Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات همایش/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    95
  • دانلود: 

    44
چکیده: 

تجارب زنان مطلقه از انگ های فرهنگی نسبت داده شده به آنها پس از طلاق انگ زنی، پدیده ای است ساختگی و وابسته به زمان و مکان، فشار اجتماعی موذیانه ای که جامعه بسته به فرهنگ مسلط آن را خلق و بر پیشانی کسانی میزند که از هنجارهای مورد تأیید جامعه فراتر رفته اند. با توجه به جامعه دارای نظام مردسالارانه و هویت یابی زن در کنار مرد، طلاق خود مسئله ای است که منجر به عدم تأیید اجتماعی می شود و در نتیجه راه را برای بروز انگ زنی هموار می سازد. این پژوهش با هدف رسوخ به دنیای زنان بعد از طلاق و دست یافتن به واقعیت های زندگی به شیوه پدیدار شناسی به دنبال فهم تجارب زنان مطلقه از انگ های نسبت داده شده به آنها پس از طلاق است در این راستا با بهره گیری از نظر جامعه شناسی مانند گافمن و با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند در دسترس با 9 نفر از زنان مطلقه شهرستان دورود (لرستان) مصاحبه عمیق شد. و اطلاعات به روش استیویک-کولایزی-کن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. و تعداد 168 کد استخراج گردید سپس دسته بندی مفاهیم استخراج شده از آنها در چهار سطح تا رسیدن به نتایج ادامه یافت. یافته ها در دو طبقه: الف) تجارب زنان مطلقه از انگهای نسبت داده شده به آنها پس از طلاق. ب) تجارب زنان مطلقه از زمینه های فرهنگی در انگ زنی. دسته بندی شد. در بخش اول که تجارب زنان مطلقه از انگهای انتسابی است یافته ها نشان داد که انگ های فرهنگی در انواع مختلف آن به آنها نسبت داده شده و منجر به قضاوت های اجتماعی غلط شده است. و در قسمت تجارب زنان مطلقه از زمینه های فرهنگی در انگ زنی یافته ها حاکی از آن بود که ضد ارزش ها، ضد هنجارها وباورها و نگرش ها بصورت مستقیم تاثیر بسزایی در ایجاد انگ و انتساب آن به زنان می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 95

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 44
عنوان: 
نویسنده: 

احمدی محمدمهدی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    178
  • دانلود: 

    93
چکیده: 

در معرفی این مقاله، ابتدا شش شیوه تفکر در مورد چگونگی فرهنگ و دین به یکدیگر مربوط می شود: دین ممکن است بخشی از فرهنگ باشد، فرهنگ را تشکیل دهد، شامل و فراتر از فرهنگ، تحت تأثیر فرهنگ، شکل دادن به فرهنگ، یا تعامل با فرهنگ در تأثیرگذاری شناخت ها، احساسات و اعمال است. ثانیاً، ما گرایش های اصلی تحقیقات مرتبط را از روان شناسی فرهنگی، روان شناسی اجتماعی-فرهنگی و روان شناسی تطبیق دین ارائه می کنیم. در این نوشتارقلمروها و روابط بین فرهنگ و دین نیز مورد بحث قرار گرفته است. اگرچه در روش شناسی، سنت های نظری و تمرکز پژوهشی متفاوت است، این رویکردها مکمل یکدیگر در افزایش درک روانشناختی ما از روابط متقابل فرهنگ و دین هستند. در پایان به ارائه مقالات می پردازیم که پیشرفت های نظری را ارائه می دهند، فرضیه های تحقیقاتی جدید را آزمایش می کنند و شواهد تجربی ارائه می دهند. نشان دادن چگونگی ابعاد سطح فرهنگی (از بوم شناسی و زیست شناسی گرفته تا قومیت، شیوه های خانوادگی و عوامل اجتماعی-اقتصادی) عملکرد دین را در سطح فردی و/یا جمعی با توجه به حوزه های زندگی شکل می دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 178

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 93
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    165
  • دانلود: 

    50
چکیده: 

هدف مطالعه حاضر، بررسی رابطه بین هوش سازمانی با اثر تعدیل گری سبک رهبری تحولی بر عملکرد شغلی معلمان شهرستان سبزوار بود. طرح این پژوهش از نوع توصیفی –,همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش کلیه معلمان مقطع ابتدایی شهرستان سبزوار که در سال 1401 مشغول به تدریس بودند. به این منظور، 257 نفر از معلمان مقطع ابتدایی شهرستان سبزوار با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و پرسشنامه هوش سازمانی آلبرخت (2003)، پرسشنامه رهبری تحول توسط باس و آلیو(1997) و پرسشنامه عملکرد شغلی توسط پاترسون (1989) را تکمیل کردند. تجزیه و تحلیل داده ها از دو سطح آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. در سطح آمار توصیفی از میانگین و انحراف استاندارد و در سطح آمار استنباطی از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه بررسی فرضیه پژوهش استفاده گردید. نتایج آماری با استفاده از نرم افزار آماری 23 SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان دادند که بین هوش سازمانی و عملکرد شغلی معلمان رابطه مستقیم و مثبتی (0. 189 = r) وجود دارد. همچنین بین هوش سازمانی و سبک رهبری تحولی معلمان رابطه مستقیم و مثبتی (0. 474 = r) وجود دارد. همچنین بین عملکرد شغلی و سبک رهبری تحولی معلمان رابطه مستقیم و مثبتی (0. 290 = r) وجود دارد. این رابطه ها در سطح آلفای 001/0 معنی دار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 165

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 50
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    454
  • دانلود: 

    291
چکیده: 

امروزه یادگیری به گونه ای است که، به راحتی نمی توان از آن گذشت و افراد مختلفی در سراسر جهان، به بررسی آن پرداخته اند. در همه ی جوامع، مدیریت بحثی است که صرفا افراد اندکی می توانند از پس آن بر بیایند؛ علی الخصوص اگر با فناوری اطلاعات ترکیب شود، مسئولیت کار را در یادگیری دو چندان خواهد کرد. یادگیری باعث توسعه دانش، ارتقاء توانمندی و. . . می شود و می تواند از آموختن و حتی تجربه کسب کردن ایجاد شود. در واقع تاثیراتی که مدیریت آموزشی بر یادگیری می گذارد منجر به کنش های عمیقی در درون آن فرد می شود. یکی از معدود افرادی را که می توان به عنوان مدیران آموزشی در حیطه ی یادگیری یاد کرد، معلمان هستند که تاثیرات فراوانی در کنش های درونی فرد همانند آزاد سازی ذهن دارند. مدیریت آموزشی موثر در فرایند بهبود یادگیری تفاوت های آشکاری را ایجاد می کند. در چند دهه اخیر تلاش بر این بوده است، که مدیریت آموزشی چقدر اهمیت دارد و این تاثیرات اگر با فناوری اطلاعات ترکیب شود چقدر بر پیشرفت یادگیری دانش آموزان مهم خواهد بود. در نتیجه در این مقاله سعی شده است به تاثیر رویکرد حاکم، بر مدیریت آموزشی و رابطه آن با فناوری اطلاعات و تاثیر آن در یادگیری پرداخته شود و اهمیت آن را نمایان کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 454

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 291
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    329
  • دانلود: 

    151
چکیده: 

امروزه تغییر و تحولات چشمگیر دنیای کسب و کار زمینه بروز نگرش های جدید را فراهم ساخته است. با توجه به اهمیت روز افزون مسئله حمایت از محیط زیست، سازمان ها در تلاش اند ضمن پاسخگویی نیازهای مشتریان، به نگرش جدیدی تحت عنوان مدیریت زنجیره نیز، توجه داشته باشند. هدف از انجام این پژوهش، بررسی تاثیر مدیریت زنجیره تامین سبز بر نوآوری در کسب و کار می باشد. جمع آوری داده ها در میان 384 نفر از مدیران ارشد شرکت های واردات و صادرات در استان تهران میباشد. پس از جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه در تجزیه و تحلیل فرضیات پژوهش مورد استفاده قرار گرفت. همچنین داده های دریافتی نیز با به کارگیری تکنیک مدل معادلات ساختاری، آلفای کرونباخ، آمار توصیفی، تحلیل عاملی، روایی صوری و روایی سازه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این پژوهش از حیث هدف کاربردی است. و از حیث نحوه ی گردآوری داده ها توصیفی-همبستگی می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 329

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 151
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    42
  • دانلود: 

    13
چکیده: 

یکی از راهکارهای مقابله با فشارهای ناشی از تحریم و جلوگیری از منزوی شدن در عرصه نظام بین الملل، که طی سال های اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب توصیه شده، تکیه بر مبانی رویکرد اقتصاد مقاومتی در عرصه کسب و کارها و فعالیت های اقتصادی مختلف در کشور است. لذا، این پژوهش با هدف شناسایی و اولویت بندی راهبرد ها با رویکرد اقتصاد مقاومتی در شرکت رزین سازی سایتامر انجام شده است. هدف پژوهش، کاربردی و روش انجام آن، اکتشافی و پیمایشی بود. نمونه مورد مطالعه شامل کلیه مدیران، کارشناسان و سرپرستان شاغل در شرکت رزین سازی سایتامر به تعداد 16 نفر بود و در نمونه گیری از روش تمام شمار استفاده شد. در گردآوری داده از سه پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از تحلیل مدل SWOT و ماتریس برنامه ریزی راهبردی کمّی (QSPM) صورت گرفت. طبق یافته های این پژوهش، پنج استراتزی مبتنی بر رویکرد اقتصاد مقاومتی در شرکت رزین سازی سایتامر به ترتیب از بیشترین تا کمترین اولویت عبارتند از: 1) بهره گیری شرکت از دانش و امکانات پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان کشور؛ 2) منطبق سازی حجم و کیفیت تولیدات با نیازهای بازار داخلی و خارجی؛ 3) تمرکز شرکت بر تخصص گرایی و دانش فنی نیروی کار؛ 4) بهره گیری از دانش فنی و تخصصی داخلی در راستای کاهش آلاینده های ناشی از تولید؛ 5) بهره گیری شرکت از بازاریابی حرفه ای و نوین.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 42

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 13
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    121
  • دانلود: 

    76
چکیده: 

هدف این پژوهش بهبود نتایج یادگیری و توانایی خواندن قرآن در دانش آموزان مقطع ابتدایی بود. برای غلبه بر این موضوع، مروری نظام مند بر روی مقالات مرتبط با روش های مورد استفاده برای بهبود توانایی خواندن قرآن انجام شد. در حالی که آموزش قرآن بر اساس روایات برای هر مسلمان یک واجب است؛ اما مشکل این است که آیا استفاده از قرآن در ایجاد مهارت خوب خواندن مؤثر می باشد؟ برای مؤسسات آموزشی اسلامی، فراگیری قرآن باید یک برنامه شاخص باشد. با این حال در واقعیت، بسیاری از والدین از ناتوانی فرزندانشان در خواندن صحیح قرآن شکایت دارند. نگارنده سعی دارد با استفاده از روش تجوید قرآن، از روش یادگیری قرآنی استفاده کند که هوش و مهارت های دیداری، شنیداری و حرکتی را بهینه می کند. نتایج حاکی از آن می باشد که استفاده از روش تجوید و ترتیل در یادگیری قرآن باعث بهبود توانایی خواندن قرآن در دانش آموزان مقطع ابتدایی می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 121

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 76
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button