مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

871
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

510
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه عزت نفس با یادگیری دانش آموزان (مورد مطالعه: معلمان مقطع ابتدایی شهرستان قدس)

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف: محقق از انجام این پژوهش بررسی رابطه عزت نفس و کیفیت زندگی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان قدس با یادگیری دانش آموزان است. روش: روش تحقیق کاربردی بوده و از منظر مسیر, تحقیق در زمره ی تحقیقات توصیفی پیمایشی قرار گرفته است. جامعه آماری پژوهش حاضر را تمامی معلمین شهر قدس شامل می شوند که بر اساس اعلام سازمان آموزش و پرورش, تعداد آن ها به 1024 نفر می رسد. روش نمونه گیری در این پژوهش به دلیل طیف گسترده ی جامعه آماری, روش خوشه ای چند مرحله ای تصادفی می باشد. لازم به ذکر است برای محاسبه حجم نمونه, از فرمول کوکران استفاده خواهد شد که به تعداد 279 نفر می باشد. در این پژوهش برای ارزیابی عزت نفس از پرسشنامه استاندارد کوپر اسمیت (1967) برای اریابی کیفیت زندگی از پرسشنامه سازمان بهداشت جهانی و برای ارزیابی یادگیری از پرسشنامه فام و تیلور (1991) استفاده شد. برای تحلیل داده ها نیز از روش ضریب همبستگی و رگرسیون چند متغیره استفاده می شود. همچنین از آزمون کولگمرنوف-اسمیرنف نیز برای بررسی نرمالیتی داده ها استفاده شده است. یافته: که بین عزت نفس معلمین و یادگیری دانش آموزان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. بین کیفیت زندگی کاری معلمین و یادگیری دانش آموزان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. نتیجه گیری: نتایج نشان داد جامعه ی آموزشی که معلمین آن از عزت نفس بالایی برخوردار باشند, در مقابل انواع مشکلات آموزشی چه در زمیه یاددهی و چه یادگیری مصون, مقاوم و پایدار خواهد بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فتحی، فرزانه. (1401). رابطه عزت نفس با یادگیری دانش آموزان (مورد مطالعه: معلمان مقطع ابتدایی شهرستان قدس). ایده ‌های نوین روانشناسی، 12(16 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/968505/fa

    Vancouver: کپی

    فتحی فرزانه. رابطه عزت نفس با یادگیری دانش آموزان (مورد مطالعه: معلمان مقطع ابتدایی شهرستان قدس). ایده ‌های نوین روانشناسی[Internet]. 1401؛12(16 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/968505/fa

    IEEE: کپی

    فرزانه فتحی، “رابطه عزت نفس با یادگیری دانش آموزان (مورد مطالعه: معلمان مقطع ابتدایی شهرستان قدس)،” ایده ‌های نوین روانشناسی، vol. 12، no. 16 ، pp. 0–0، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/968505/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button