مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

678
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

502
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

شیوه تعلیم و تربیت دانش آموزان ابتدایی

نویسندگان

قنبرپناه علی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 از گذشته تاکنون نظریه پردازان و پژوهشگران متعددی در زمینه یادگیری و عوامل اثرگذار بر آن, به نظریه پردازی و مطالعه پرداخته اند. در طول تاریخ, نتایج مطالعات آموزش و روابط بین معلم و دانش آموزان به عنوان یک اثرگذار بنیادین در تدریس و یادگیری شناخته شده است. بزرگ ترین دغدغه نظام های آموزشی در مورد تعلیم و تربیت, موضوع اخلاق در تعلیم و تربیت و در نتیجه قضاوت عادلانه در مورد میزان کسب شایستگی های دانش آموزان خواهد بود. معلم باید جامعه شناس باشد که با شناخت مقتضیات زمان, دانش آموز را برای ورود به جامعه آماده کند. باید روانشناس باشد که با درک نیازهای روحی و مسایل روانی, دانش آموز را به عنوان فردی از نظر روح و روان, سالم تحویل اجتماع دهد و معلم با انسانی سروکله میزند که از قضا در دوران رشد و تغییر و تحول است. معلم باید به مثابه مردم شناسی که در قلمرو ناشناخته ای پا میگذارد, وارد دنیای کودک و نوجوان شود و آداب و رسوم کودکی و اقتضائات این دوران را بشناسد. در آزمون ها و ارزشیابی های فضای مدرسه, به دلیل ماهیت آن, یعنی کمتر بودن مراقبت ها و کنترل ها احتمال بروز رفتارهای غیراخلاقی بسیار بیشتر است. نمونه هایی از این رفتارها در فرایند اجرای آزمون ها در فضای مجازی می توانند کمک گرفتن از افراد ثالث, به اشتراک گذاری پاسخ ها بین دانش آموزان یک کلاس به روش های گوناگون, و استفاده از مواد و منابع آموزشی به هنگام آزمون باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قنبرپناه، علی. (1401). شیوه تعلیم و تربیت دانش آموزان ابتدایی. همایش ملی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران. SID. https://sid.ir/paper/996067/fa

    Vancouver: کپی

    قنبرپناه علی. شیوه تعلیم و تربیت دانش آموزان ابتدایی. 1401. Available from: https://sid.ir/paper/996067/fa

    IEEE: کپی

    علی قنبرپناه، “شیوه تعلیم و تربیت دانش آموزان ابتدایی،” presented at the همایش ملی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران. 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/996067/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button