مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

281
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

164
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر کیفیت ادراکی برند بر وفاداری مشتری، با توجه به نقش میانجی تاثیر ذهنی مشتریان از برند(مطالعه موردی آژانس مسافرتی زاگرس)

صفحات

 صفحه شروع 171 | صفحه پایان 187

چکیده

 امروزه در بازارهای رقابتی, برند یک الزام استراتژیک است که سازمان ها را در جهت خلق ارزش بیشتر برای مشتریان و همچنین ایجاد مزیت های رقابتی پایدار و کسب رضایت مشتریان, کمک می کند. بررسی روابط میان اجزای ارزش ویژه برند و همچنین بررسی تأثیر این مولفه ها بر ارزش ویژه برند مقصد در گردشگری کشور ایران از منظر گردشگران داخلی حائز اهمیت است و از این رو در این پژوهش, به بررسی تأثیر اجزای ارزش ویژه برند بر یکدیگر و بر ارزش کلی برند پرداخته شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی بوده و بر اساس روش گردآوری داده ها, تحقیقی توصیفی و از نوع پیمایشی محسوب می شود. جامعه آماری تمام مسافرانی است که از تور داخلی آژانس زاگرس استفاده نموده اند و حجم نمونه آماری برابر با 336 نفر می باشد که این تعداد با توجه به تعداد سؤالات در بازه مطلوب, قرار دارد. روش نمونه گیری نیز به صورت تصادفی ساده بود. داده های موردنظر با استفاده از یک پرسشنامه استاندارد که روایی و پایایی آن مورد تأیید قرارگرفته شده, از نمونه آماری جمع آوری شده است. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از مدل یابی معادلات ساختاری در دو بخش مدل اندازه گیری و مدل ساختاری با بهره گیری از نرم افزار AMOS صورت گرفته است. نتایج آزمون نه فرضیه این پژوهش نشان داد که آگاهی از نام تجاری بر تصویر برند و کیفیت درک شده برند تأثیر مثبت و معناداری دارد. تصویر برند نیز بر کیفیت درک شده و وفاداری برند تأثیر مثبت و معناداری دارد. از طرفی نتایج نشان داد که کیفیت درک شده بر وفاداری برند و وفاداری برند بر ارزش کلی برند, تأثیر مثبت و معناداری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    وزیری گهر، حمیدرضا، عبدالحسینی، رضا، و محمودیان، مهدیه. (1400). بررسی تاثیر کیفیت ادراکی برند بر وفاداری مشتری, با توجه به نقش میانجی تاثیر ذهنی مشتریان از برند(مطالعه موردی آژانس مسافرتی زاگرس). شباک، 7(2 (پیاپی 59) )، 171-187. SID. https://sid.ir/paper/967056/fa

    Vancouver: کپی

    وزیری گهر حمیدرضا، عبدالحسینی رضا، محمودیان مهدیه. بررسی تاثیر کیفیت ادراکی برند بر وفاداری مشتری, با توجه به نقش میانجی تاثیر ذهنی مشتریان از برند(مطالعه موردی آژانس مسافرتی زاگرس). شباک[Internet]. 1400؛7(2 (پیاپی 59) ):171-187. Available from: https://sid.ir/paper/967056/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا وزیری گهر، رضا عبدالحسینی، و مهدیه محمودیان، “بررسی تاثیر کیفیت ادراکی برند بر وفاداری مشتری, با توجه به نقش میانجی تاثیر ذهنی مشتریان از برند(مطالعه موردی آژانس مسافرتی زاگرس)،” شباک، vol. 7، no. 2 (پیاپی 59) ، pp. 171–187، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/967056/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button