Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    57 (پیاپی 57)
  • صفحات: 

    11-38
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    241
  • دانلود: 

    481
چکیده: 

زمینه و هدف: ارزش ها از بنیادی ترین عوامل جهت دهنده رفتارهای انسانی در هر جامعه ای به شمار می آیند و نقش مهمی را در رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ایفا می کنند. از این رو پژوهش حاضر با هدف تحلیل ساختار عاملی مقیاس جهت گیری ارزشی اعضای هییت علمی انجام گرفته است. روش: در این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی، جامعه آماری پژوهش، شامل کلیه اعضای هییت علمی دانشگاه شیراز بودند (610 نفر) که با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای نسبی و براساس فرمول کوکران 219 نفر از اعضای هییت علمی به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل گویه، آلفای کرونباخ و تحلیل عامل تاییدی و نرم افزار SPSS 23 و Amos 23 استفاده شد. یافته ها: نتیجه تحلیل گویه نشان داد که هر یک از ابعاد پرسش نامه از روایی و پایایی بالایی برخوردار می باشند. نتیجه تحلیل عامل تاییدی نیز حاکی از آن بود که هر کدام از ابعاد، از روایی بالایی برای تبیین مقیاس جهت گیری ارزشی برخوردار می باشند. آلفای کرونباخ نیز بیانگر بالا بودن پایایی مقیاس بود. نتایج: یافته های این مطالعه حاکی از روایی سازه ی مقیاس تعیین شده در دانشگاه بوده و برای تعیین نوع جهت گیری ارزشی اعضای هییت علمی ابزار مناسبی است. از این رو، برنامه ریزان و مسیولان می توانند برای تعیین نوع جهت گیری ارزشی اعضای هییت علمی از آن استفاده نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 241

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 481 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

موسوی فرانک

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    57 (پیاپی 57)
  • صفحات: 

    39-68
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    260
  • دانلود: 

    557
چکیده: 

زمینه و هدف: هدف این پژوهش بازنمایی مولفه ها و ابعاد مدیریت شهید سلیمانی به منظور دستیابی به مدل عملیاتی مدیریت اسلامی می باشد. شهید سلیمانی نمونه بارز مدیریت اسلامی در صحنه عملیاتی و کاربردی است. روش: مطالعه حاضر با هدف واکاوی مولفه های مدیریتی شهید سلیمانی با روش کیفی مبتنی بر رویکرد نظریه داده بنیاد با استناد به قرآن به روش تطبیقی صورت پذیرفت. برای گردآوری داده های کیفی با 14 نفر از متخصصان مدیریت مصاحبه صورت پذیرفت. نمونه گیری به صورت هدفمند با فن گلوله برفی انجام پذیرفت. روش نمونه گیری تا جایی ادامه یافت که پژوهشگر با استفاده از مصاحبه عمیق با اعضای نمونه به اشباع نظری رسید. با استفاده از نتایج حاصل از بررسی مبانی نظری و پیشینه پژوهش و تجزیه و تحلیل محتوای مصاحبه های انجام گرفته است. یافته ها: مولفه ها مدیریت شهید سلیمانی با تاکید بر ابعاد مدیریت سوره توبه آیه 128 شناسایی شده و طی سه مرحله کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی، مدل مدیریت شهید سلیمانی در قالب شش مقوله اصلی شرایط علی، پدیده محوری، راهبردها، شرایط واسطه ای، شرایط مداخله گر و پیامدهای مدل مدیریت شهید سلیمانی می باشد. نتیجه گیری: ابعاد مدیریت شهید سلیمانی شامل 5 بعد: شهید سلیمانی از جنس مردم می باشد، شهید سلیمانی از نارحتی مردم نارحت می شود، شهید برای خدمت به مردم مشتاق وحریص می باشد، شهید سلیمانی نسبت به همه مردم رحمت دارد، شهید سلیمانی نسبت به همکاران و ارباب رجوع رحیم می باشد جهت الگوی مدیریت عملیاتی برای مدیران ارایه گردید. در صحنه عملیاتی و کاربردی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 260

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 557 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    57 (پیاپی 57)
  • صفحات: 

    69-112
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    176
  • دانلود: 

    522
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 176

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 522 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    57 (پیاپی 57)
  • صفحات: 

    107-136
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    236
  • دانلود: 

    513
چکیده: 

زمینه و هدف: سالمندان در دوران سالمندی خود به دلیل بروز مشکلات جسمی و روانی با چالش های متعددی روبرو می گردند که امکانات و مراقبت های نگهداشت می تواند تاثیر بسزایی در بروز یا کاهش این چالش ها داشته باشد. این پژوهش باهدف شناسایی و تبیین عوامل جامعه شناختی مدیریت نگهداشت سالمندان در شهرستان رشت انجام شده است. روش پژوهش: این پژوهش از نوع کیفی و از روش نظریه زمینه ای استفاده شده است. با روش نمونه گیری هدفمند بعد از 14 مصاحبه محقق به اشباع داده ها رسید. ابزار گردآوری داده ها مصاحبه نیمه ساختاریافته است. تجزیه وتحلیل داده ها بر اساس رویکرد کوربین و اشتراوس به صورت کدگذاری سه گانه؛ باز، محوری و انتخابی انجام گرفت. یافته ها: داده ها پس از سه مرحله کدگذاری منجر به ظهور 4 طبقه ی اصلی شامل شرایط علی، شرایط زمینه ای، راهبردهای مناسب و پیامدهای بهزیستی سالمند گردید و «بهزیستی اجتماعی سالمند» به عنوان مفهوم مرکزی پژوهش شناسایی شد. نتیجه گیری: توجه به بهزیستی اجتماعی سالمند می تواند گذار این دوره را برای افراد سالمند و اطرافیان وی آسان تر و پرثمرتر نماید که پیامدهایی همچون مشارکت اجتماعی فعال سالمند و رشد فعالیت وی، اثرگذار بودن مراقبت های خانگی، توسعه ی خدمات و غنی سازی امکانات نگهداری را به دنبال دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 236

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 513 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    57 (پیاپی 57)
  • صفحات: 

    137-162
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    433
  • دانلود: 

    625
چکیده: 

زمینه و هدف: به دلیل رقابت شدیدی که در بین دانشگاه ها در تامین منابع و جذب دانشجو به وجود آمده، دانشگاه ها نیاز به آسیب شناسی و بهبود وضعیت عملکرد خود دارند، از این رو این پژوهش با هدف، عارضه یابی نظام آموزش عالی یکی از یگان های ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمینه آموزش کارکنان انجام شده است. روش پژوهش: روش جمع آوری داده ها پیمایشی و جهت تحلیل از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد، حجم جامعه پرسنل افسری مستقر در یکی از یگان های ارتش 645 نفر و حجم نمونه از طریق فرمول کوکران 242 نفر محاسبه شد. نمونه گیری طبقه ای تصادفی و ابزار جمع آوری داده ها، پرسشنامه مشتمل بر 7 معیار و 61 گویه در حوزه توانمندسازها و نتایج است. روایی محتوایی این پرسشنامه به تایید اساتید رسیده است. پایایی از طریق محاسبه ضریب آلفای کرونباخ با نرم افزار SPSS17 معادل 78/0 تایید شده و برای تحلیل داده ها از آزمون های " کولموگراف اسمیرنف" و " t" تک نمونه و آزمون دو جمله ای استفاده شده است. یافته ها: یافته های حاصل از آمار توصیفی، بیانگر آن است که کمترین آسیب پذیری مربوط به معیار رهبری و مدیریت آموزشی و بیشترین آسیب پذیری مربوط به معیار رضایت فراگیران بوده است. در بخش آمار استنباطی و در تایید یافته های توصیفی، در معیارهای مدیریت و رهبری و فرآیند آموزش، وضعیت تعالی مطلوب بوده است. در معیارهای ساختار سازمانی و مقررات و نیز منابع و امکانات آموزشی، وضعیت تعالی متوسط ارزیابی شده و در معیارهای رضایت فراگیران، تغییرات رفتاری و نتایج کلیدی وضعیت تعالی مطلوب نبوده است. نتیجه گیری: بر مبنای یافته های تحقیق می توان نتیجه گرفت که اغلب معیارهای مدیریت آموزشی در این مجموعه دچار آسیب هستند و از این رو نیاز است که این نظام مورد بازنگری قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 433

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 625 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    57 (پیاپی 57)
  • صفحات: 

    163-194
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    371
  • دانلود: 

    583
چکیده: 

زمینه و هدف: امروزه مسیله کیفیت و اثربخشی آموزش ها بر یادگیری و مهارت های فراگیران از مهم ترین دغدغه های نظام های آموزشی هر کشوری است. هدف از این پژوهش سنجش اثربخشی آموزش های سلاح شناسی و تیراندازی مرکز آموزش ثامن الایمه می باشد. روش: روش، توصیفی-پیمایشی است. پژوهش حاضر در زمره پژوهش های مقطعی است. در این پژوهش، متغیرها تنها یک بار و در یک بازه زمانی و از طریق نمونه گیری، مورد سنجش قرار گرفت. زمان اجرای این تحقیق از تاریخ مهرماه 1400 تا اسفندماه 1400بوده است و قلمرو مکانی این تحقیق مرکزآموزش ثامن الایمه(ع)، مرزبانی استان های خراسان رضوی و جنوبی و سیستان وبلوچستان می باشد. جامعه آماری را فراگیران دوره چهاردهم مرزبانی، که تعدادشان براساس آمار امور فراگیران 757 نفر است و فرماندهان مستقیم آنها در محیط کار، تشکیل می دهند. حجم نمونه فراگیران 156و فرماندهان105نفراست. بصورت تصادفی طبقه ای می باشد. ابزار گردآوری اطلاعات شامل: پرسش نامه واکنش، نمرات فراگیران و پرسش نامه رفتار فراگیران از دیدگاه خود و فرماندهان آنها براساس مدل کرک پاتریک و مقیاس پنج درجه ای لیکرت می باشد. برای بررسی داده ها از شاخص های آمارتوصیفی، آزمون کلوموگروف اسمیرنوف، t تک نمونه ای، فریدمن و t نمونه های زوجی با نرم افزارspss استفاده گردید. یافته ها: یافته ها حاکیست، با توجه به بررسی پرسش نامه واکنش، رفتار، متغیر یادگیری و مقایسه پیش آزمون و پس آزمون، آموزش های سلاح شناسی و تیراندازی مرکزآموزش از اثربخشی بالایی برخوردار بوده است. نتیجه گیری: نتایج تحقیق می تواند اطلاعات ارزشمندی برای مربیان و فرماندهان مرکزآموزش درخصوص اصلاح برنامه ریزی، ارتقاء کیفیت محتوای آموزش وکارایی فراگیران فراهم آورد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 371

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 583 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button