نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    5
تعامل: 
  • بازدید: 

    123
  • دانلود: 

    64
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر مروری جامع بر حسابداری فعالیت های کشاورزی می باشد. حسابداری فعالیت های کشاورزی دانشی است که با استفاده از آن، کشاورز می تواند تمام درآمدها و هزینه های تولید در یک واحد کشاورزی را در مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت را ثبت کند و اثر آن را روی سود و زیان مزرعه خود مورد بررسی قرار دهد. بررسی های این پژوهش نشان داد که واحدهای بزرگ کشاورزی را نمی توان با شیوه های سنتی دهقانان قدیم اداره کرد و چرخاندن امور آنها به نرم افزارهای جدیدی به خصوص در زمینه تهیه اطلاعات نیاز دارد. مدیران این بنگاه های کشاورزی برای اداره روزمره واحدها، قیمت گذاری محصولات، کنترل هزینه ها و در یک کلام تخصیص بهینه منابع، به اطلاعات مالی نیاز دارند که بخش اساسی آن محصول سیستم های حسابداری است. لذا توجه به مسائل حسابداری واحدهای کشاورزی بسیار مهم است. چنانچه بخش کشاورزی هم مانند سایر بخش ها از روش های حسابداری استاندارد شده استفاده کند، می توان انتظار داشت که کشاورزان، مشاوران مدیریت و اشخاص دیگری همچون موسسات مالی و دولتی، از مزایایی نظیر امکان تحلیل و تفسیر اطلاعات مالی به شکل کارآمد و مقایسه پذیری شاخص های عملکرد مزارع با محک های مقایسه در بخش کشاورزی برخوردار شوند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 123

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 64
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    5
تعامل: 
  • بازدید: 

    113
  • دانلود: 

    70
چکیده: 

پژوهش کیفی حاضر با عنوان چگونه توانستم با تنوع بخشی به روش های یاددهی یادگیری، سوق دهنده دانش آموزان به یادگیری فزاینده و اشتیاق تحصیلی درس روان شناسی باشم، انجام شد. جامعه آماری این پژوهش دانش آموزان پایه یازدهم علوم انسانی دوره متوسطه دوم آیت اله طالقانی منطقه میمند فارس در سال تحصیلی 1403-1402 می باشند. با مقایسه شواهد 1 و 2 در این اقدام پژوهی به این نتیجه رسیدیم که علت اصلی مسئله بی انگیزگی دانش آموزان در کلاس روان شناسی، نحوه تدریس معلم محور، انتقال و تفهیم مطالب درسی به صورت یکنواخت، تاکید بیش از اندازه بر حفظ کردن مطالب و احساس ضعف و کمبود و اعتماد به نفس دانش آموزان است. حال با تنوع بخشی به رویکردهای مختلف یاد دهی یادگیری سعی نمودم فرایند تدریس توسط دانش آموز در قالب یادگیری معکوس، ارائه کنفرانس، پرسش و پاسخ توسط خود دانش آموزان از همدیگر، هر دانش آموز یک مولف یعنی طرح هر دانش آموز یک کتابچه روان شناسی داشته باشد که مطالب آن توسط خود دانش آموز نوشته شده، ساخت روزنامه دیواری از مطالب و محتوای کتاب درسی و نصب آن در تابلوها که عملاً راهرو مدرسه هم تبدیل به محیط یادگیری شده بود و با همراهی معلم و تسهیل گری معلم انجام شدند. نتیجه این اقدام پژوهی، نشان دهنده این است که رشد میانگین در نوبت اول سال1403-1402 نسبت به سال گذشته در درس روان شناسی 2 نمره افزایش داشته و رشد درصد هم 58/80 می باشد که این امر بیانگر اثربخشی روش های متنوع یاد دهی یادگیری در یادگیری فزاینده و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان به درس روان شناسی می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 113

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 70
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    5
تعامل: 
  • بازدید: 

    142
  • دانلود: 

    65
چکیده: 

حوزه ی اخلاق حرفه ای شاخه ای مهم از اخلاق کاربردی است که امروزه پرداختن به آن از ضرورت های زندگی در جوامع جدید است و از لحاظ معرفتی نیاز به توجّه بیشتر به این حوزه احساس می شود. یکی از منابع غنی در اخلاق حرفه ای، آموزه های دین مبین اسلام است. اما شناخت و ترویج اخلاق حرفه ای برمبنای اسلام، بدون تحلیل آموزه های اخلاقی نهج البلاغه امکانپذیر نیست. نهج البلاغه مملو از آثار و اندیشه های والا و دستورات و قوانین زندگی بخش می باشد. در این پژوهش با استفاده از روش مطالعه ی کتابخانه ای و تحلیل اسنادی، برآنیم تا مبانی و اصول اخلاق حرفه ای و تأثیر آن بر مدیریت را در کتاب ارزشمند نهج البلاغه بررسی کنیم. نتایج نشان می دهد که امام علی(ع) همواره به بحث اصول اخلاقی توجه داشته اند و در موارد متعددی، کارگزاران و یاران خود، به طور اخص و تمامی انسان ها را در طول زمان به رعایت آنها فرمان داده اند. همچنین با توجه به نحوه ی زندگی در عصر حاضر و فضاهای مجازی و گستردگی سازمان ها و همچنین مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در جوامع بشری، تنها راه حل برون رفت از این مسائل، الهام گرفتن از مؤلّفه های اخلاق مدیریت که در پژوهش حاضر به آن اشاره شده می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 142

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 65
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    5
تعامل: 
  • بازدید: 

    131
  • دانلود: 

    145
چکیده: 

داشتن یک فرهنگ و تمدن غنی در هر کشوری، به عنوان یک امتیار و افتخار برای آن کشور محسوب می شود. کشور ایران جزو کشورهایی است که دارای تمدن و فرهنگ بسیار قدیمی و غنی است که می تواند به آن افتخار کرد. هر اندازه فرهنگ یک کشور غنی تر، به روز تر و کامل تر باشد، آن کشور می تواند پله های ترقی و موفقیت را بهتر طی کند. یکی از نهاد هایی که می تواند در پیشرفت یک کشور نقش اساسی داشته باشد، نهاد آموزش و پرورش است. آموزش و یادگیری اهمیت بسیار بالایی دارد و پرداختن به آن بسیار اساسی است. آموزش و پرورش می تواند فرهنگ یک کشور را دگرگون کرده و مسیر درست را برای آن کشور تعیین کند. به همین دلیل مطالعه حاضر به بررسی اهمیت پیشرفت فرهنگ و تمدن در یک جامعه و نقش آموزش و پرورش بر توسعه فرهنگ کشورها پرداخته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 131

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 145
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    5
تعامل: 
  • بازدید: 

    230
  • دانلود: 

    160
چکیده: 

آموزش و کسب علم در جهان امروز از اهمیت بسیار بالایی برخودار می باشد. حتی در قرآن کریم و احادیث امامان نیز بسیار به کسب علم و دانش اشاره شده است. اهمیت یادگیری، در ارتقای عملکرد انسان نهفته است. یادگیری، آموزشی است که منجر به تغییر رفتار می شود. بنابراین آموزش، ابزاری برای رسیدن به هدف یادگیری است. انسانهای یادگیرنده افزون بر این، سرآغاز سازمانهای یادگیرنده هستند؛ سازمانهایی که یکایک پرسنل آن از قابلیت هایی منحصربه فرد برخوردار بوده و هر یک از ایشان از مدیرعامل گرفته تا نیروهای میزپذیرش، به شکل مداوم در حال یادگیری و مهارت افزایی هستند. اهمیت یادگیری تا بدانجا است که حتی مکانیزم آن در برخی جانداران نظیر زنبورهای عسل که مهندسین طبیعت لقب گرفته اند نیز مشاهده می شود. معلمان به کمک استفاده از روش های جذاب به خصوص استفاده از تکنولوژی آموزشی، می توانند شرایط تدریس را به شکلی مهیا کنند که دانش آموزان از تدریس نهایت لذت و بهره وری را ببرند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 230

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 160
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button