرهادی، امیرحسین مقدسی لیچاهی، و صادق نصری، “آسیب شناسی نظام مدیریت آموزش عالی (مطالعه موردی: یکی از یگان های ارتش)،” مطالعات مدیریت بر آموزش انتظامی، vol. 15، no. 57 (پیاپی 57) ، pp. 137–162، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/963309/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button