مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

64
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

36
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی دو نوع فعالیت بدنی رقابتی و مفرح در زمان استراحت بر یادگیری واژگان انگلیسی در شیوه ی یادگیری فاصله دار

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

یادگیری فاصله دار, یک نوع روش تدریس شناختی است که در حداقل زمان بیشترین محتوای ممکن را آموزش میدهد. هدف این پژوهش بررسی دو نوع فعالیت بدنی رقابتی و مفرح و تاثیر برد و باخت آزمودنی ها بر یادگیری واژگان زبان انگلیسی در زمان استراحت یادگیری فاصله دار است. در این مقاله ی پژوهشی تعداد 20 زبان آموز 15 تا 20 سال با میانگین سن16/8 سال به صورت غیر تصادفی انتخاب شدند و دوبار مورد آزمایش قرار گرفتند هر دو بار 49 واژه از کتاب 504 واژه ی ضروری زبان انگلیسی انتخاب شدند و به مدت 40 دقیقه به آنها آموزش داده شد؛ که هر دو بار با فاصله های زمانی مشخص و یکسان مورد آزمایش قرار گرفتند. بار اول به صورت فاصله دار شامل سه مرحله الف)درون داد/ فعالیت مفرح, ب)درون داد/فعالیت مفرح, ج) درون داد نهایی انجام شد؛ بار دوم به صورت فاصله دار شامل سه مرحله الف)درون داد/فعالیت رقابتی دو نفره, ب)درون داد/فعالیت رقابتی دو نفره, ج) درون داد نهایی انجام شد. آزمون یادداری دو بار گرفته شد بار اول و برای فعالیت ورزشی مفرح یک هفته پس از تدریس از 49 واژه و معنای آنها از آزمودنی ها گرفته شد وداده ها یاد داشت شدند, بار دوم و برای فعالیتی بدنی رقابتی یکبار بلافاصله بعد از آموزش و یک بار یک هفته بعد از فعالیت آزمون گرفته شد و داده ها توسط نرم افزارSPSS ( ویرایش شانزدهم) بررسی و آنالیز شدند که به دلیل طبیعی بودن توسط روش تی همبسته با میزان اثر پذیری p≥, 0/05 بررسی شدند. بررسی ها نشان داد که برندگان فعالیت رقابتی با میزان p=0/003) ) به دست آمده در کوتاه مدت عملکرد بهتری داشتند اما در دراز مدت با میزان p=0/792 برد و باخت تاثیری بر یادگیری نداردبنابراین تیم تحقیق پیشنهاد میکند که برای یادسپاری بهتر و رعایت مساوات و عزت نفس از فعالیت رقابتی در زمان استراحت پرهیز شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرشدی، شیدا، اسدی، محمد، و مدرسی، شایان. (1401). بررسی دو نوع فعالیت بدنی رقابتی و مفرح در زمان استراحت بر یادگیری واژگان انگلیسی در شیوه ی یادگیری فاصله دار. کنفرانس علمی پژوهشی رهیافت های نوین در علوم انسانی ایران. SID. https://sid.ir/paper/992156/fa

    Vancouver: کپی

    مرشدی شیدا، اسدی محمد، مدرسی شایان. بررسی دو نوع فعالیت بدنی رقابتی و مفرح در زمان استراحت بر یادگیری واژگان انگلیسی در شیوه ی یادگیری فاصله دار. 1401. Available from: https://sid.ir/paper/992156/fa

    IEEE: کپی

    شیدا مرشدی، محمد اسدی، و شایان مدرسی، “بررسی دو نوع فعالیت بدنی رقابتی و مفرح در زمان استراحت بر یادگیری واژگان انگلیسی در شیوه ی یادگیری فاصله دار،” presented at the کنفرانس علمی پژوهشی رهیافت های نوین در علوم انسانی ایران. 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/992156/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button