مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

333
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

141
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش گذاری یا ایفای نقش به مثابه تاریخ فعال

صفحات

 صفحه شروع 96 | صفحه پایان 116

چکیده

 در این مرقومه به ایفای نقش, یکی از راه های غنا بخشیدن به تدریس تاریخ می نگریم. معنای ایفای نقش یا نقش گذاری, در اینجا «درگیر شدن فعال معلم و دانش آموزان در تفسیر گذشته» است. در طول بیست سال گذشته, جایگاه «تاریخ فعال» ارتقاء یافته است. اما «ایفای نقش» به عنوان روشی برای تدریس مطالب تاریخی هنوز آن طور که باید مورد استفاده قرار نگرفته است. این امر به طور عمده, به این دلیل است که ادراک غالب ما این است که «برون ریزی», یعنی نشان دادن عملی جنبه ای از تاریخ باعث می شود که شکل گیری فهم تاریخی دانش آموزان دچار انحراف شود. علاوه بر آن, برخی از معلمان اعتقاد دارند که آماده سازی و مسایل مربوط به مدیریت کلاس درس باعث می شود بازی و نمایش به تجملات و تشریفات وقت گیر بیانجامد. در این مقال, نشان خواهیم داد که می توان از این دغدغه ها اجتناب کرد اگر درس ها و فعالیت ها به خوبی آماده سازی شوند و دانش آموزان درک کنند چرا در یک فعالیت خاص شرکت داده شده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کات، استیو گاوس. (1400). نقش گذاری یا ایفای نقش به مثابه تاریخ فعال. پژوهش در آموزش تاریخ، 2(4 (پیاپی 8) )، 96-116. SID. https://sid.ir/paper/968229/fa

    Vancouver: کپی

    کات استیو گاوس. نقش گذاری یا ایفای نقش به مثابه تاریخ فعال. پژوهش در آموزش تاریخ[Internet]. 1400؛2(4 (پیاپی 8) ):96-116. Available from: https://sid.ir/paper/968229/fa

    IEEE: کپی

    استیو گاوس کات، “نقش گذاری یا ایفای نقش به مثابه تاریخ فعال،” پژوهش در آموزش تاریخ، vol. 2، no. 4 (پیاپی 8) ، pp. 96–116، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/968229/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button