مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

66
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

423
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شبیه سازی یک قطار تندرو در برابر جریان هوای آشفته با استفاده از روش های دینامیک سیالات محاسباتی و الگوریتم شبکه عصبی پیش روی چندلایه

صفحات

 صفحه شروع 119 | صفحه پایان 134

چکیده

 در این مطالعه, عملکرد آیرودینامیک یک قطار تندرو در برابر یک جریان هوای آشفته به صورت عددی از دو منظر تحلیل شده است. نخست با استفاده از دینامیک سیالات محاسباتی تحلیل مولفه های جریان و آیرودینامیک سیال انجام شده است و سپس با به کارگیری الگوریتم شبکه عصبی پیش روی چندلایه, یک پیش بینی و مقایسه با مقادیر به دست آمده از نتایج دینامیک سیالات محاسباتی ارایه شده است. بدین منظور, با استفاده از روش میان گیری رینولدز معادلات ناویر-استوکس و روش آشفتگی k-ω,(SST), یک جریان هوای غیرقابل تراکم و آشفته اطراف یک نمونه قطار تندروی عمومی با به کارگیری نرم افزار OpenFOAM شبیه سازی شده است. در این پژوهش, برخی از مهم ترین و کلیدی ترین مولفه های جریان و آیرودینامیک اعم از سرعت, فشار, خطوط جریان, ساختار جریان, ضرایب فشار و نیروهای پسا, برآ و جانبی برای تغییرات زوایای حمله مختلف و تغییرات سرعت جریان هوا بررسی و مقایسه شده است. در ادامه, الگوریتم شبکه عصبی پیش روی چندلایه که توسط داده های مختلف اصلاح شده است, برای پیش بینی مقادیر خروجی مسیله به کارگیری شده است. بر این اساس, نیروهای آیرودینامیک پسا, برآ و جانبی برای زوایای حمله و سرعت های مختلف توسط این روش الگوریتمی به دست آمده و با نتایج حاصل از شبیه سازی عددی دینامیک سیالات محاسباتی مقایسه شده است. مقایسه انجام شده نشان دهنده تناسب خوب میان داده های آیرودینامیک و شبکه عصبی به کارگرفته شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حاجی پور، علیرضا، میرعبداله لواسانی، آرش، و افتخاری یزدی، محمد. (1400). شبیه سازی یک قطار تندرو در برابر جریان هوای آشفته با استفاده از روش های دینامیک سیالات محاسباتی و الگوریتم شبکه عصبی پیش روی چندلایه. مدل سازی در مهندسی، 19(67 )، 119-134. SID. https://sid.ir/paper/992993/fa

    Vancouver: کپی

    حاجی پور علیرضا، میرعبداله لواسانی آرش، افتخاری یزدی محمد. شبیه سازی یک قطار تندرو در برابر جریان هوای آشفته با استفاده از روش های دینامیک سیالات محاسباتی و الگوریتم شبکه عصبی پیش روی چندلایه. مدل سازی در مهندسی[Internet]. 1400؛19(67 ):119-134. Available from: https://sid.ir/paper/992993/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا حاجی پور، آرش میرعبداله لواسانی، و محمد افتخاری یزدی، “شبیه سازی یک قطار تندرو در برابر جریان هوای آشفته با استفاده از روش های دینامیک سیالات محاسباتی و الگوریتم شبکه عصبی پیش روی چندلایه،” مدل سازی در مهندسی، vol. 19، no. 67 ، pp. 119–134، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/992993/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button