مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

166
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

555
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارتباط بین عدالت سازمانی و پاسخگویی به بیماران در بیمارستانهای منتخب خراسان شمالی

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 19

چکیده

 مقدمه و هدف عدالت یکی از جنبه های اساسی در ارایه خدمات سلامت است. پاسخگویی نیز یکی از مولفه های مورد نظر سیاست گذاران و مدیران نظام های سلامت است و توجه به این موضوع در سازمان های بهداشتی و درمانی اهمیت ویژه ای دارد. هدف مطالعه حاضر, بررسی ارتباط عدالت سازمانی با پاسخگویی به بیماران مراجعه کننده به بیمارستان است. روش کار در این پژوهش توصیفی-تحلیلی, از 387 نفر از کارکنان و 478 نفر از بیماران مراجعه کننده به بیمارستان های منتخب استان خراسان شمالی نمونه گیری انجام شد. ابزار سنجش عدالت سازمانی پرسش نامه نیهوف و مورمن بود. برای سنجش پاسخگویی به بیماران از پرسش نامه سازمان بهداشت جهانی استفاده شد. یافته ها یافته ها نشان داد میزان عدالت توزیعی در بین کارکنان در بیمارستان های دولتی استان خراسان شمالی نسبت به بیمارستان تامین اجتماعی بیشتر است. میزان پاسخگویی به بیماران با افزایش میزان عدالت سازمانی, اختلاف معنی داری داشت (P≤ 0/05) و افزایش یافت. نتیجه گیری با اهمیت دادن به عدالت سازمانی می توان امید را در بین کارکنان برای پاسخگویی به بیماران ارتقا بخشید و از این طریق یکی از چالش های بزرگ نظام بهداشت و درمان کشور یعنی میزان رضایت مندی بیماران را برطرف کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رمضانپور، مختار، جمالی، مریم، و روشن روان، مصطفی. (1400). بررسی ارتباط بین عدالت سازمانی و پاسخگویی به بیماران در بیمارستانهای منتخب خراسان شمالی. تحقیقات سلامت در جامعه، 7(2 )، 9-19. SID. https://sid.ir/paper/965530/fa

    Vancouver: کپی

    رمضانپور مختار، جمالی مریم، روشن روان مصطفی. بررسی ارتباط بین عدالت سازمانی و پاسخگویی به بیماران در بیمارستانهای منتخب خراسان شمالی. تحقیقات سلامت در جامعه[Internet]. 1400؛7(2 ):9-19. Available from: https://sid.ir/paper/965530/fa

    IEEE: کپی

    مختار رمضانپور، مریم جمالی، و مصطفی روشن روان، “بررسی ارتباط بین عدالت سازمانی و پاسخگویی به بیماران در بیمارستانهای منتخب خراسان شمالی،” تحقیقات سلامت در جامعه، vol. 7، no. 2 ، pp. 9–19، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/965530/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button