مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

545
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

233
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیلی بر مقالات آموزش تاریخ در آموزش و پروش ایران (مطالعه ی مروری)

صفحات

 صفحه شروع 68 | صفحه پایان 95

چکیده

 در سال های اخیر, آموزش تاریخ یکی از ابعاد مطالعات اجتماعی, در جهان کنونی محسوب می شود که مورد توجه محققان مختلف قرار گرفته و پژوهش های انجام شده در این عرصه به مرور در حال افزایش است. لذا این مقاله با هدف بررسی سیر تحولی مقالات منتشر شده در حوزه آموزش تاریخ در آموزش و پرورش ایران و در وهله دوم شناسایی مسیرهای جدید برای تحقیق و پژوهش برای توسعه این علم در عرصه آینده پژوهی انجام شده است. پژوهش حاضر از نوع مروری است که بر اساس آن, پایگاه های اطلاعاتی نورمگز, پرتال جامع علوم انسانی, پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی, سیویلیکا, علم نت, مگیران و. . . با استفاده از کلیدواژه های: آموزش تاریخ در مدارس, تحلیل محتوای کتاب درسی, تدریس تاریخ در مدارس, منابع آموزش تاریخ, آسیب شناسی آموزش تاریخ, نقش رسانه در آموزش تاریخ, فواید آموزش تاریخ مورد جست وجو قرار گرفت. تمامی مقالات ژورنالی منتشر شده از سال 1385 تا 1400 مورد بررسی و مورد تحلیل قرار گرفت. پس از مطالعه و ارزیابی محتوای مقالات, شکاف های پژوهشی و عرصه های مورد توجه قرار گرفته مقالات بررسی و تحلیل شد. یافته های پژوهش نشانگر آن است که موضوعات اصلی مورد بررسی در مقالات پانزده سال اخیر شامل؛ ابزارهای آموزشی و منابع درسی بوده و روش کیفی بیشترین فراوانی را دارا بود. همچنین پیشنهاد های پژوهش بر رویکردها و عرصه های نوین آموزش تاریخ در مدارس متمرکز بودند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمی، امیر. (1400). تحلیلی بر مقالات آموزش تاریخ در آموزش و پروش ایران (مطالعه ی مروری). پژوهش در آموزش تاریخ، 2(4 (پیاپی 8) )، 68-95. SID. https://sid.ir/paper/967807/fa

    Vancouver: کپی

    کریمی امیر. تحلیلی بر مقالات آموزش تاریخ در آموزش و پروش ایران (مطالعه ی مروری). پژوهش در آموزش تاریخ[Internet]. 1400؛2(4 (پیاپی 8) ):68-95. Available from: https://sid.ir/paper/967807/fa

    IEEE: کپی

    امیر کریمی، “تحلیلی بر مقالات آموزش تاریخ در آموزش و پروش ایران (مطالعه ی مروری)،” پژوهش در آموزش تاریخ، vol. 2، no. 4 (پیاپی 8) ، pp. 68–95، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/967807/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button