Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات همایش/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسنده: 

ملک هادی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    12
تعامل: 
  • بازدید: 

    55
  • دانلود: 

    42
چکیده: 

جرم اقتصادی باعث تهدید امنیت اجتماعی میشود و برای جامعه مضر میباشد. افزایش جرم بخصوص جرم اقتصادی، خط قرمزی برای جوامع امروزی میباشد که دولت ها سعی دارند آن را کمتر کنند و بستر ایجاد این جرم از بین برود. جرایم اقتصادی اخیرا رشد روز افزونی داشته که بنگاه های اقتصادی زودبازده و بزرگ را سوی انحلال سوق داده یا باعث کندی حرکت اقتصادی آنها شده است. جرایم اقتصادی عبارت اند از جرایمی که علیه اقتصاد کشور ارتکاب مییابند یا به این قصد انجام میشوند یا درعمل موجب اختلال در نظام اقتصادی کشور میگردد. جرائم اقتصادی شرایطی را فراهم می کنند که در سایه آن، ارتکاب به انواع جرایم تسهیل می یابد برقراری و حفظ نظم اقتصادی در گرو مبارزه با اخلالگران در نظام اقتصادی و مجرمان اقتصادی است. کسی که به جرایم اقتصادی مرتکب میشود میتواند هر فردی از اعضای جامعه اعم ازکارکنان دولت یا دیگر طبقات اجتماعی باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 55

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 42
نویسنده: 

موسوی سیدمازیار

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    12
تعامل: 
  • بازدید: 

    205
  • دانلود: 

    147
چکیده: 

فرهنگ آن دسته از مفاهیمی است که ظاهری کاملا ساده دارد، اما باطن آن بی نهایت پیچیده است و ابهامات زیادی در خود نهفته دارد. آنچه که فرهنگ در نظر عموم مردم جلوه یافته است با ادبیاتی که در علوم انسانی مطرح است، تفاوت های مبنایی بسیاری دارد. همچنین این مفهوم در بین فیلسوفان، جامعه شناسان و متفکران مختلف نیز، محل بحث و اختلاف است. مقاله حاضر با روش اسنادی و کتابخانه ای در پی یافتن و روشن سازی مفهوم دقیق فرهنگ است. یافته ها حاکی از آن است که که این مفهوم از زمان خلقت حضرت آدم(ع) قابل استنباط است از طرف دیگر فرهنگ را نمی توان مختص به زمان و یا مکانی خاص محدود کرد و یا آن را موروثی دانست. فرهنگ می تواند امری اکتسابی باشد و فرد آن را از بد تولد تا مرگ از جامعه و گروه های طبقاتی خود اخذ نموده و بر آن بیافزاید. از طرفی یک فرد با فعل خود، خواه خوب یا بد به تنهایی نمی تواند فرهنگ یک جامعه را نمایندگی کند و همه فرهنگ جامعه نیز لزوما در یک فرد جمع نیست. همچنین بررسی ها به ما خاطر نشان کرد فرهنگ متحرک و در هر حال روبه رشد و نو شدن است. از سوی دیگر فرهنگ یک جامعه، متکی به شخصیت افراد آن جامعه؛ و شخصیت افراد، متاثر از فرهنگ جامعه می باشند و هر یک در تاثیر و تاثر با هم، فرهنگ خرد و کلان را می سازند و بر آن می افزایند. در نتیجه می توان گفت فرهنگ مجموعه ای از صفات بالفعل و همچنین بالقوه ی یک فرد یا گروهی از انسانهاست.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 205

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 147
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    12
تعامل: 
  • بازدید: 

    301
  • دانلود: 

    228
چکیده: 

با ظهور و شیوع پاندمی کرونا نظام آموزشی کشور ها و بالطبع کشور ما دچار تغییراتی در سیستم آموزشی شد به گونه ای که نحوه ی آموزش از روش سنتی که دانش آموزان در مدرسه حضور میافتند، برای مدتی به صورت روش نوین و به صورت مجازی و الکترونیکی ذرآمد و معلمان برای آموزش دروس روش های مختلفی در نظر گرفتند یکی از این دروس ریاضی بود که از جمله درس های با اهمیت بود و نیاز بود که روش های آموزش درستی برای آنان اتخاذ شود که دانش آموزان در فراگیری آن با کاستی روبرو نشوند. در این مقاله به بررسی آموزش در دوره ی کرونا و علی الخصوص درس ریاضی پرداختیم و سعی شد با بیان مزایا و معایب این نوع آمورزش کوششی در باب گسترش مطالعات در باره ی نحوه ی تدریس در موقعیت های این چنینی داشته باشیم.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 301

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 228
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    12
تعامل: 
  • بازدید: 

    579
  • دانلود: 

    422
چکیده: 

مقاله حاضر به روش مروری-کتابخانه ای است، که با توجه به نظرات اندیشمندان این عرصه به رشته تحریر در آمده است. هدف این مطالعه بررسی تاثیر تربیت اجتماعی کودکان و نوجوانان انجام گرفته می باشد. محتوای لازم برای نگارش این مطالعه از طریق جستجو در پایگاه های اطلاعاتی (SID)، scholar G و موتور جستجوی گوگل بدست آمده است. که نتایج بدست آمده نشان داده اند، تربیت اجتماعی در جایی تصوّر می شود که برای انسان های دیگر در اجتماع، حقوق و تکالیفی در نظر گرفته شود. زیرا «تربیت» فرایندی است که در بُعد اجتماعی هدفش تسهیل عمل به وظایف اجتماعی در مقابل سایر انسان ها و موقعیت های اجتماعی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 579

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 422
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    12
تعامل: 
  • بازدید: 

    103
  • دانلود: 

    239
چکیده: 

هدف مطالعه حاضر بررسی مقایسه رنگ در فرشهای دستباف و ماشینی و نفش آن در انتخاب مشتریان میباشد. روش پژوهشی در این مطالعه به شکل مروری نظام مند بوده و با استفاده از منابع معتبر مطالب مربوطه جمع آوری گردیده است. نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد: که رنگ ها از جمله رنگ فرش میتواند تاثیر به سزایی در سلامت روحی و روانی و جسمانی افراد داشته باشند. هم چنین یافته ها حاکی از آنند که عواملی چون: مکان کاربری فرش و ابعاد آن، رنگ کف پوشها و دیوارها و مبلمان، شرایط اقتصادی و سبک و مدل زندگی و عامل سلیقه فردی، از جمله عوامل موثر در انتخاب رنگ فرش میباشند. از دیگر یافته های این مطالعه نقش موثر استفاده از رنگهای طبیعی در فرشهای دستباف میباشد که از علاوه بر زیبایی ظاهری، ماندگاری و دوام بیشتر در حفظ محیط زیست و سازگاری با بدن انسان نیز نقش مهمی را ایفا میکنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 103

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 239
نویسنده: 

جلالیان محمد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    12
تعامل: 
  • بازدید: 

    96
  • دانلود: 

    53
چکیده: 

در کشورجمهوری اسلامی ایران بر اساس اصل 174 قانون اساسی جهت نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه های اداری وجود سازمان بازرسی کل کشور در قوه قضاییه پیش بینی شده است؛ که رئیس آن از بین قضات عالی رتبه توسط رئیس قوه قضاییه منصوب می گردد. و به امور قضایی، اقتصادی، اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی در دستگاه های اداری ایران نظارت و بازرسی می نماید و در نهایت گزارش بازرسی خود را که حاوی پیشنهادهای اصلاحی است به مقاماتی چون، رهبری، رئیس قوه قضاییه، رئیس جمهور، ارسال و چنانچه به وقوع تخلف یا جرمی برخورد نماید، به مراجع صالح قضایی یا اداری اعلام می دارد. یکی از این سازمان هایی که تحت نظارت سازمان بازرسی کل کشور قرار گرفته، سازمان گمرگی کشور می باشد. این نهاد نظارتی مکلف به نظارت و کنترل بر فرآیند های اجرایی گمرک و کنترل واردات و صادرات که نقش بسزایی در شکل گیری پروسه های اقتصادی کشور دارد را ایفاء می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 96

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 53
نویسنده: 

کزازی منصور

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    12
تعامل: 
  • بازدید: 

    293
  • دانلود: 

    189
کلیدواژه: 
چکیده: 

فرهنگ مجموعه پیچیده ای است که دربرگیرنده دانستنی ها، اعتقادات، هنرها، اخلاقیات، قوانین، عادات و هرگونه توانایی دیگری است که به وسیله انسان به عنوان عضو جامعه کسب شده است. فرهنگ شامل همه سازمان های مادی و معنوی زندگی اجتماعی است که فرد انسانی در دوران آن زاده و پرورش می یابد و از این راه دارای آن چیزی می شود که در اصطلاح روانشناسی «شخصیت» می نامیم. از این راه به خود انسانی چیزی ارزانی می شود که نامش «هویت فرهنگی» است و این هویت کل گرایش های رفتاری او را به او بخشید (آشوری، 1389)...

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 293

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 189
نویسنده: 

مهابادی محمدرضا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    12
تعامل: 
  • بازدید: 

    132
  • دانلود: 

    87
چکیده: 

خانواده به عنوان اولین کانون زندگی در رفتار شخص در جامعه و میزان موفقیت وی تاثیر زیادی دارد و شیوه برخورد اعضای خانواده باعث شکل گیری اولیه شخصیت انسان بوده و با مرور زمان این شخصیت در کنار عوامل دیگر تأثیر پذیری خود را از خانواده از دست نمی دهد؛ البته تعیین این سبک زندگی اگر به صورت ارائه قوانین باشد باعث خواهد شد تا اعضای خانواده بتوانند در موارد مشابه تصمیم گیری درستی داشته باشند. پژوهش حاضر با رویکرد توصیفى,-تحلیلى,و با استمداد از آیات قرآن کریم به بررسى,ویژگی های اخلاقی درونى,خانواده پرداخته است. خانواده، مطابق آداب و رسوم اجتماعی خویش زندگی را در کنار همدیگر آغاز می کنند. ویژگی های اخلاقی خانواده شامل: حُسن معاشرت و خوشرویی، همراهی و مشارکت، عفاف و پاکدامنی و حُسن خُلق و تواضع می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 132

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 87
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    12
تعامل: 
  • بازدید: 

    398
  • دانلود: 

    307
چکیده: 

مقاله حاضر بر تأثیری که کرونا بر تدریس و مدیریت کلاس درس دارد متمرکز است که بر کل مدیریت مدرسه نیز تأثیر می گذارد. از آنجایی که شرایط تدریس اجباری است و به شدت در حال تغییر است و از آنجایی که تدریس حضوری در حال تبدیل شدن به آموزش از راه دور (تدریس الکترونیکی) است، ویژگی های تدریس به شدت تغییر می کند یا در خانه یا در محیط مدرسه انجام می شود و به دلیل فیزیکی به کیفیت ارتباط آسیب می رساند. محرومیت از حضور در این چارچوب، فصل حاضر با هدف ارائه پیشرفت توسعه روش تدریس در پرتو مروری تاریخی بر این موضوع است. همچنین، هدف آن ارائه آموزش از راه دور به عنوان یک فرم آموزشی مدرن است که با ضرورت پدیدار شده مربوط به حفاظت از کل جمعیت در برابر بیماری همه گیر کرونا در واقعیت آموزش سنتی نفوذ کرده است. با این وجود، همانطور که با تکامل واقعیت ها به نظر می رسد، همه گیری کرونا صرفاً ورود آموزش از راه دور به سیستم آموزشی را تسریع می بخشید که کم و بیش یک انتخاب مرکزی برای بسیاری از ایالت ها و دولت ها بود. علاوه بر این، در این فصل بحثی در رابطه با معلمان، دانش آموزان صورت می گیرد و واکنش والدین در مورد اجرای آموزش از راه دور، این بحث ادعا می کند که علاقه اولیه به تدریس از راه دور، در عرض چند ماه به واقعیتی کسل کننده و نامطلوب تبدیل شده است که اکثر افراد درگیر می خواستند هر چه زودتر از آن رها شوند. این مقاله با اشاره به هدف اعضای جامعه آموزشی و همه مربیان از دستیابی به بازگشت به حالت عادی مدرسه، یعنی رویه ها و موقعیت هایی که قبل از ظهور همه گیری کرونا وجود داشت، تکمیل می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 398

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 307
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    12
تعامل: 
  • بازدید: 

    529
  • دانلود: 

    387
چکیده: 

تربیت دینی ترکیبی از مفاهیم تربیت و دین است لذا فهم تربیت دینی در گام نخست منوط به فهم مستقل هر یک از این مفاهیم می باشد و زمانی که فهم دقیقی از مفاهیم تربیت و دین بدست نیامده باشد فهم صحیحی از تربیت دینی حاصل نمی شود. اما با توجه به گستردگی ابعاد تربیت و دین و از سوی دیگر تعاریف گوناگونی که از این مفاهیم توسط اندیشمندان در طول تاریخ شده است رسیدن به یک فهم جامع و مشترک از این مفاهیم، و به تبع آن تربیت دینی کار چندان ساده ای نیست. نویسنده در نوشتار حاضر، ضمن تحلیل و بررسی سیر تاریخی، موقعیت ها و بسترهای به کار رفته ی هر یک از این مفاهیم؛ ادعا می کند با گذشت زمان و هم افزایی هایی که در طول تاریخ بشریت انجام شده است، رسیدن به تعریفی جامع از تربیت، گرچه ممکن به نظر می رسد اما رسیدن به تعریفی جامع و واحد از دین، که همه اندیشمندان در آن اتفاق نظر داشته باشند، امکان پذیر نخواهد بود. بنابراین فهم ترکیب این دو مفهوم یعنی تربیت دینی، با فهمِ تربیت، حل و فصل نخواهد شد و فهم نهایی از تربیت دینی بستگی قابل توجهی بر فهم دین موردنظر و چارچوب ها و اصول آن دارد؛ و با سیقل خوردن تربیت در این اصول و چارچوب های دین است که تربیت دینی معنا می یابد. لذا در ترکیب تربیت دینی، می توان از دین بعنوان زیربنا (Base) و از تربیت بعنوان روبنا (Superstructure) تعبیر کرد. که هر دو در تأثیر و تأثر با یکدیگر تربیت دینی را معنا خواهند کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 529

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 387
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    12
تعامل: 
  • بازدید: 

    128
  • دانلود: 

    85
چکیده: 

از روزی که بشر پا به عرصه خاک نهاد و با خانواده و قوم و قبیله، زندگی اجتماعی خود را آغاز نمود، اندیشه مدیریت و چگونگی سرپرستی درست همان مجموعه کوچک، دغدغه اصلی او شد. در جهان امروز که علوم، تکنولوژی و دانش پیشرفت نموده و سازمان های بزرگ صنعتی و تولیدی به وجود آمده است، مهم ترین مسئله، چگونگی اداره ی مجموعه های عظیم انسانی است. از یک سو جهان هر روز به سمت بی عدالتی اداری در سیستم های پیچیده بوروکراسی، پیش می رود و از دیگر سو، مدیریت به فنی پیچیده و تکنیکی تبدیل شده است، لذا لازم است با بهره گیری از کتاب، سنت، فقه پویای اسلامی و علم مفید و به روز، مدیرانی کارآمد و مدیریتی سالم و نظام مند، ارائه شود. هدف اصلی پژوهش، بررسی شاخصه های مدیر کارآمد و مدیریت اسلامی بر مبنای آیات قرآن و نهج البلاغه است و این پژوهش با بهره گیری از ابزار الکترونیکی و مطالعات کتابخانه ای و با روش توصیفی –,تحلیلی انجام شده است. بر همین مبنا، سؤال اصلی آن است که؛ ویژگیهای اصلی مدیر کارآمد و مدیریت اسلامی برمبنای قرآن و نهج البلاغه چیست؟ یافته های این پژوهش نشان می دهد؛ آن مفهوم ذهنی که از مجموع رفتار مدیران درک می کنیم، مدیریّت نام دارد و مدیر کارآمد، کسی است که می تواند فعّالیّت های افراد را برای رسیدن به هدف یا اهداف معیّنی هماهنگ و به صورت شایسته ای سازمان دهد و به طور خلاصه ویژگی ها و معیارهای مدیر موفق و کارا، از دیدگاه قرآن کریم و نهج البلاغه عبارت از: ایمان و تقوا، تخصص و تعهد با شرایط و ضوابط مشخص و معین، می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 128

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 85
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    12
تعامل: 
  • بازدید: 

    315
  • دانلود: 

    253
چکیده: 

مقاله حاضر به روش مروری-کتابخانه ای است، که با توجه به نظرات اندیشمندان این عرصه به رشته تحریر در آمده است. هدف این مطالعه بررسی تأثیرات تاثیر نیم کره های مغز روی آموزش و یادگیری انجام گرفته می باشد. محتوای لازم برای نگارش این مطالعه از طریق جستجو در پایگاه های اطلاعاتی (SID)، scholar G و موتور جستجوی گوگل بدست آمده است. که نتایج بدست آمده نشان داده اند، مغز ساختار و عملکرد متجانسی ندارد هر بخش از مغز مسئولیت مجزایی بر عهده دارد یکی از شگفتی های خلقت تفاوت عملکرد بین نیمکره های مغز است. نیمکره راست و چپ هر یک از نظر ساختار و عملکرد، تفاوت های جالبی با هم دارند به طوریکه هر یک مسئولیت های متفاوتی را به خصوص در جریان یادگیری و پردازش اطلاعات دریافتی بر عهده می گیرند. در حدود 3 پوند وزن، حدود 100 میلیارد نورون و 100 تریلیون اتصال دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 315

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 253
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    12
تعامل: 
  • بازدید: 

    425
  • دانلود: 

    240
چکیده: 

اقدام پژوهی حاضر با عنوان « چگونه توانستم با استفاده از روش های تدریس فعال و ایجاد موقعیت های یادگیری کاربردی، میزان علاقه، انگیزه و پیشرفت دانش آموزان پایه پنجم را در درس ریاضی، مبحث مساحت بهبود بخشم؟ » با نمونه آماری 30 دانش آموز، در دبستان شاهد دخترانه، آموزش و پرورش نورآباد دلفان در سال تحصیلی 1401-1400 انجام گرفته است. هدف اصلی، ایجاد علاقه و بهبود پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس ریاضی بوده است. بعد از مشاهده مشکلاتی مانند کم توجهی، انجام ندادن درست تکالیف، اضطراب و عدم اعتماد به نفس، با استفاده از مصاحبه با دانش آموزان، مشاهدة رفتار، تشکیل جلسات دیدار با اولیاء وبررسی روش های تدریس و مشخص کردن وضعیت درسی دانش آموازن ریشه های مشکل بررسی شد. در این پژوهش، از راهکارهایی نظیر استفاده از روش های فعال تدریس؛ نظیرروش حل مسئله و روش اکتشافی، ایجاد انگیزه، نحوة درست تفهیم مسائل، تدریس ریاضی به شکل کاربردی و ایجاد موقعیتهای کاربردی در زندگی و توجه به تفاوتهای فردی استفاده شد. اقدام پژوهی حاضر با عنوان « چگونه توانستم با استفاده از روش های تدریس فعال و ایجاد موقعیت های یادگیری کاربردی، میزان علاقه، انگیزه و پیشرفت دانش آموزان پایه پنجم را در درس ریاضی، مبحث مساحت بهبود بخشم؟ » با نمونه آماری 30 دانش آموز، در دبستان شاهد دخترانه، آموزش و پرورش نورآباد دلفان در سال تحصیلی 1401-1400 انجام گرفته است. هدف اصلی، ایجاد علاقه و بهبود پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس ریاضی بوده است. بعد از مشاهده مشکلاتی مانند کم توجهی، انجام ندادن درست تکالیف، اضطراب و عدم اعتماد به نفس، با استفاده از مصاحبه با دانش آموزان، مشاهدة رفتار، تشکیل جلسات دیدار با اولیاء وبررسی روش های تدریس و مشخص کردن وضعیت درسی دانش آموازن ریشه های مشکل بررسی شد. در این پژوهش، از راهکارهایی نظیر استفاده از روش های فعال تدریس؛ نظیرروش حل مسئله و روش اکتشافی، ایجاد انگیزه، نحوة درست تفهیم مسائل، تدریس ریاضی به شکل کاربردی و ایجاد موقعیتهای کاربردی در زندگی و توجه به تفاوتهای فردی استفاده شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 425

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 240
نویسنده: 

قنبرپناه علی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    12
تعامل: 
  • بازدید: 

    678
  • دانلود: 

    502
چکیده: 

از گذشته تاکنون نظریه پردازان و پژوهشگران متعددی در زمینه یادگیری و عوامل اثرگذار بر آن، به نظریه پردازی و مطالعه پرداخته اند. در طول تاریخ، نتایج مطالعات آموزش و روابط بین معلم و دانش آموزان به عنوان یک اثرگذار بنیادین در تدریس و یادگیری شناخته شده است. بزرگ ترین دغدغه نظام های آموزشی در مورد تعلیم و تربیت، موضوع اخلاق در تعلیم و تربیت و در نتیجه قضاوت عادلانه در مورد میزان کسب شایستگی های دانش آموزان خواهد بود. معلم باید جامعه شناس باشد که با شناخت مقتضیات زمان، دانش آموز را برای ورود به جامعه آماده کند. باید روانشناس باشد که با درک نیازهای روحی و مسایل روانی، دانش آموز را به عنوان فردی از نظر روح و روان، سالم تحویل اجتماع دهد و معلم با انسانی سروکله میزند که از قضا در دوران رشد و تغییر و تحول است. معلم باید به مثابه مردم شناسی که در قلمرو ناشناخته ای پا میگذارد، وارد دنیای کودک و نوجوان شود و آداب و رسوم کودکی و اقتضائات این دوران را بشناسد. در آزمون ها و ارزشیابی های فضای مدرسه، به دلیل ماهیت آن، یعنی کمتر بودن مراقبت ها و کنترل ها احتمال بروز رفتارهای غیراخلاقی بسیار بیشتر است. نمونه هایی از این رفتارها در فرایند اجرای آزمون ها در فضای مجازی می توانند کمک گرفتن از افراد ثالث، به اشتراک گذاری پاسخ ها بین دانش آموزان یک کلاس به روش های گوناگون، و استفاده از مواد و منابع آموزشی به هنگام آزمون باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 678

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 502
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    12
تعامل: 
  • بازدید: 

    207
  • دانلود: 

    215
چکیده: 

نظام های آموزش و پرورش در کشور های مختلف همواره در معرض اصلاح و تغییر قرار دارند؛ تا خودشان را با تحولات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی که در جهان امروز به سرعت در حال پیشرفت هستند همسو سازند. بنابراین بررسی نظام های آموزشی کشورهای پیشرو، میتواند نقطه ی عطفی باشد؛ برای بهبود بخشیدن به نظام آموزشی کشورهای در حال توسعه و تربیت انسان هایی آگاه و دارای بینش برای ورود به جامعه مدرن. از این رو ما در این مقاله نظام آموزشی کشور چین را به عنوان یکی از کشور های موفق در میان کشور های قاره آسیا بررسی کرده ایم و به طور اختصاصی به روش های جذب دانشجو در مراکز آموزش عالی این کشور و آماده شدن دانش آموزان چینی برای ورود به جامعه و آغاز زندگی اجتماعی آنها پرداخته ایم. در تلاش بوده ایم تا با استفاده از روش مروری نظام آموزشی این کشور و فرایند ورود به دانشگاه را مطالعه و بررسی کنیم.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 207

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 215
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    12
تعامل: 
  • بازدید: 

    267
  • دانلود: 

    215
چکیده: 

نظام آموزشی هر کشور به عنوان یک نظام پویا و هدفمند، در تولید و رشد علمی نقش بسزا و سازنده ای را ایفا می کند و در صدد افزایش تولید دانش می باشد. در عصر دانش و نو آوری که منبع اصلی رقابت اقتصاد جهانی است نظام آموزشی هر کشور در تلاش است تا دانش تولید شده را در جهت افزایش نو آوری بر عهده گیرید. از آنجا که دانش آموزان منبع اصلی تولید دانش هستند و اصلی ترین دارایی ها به شمار می آیند، می بایست به شیوه مناسب بر دانش آنها مدیریت شود و تلاش کرد دارایی های نهفته در ذهن آن ها کشف شود تا این گنج به دارایی های با ارزشی تبدیل گردد. برای کسب دانش صرفاً آموزش و حضور فیزیکی در مکان های آموزشی مهم نیست بلکه پژوهش و تحقیق هم می تواند بر علم و دانش بیافزاید. پژوهش عامل مهمی در تولید دانش، دانایی و پیشرفت جامعه انسانی است و میزان پژوهش های انجام شده در هرجامعه شاخص توسعه یعدم پیشرفتگی آن جامعه به حساب می آید. . روش تحقیق در این مقاله کتابخانه ای می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 267

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 215
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    12
تعامل: 
  • بازدید: 

    267
  • دانلود: 

    185
چکیده: 

مقاله حاضر به روش مروری-کتابخانه ای است، که با توجه به نظرات اندیشمندان این عرصه به رشته تحریر در آمده است. هدف این مطالعه بررسی مقایسه نگرش معلمان عادی و ویژه نسبت به دانش آموزان با نیازهای ویژه و آموزش فراگیر گرفته است. محتوای لازم برای نگارش این مطالعه از طریق جستجو در پایگاه های اطلاعاتی (SID)، scholar G و موتور جستجوی گوگل بدست آمده است. که نتایج بدست آمده نشان داده اند، نگرش افراد جامعه نسبت به افراد با نیازهای ویژه یا افراد استثنایی از گذشته های دور تا به چشمگیر داشته و همین امر موجب برخوردهای متفاوت مردم جامعه با آنان شده تغییراتی امروز، است؛ به گونه ای که از زمان اسپارتی ها که کودکان استثنایی را می کشتند تا به امروز، دوره های بدرفتاری و و غفلت، ترحم و حمایت بیش از حد از آنان سپری شده و سرانجام به دوره ی پذیرش آن ها رسیده است. همچنین چگونگی آموزش و جایابی آموزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه نیز با گذر زمان دستخوش دگرگونی های اساسی و غیرمنتظره شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 267

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 185
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    12
تعامل: 
  • بازدید: 

    513
  • دانلود: 

    374
چکیده: 

مقاله حاضر به روش مروری-کتابخانه ای است، که با توجه به نظرات اندیشمندان این عرصه به رشته تحریر در آمده است. هدف این مطالعه بررسی چالش های درس ریاضی انجام گرفته است. محتوای لازم برای نگارش این مطالعه از طریق جستجو در پایگاه های اطلاعاتی (SID)، scholar G و موتور جستجوی گوگل بدست آمده است. که نتایج بدست آمده نشان داده اند، با توجه به اینکه درس ریاضی از جمله مهارت های اساسی است که در زمره ی دروس بنیادی و مهم دوران تحصیل محسوب می شود و پژوهش های متعدد نشان داده است که ارتباط پویایی بین رشد و توسعه ی جامعه و کاربرد ریاضیات وجود دارد و نیز تنوع بسیار زیاد و گسترش زمانی یادگیری انسان که به وسعت طول عمر اوست باعث شده است علی رغم تفاوت های زیادی که در یادگیری با هم دارند، برخی افراد در روند عادی یادگیری و آموزش دچار مشکل شوند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 513

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 374
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button