Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات همایش/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    8
تعامل: 
  • بازدید: 

    78
  • دانلود: 

    44
چکیده: 

امروزه مبحث گردشگری سلامت به عنوان یکی از مهمترین ابعاد صنعت گردشگری بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در سال های اخیر جهانی شدن خدمات بهداشتی موجب رشد گردشگری پزشکی به عنوان مهمترین شاخه ی گردشگری سلامت گردیده است. در میان تمامی شاخه های گردشگری سلامت، گردشگری پزشکی از سایر ابعاد رشد و پیشرفت بیشتری داشته است. به همین دلیل، کشورهای بسیاری در حال برنامه ریزی، سیاست گذاری و تصویب طرح های قانونی با هدف جذب بیماران بین المللی می باشند. این حوزه از گردشگری به عنوان یکی از صنایع درآمدزا و رقابتی در دنیا مطرح شده است. هدف از پژوهش حاضر بررسی و تحلیل عملکرد کشورهای رقیب ایران در حوزه ی گردشگری پزشکی است. در این پژوهش با مطالعه مروری مقالات و به روش کتابخانه ای، به طور اجمالی به بررسی عملکرد کشورهای رقیب در این حوزه پرداخته شده است. در مطالعات عمدتا به موضوعاتی مانند عوامل کلیدی مؤثر بر رونق گردشگری پزشکی، بررسی عوامل تأثیرگذار بر انتخاب کشور مقصد و. . . اشاره شده است. در ادامه به تحلیل عوامل مؤثر بر رشد گردشگری پزشکی مقاصد و نیز بررسی شرایط گردشگری پزشکی ایران می پردازیم و در پایان با نتیجه گیری بحث را به پایان می بریم.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 78

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 44
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    8
تعامل: 
  • بازدید: 

    0
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

گردشگر سلامت فردی است که به منظور افزایش سطح سلامت عمومی به مکانی خارج از محل زندگی خود سفر می کند و با استفاده از ظرفیت های طبیعت محور یا مداخلات پزشکی در کشور مقصد به اهداف درمانی می رسد. متاهلث یعنی برخورداری از مزایای پیشگیرانه، قابلیت های تشخیصی و دستیابی به نتایج درمانی در بیماری های عمومی و خاص با استفاده از قابلیت های متاورس و در این میان هوش مصنوعی به عنوان بال پرواز باعث افزایش کاربرد تکنولوژی های مکمل خود می گردد. پیوند بین رشته ای طب، مهندسی پزشکی، گردشگری، کارآفرینی و علوم کامپیوتر در صنعت گردشگری سلامت سبب ارائه خدمات متمایز تشخیصی و درمانی به بیماران خارجی می شود. این پژوهش باهدف معرفی فناوری های نوین جهانی و بررسی تأثیر آن ها بر صنعت گردشگری سلامت ایران به روش مروری صورت پذیرفت، نتایج پژوهش نشان می دهد که ایران علیرغم ظرفیت های بسیار و چشم انداز صعودی هنوز به جایگاه اصلی خود در بازار جهانی گردشگری سلامت دست نیافته است. استفاده کارآفرینانه از فناوری های متاهلث و هوش مصنوعی به افزایش علاقه بیماران خارجی جهت سفرهای درمانی به ایران، ایجاد فرصت های شغلی جدید، توسعه سیستم بهداشت و درمان کشور و کسب جایگاه متمایز در بازار جهانی گردشگری سلامت می انجامد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 0

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0
نویسنده: 

معتمد حسن

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    8
تعامل: 
  • بازدید: 

    313
  • دانلود: 

    74
چکیده: 

توسعه گردشگری به عنوان یکی از راهبردهای نوین مورد تأکید قرار گرفته است که از طریق فعالیت های کارآفرینانه می توان از فرصت های گردشگری استفاده مناسب کرده و از طریق نوآوری ها و خلاقیت های کارآفرینانه موجب رونق هر چه بیشتر این فعالیت اقتصادی جدید گردید. کارآفرینی در اکوتوریسم به معنای توسعه و راه اندازی کسب وکارهایی است که در هماهنگی با حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار انجام می شود. این نوع کسب وکارها معمولاً به منابع طبیعی و محیط زیست احترام می گذارند و تلاش می کنند تا اثرات منفی خود را بر محیط زیست کاهش دهند. بررسی ها نشان می دهد ترکیب مسئولیت اجتماعی، مسئولیت زیست محیطی، رشد و توسعه از طریق اکوتوریسم و نوآوری ها و خلاقیت های اکوتوریسم، توسعه کارآفرینی اکوتوریسم را فراهم می سازد. همچنین فرصت های متعدد اکوتوریسمی برای موقعیت های شغلی جدید بوده و مکانی موقت برای فرار از فشارهای مختلف زندگی ماشینی شهری است و اگر به درستی با رویکرد کارآفرینانه برنامه ریزی و مدیریت شود فرآیندی نیرومند برای بهره وری اقتصادی پایدار و بدون ایجاد خسارات محیطی و تقویت حفاظت از منابع زیستی خواهد بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 313

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 74
نویسنده: 

حبیب پور آرزو

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    8
تعامل: 
  • بازدید: 

    226
  • دانلود: 

    134
چکیده: 

بازیوارسازی ابزار قدرتمندی برای ترکیب کردن بازی با کار برای کمک به سازمانها در آموزش، متقاعد کردن، انگیزه دادن و توسعه روابط معنیدار تجاری با شرکا است. بازیوارسازی دارای ساختار بازی است، اما از سطح بازی برخوردار نیست. تحقیقات در زمینه بازی وارسازی رو به افزایش است. هدف این پژوهش بررسی نظریه های بازی وارسازی و ارتباط آن با نظریه های انگیزشی و استخراج سایر متغیرهایی است که دانستن آن به تدوین یک بازی وارسازی کمک خواهد کرد. با مطالعه کتابخانه ای، دسته بندی های زیر احصا شد: مولفه های حداقلی بازی، مکانیک های بازی، تیپ های شخصیتی بازیکنان، عوامل انگیزشی در یک بازی، تجربه های یک بازی، چگونگی متقاعدسازی در بازی، چرخه تعامل، سطوح مراحل پیشرفت در بازی، ارتباط بازی وارسازی با نظریه های انگیزشی و اثرات یک بازی وارسازی.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 226

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 134
نویسنده: 

شهبازی سارا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    8
تعامل: 
  • بازدید: 

    86
  • دانلود: 

    55
چکیده: 

امروزه یکی از مهمترین دلایل موفقیت در حوزه مد و لباس داشتن یک برند است، چراکه برند یک هویت و شناختی در ذهن مشتریان ایجاد کرده و مسیر موفقیت را هموار تر می کند. از طرفی برندسازی مد نیز به افراد این امکان را می دهد تا شخصیت های منحصر به فرد خود را بیان کنند. اما در این میان میتوان برای تقویت و توسعه برندسازی در صنعت مد و لباس از شاخص های مدیریت کارآفرینانی در جهت توسعه برند و برندسازی استفاده نمود، چراکه تمرکز بر کارآفرینی باعث بهبود عملکرد هر سازمان میشود، و مدیریت کارآفرینانه بر بازارگرایی هر سازمانی تأثیر مثبت و معناداری دارد. بنابراین پرسش اصلی مطرح شده در این پژوهش این است که: چگونه مدیریت کارآفرینی در توسعه برندسازی مد و لباس نقش خود را ایفا می کند؟ نتایج به دست آمده در این پژوهش گواه آن است که؛ کارآفرینی مستلزم نوعی خلاقیت و نوآوری است و کارآفرینان ایده های خلاقانه خود را از طریق انجام فعالیت های هدفمند به واقعیت تبدیل می کنند، بنابراین میتوان از مدیریت کارآفرینی در برندسازی نیز استفاده کرد. به این صورت که به کمک مدیر کارآفرین، فرد نوآوری که با شناسایی فرصت ها بسیج منابع و قبول مخاطرات کسب و کاری را برای عرضه محصول و یا خدمتی جدید بازار با هدف کسب سود موفقیت راه اندازی می کند، میتوان در جذب نیروهای خلاق در زمینه مد و لباس و همچنین برندسازی و به کارگیری نوآوری در برندسازی مد و لباس استفاده کرد. همچنین از آنجایی که نوآوری، خلاقیت در کارآفرینی باعث بالا بردن موفقیت شغلی می شود، بنابراین توجه دقیق به خلاقیت در کارآفرینی به خوبی نشان می دهد که میتوان از آن جهت موفقیت در توسعه برندسازی مد و لباس نیز بهره گرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 86

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 55
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    8
تعامل: 
  • بازدید: 

    36
  • دانلود: 

    26
چکیده: 

شهر گور در فیروزآباد را نخستین پایتخت ساسانیان نامیده اند. این شهر واقع در شهرستان فیروزآباد، استان فارس در ایران به دستور اردشیر بابکان بنیاد شد، و از ان پس آن را شهر اردشیرخوره نیز می نامیدند. اما به علت انتقال پایتخت ساسانیان به تیسفون، جایگاه سیاسی اردشیرخورّه تضعیف شد، بناهای مهم شهر رو زوال رفت. اما در میان این ویرانه ها سازه ای برج مانند با طراحی منحصربه فردی در مرکز شهر دیده میشود، که آن را مناره شهر گور یا مناره میلو می نامند. در کنار نظریات محققان و باستان شناسانی که از این مناره ارائه داده اند، دیوالافوا باستان شناس فرانسوی در کتاب به کمک شواهد موجود و ویرانه های مناره، آن را بازسازی کرده و طرحی ارائه داده است، که بسیار شبیه به دو مناره عباسی یعنی مناره مسجد جامع و مسجد ابودلف در سامرا در کشور عراق است. که پس از مشاهده این سه مناره، شباهت ها و تفاوت هایی به چشم میخورد. بنابراین پرسش اصلی مطرح شده این است که: مناره شهر گور در فیروزآباد و دو مناره مساجد عباسی (مسجد جامع و مسجد ابودلف در سامرا) چه وجوه افتراق و اشتراکی از نظر شکل و فرم دارند؟ بدین ترتیب هدف اصلی این پژوهش بررسی تطبیقی شکل و فرم در مناره شهر گور در فیروزآباد و دو مناره مساجد عباسی (مسجد جامع و مسجد ابودلف در سامرا) است. روش تحقیق از لحاظ ماهیت و روش اجرا، توصیفی-تحلیلی و از نظر هدف، بنیادی است. روش جمع آوری اطلاعات به شیوه اسنادی و کتابخانه ای انجام شده است. جامعه آماری: طرح بازسازی شده از دیوالافوا از مناره شهر گور و مناره های مسجد جامع و مسجد ابودلف در سامرا انتخاب شده است. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که: مناره شهر گور و مناره های مسجدجامع و ابودلف در سامرا از نظر ظاهری دارای شباهت بوده، به این صورت که هر سه دارای ظاهری حلزونی شکل بوده، دارای پلکان در قسمت خارجی هستند. هر سه مناره بر پایه ای مربعی شکل ساخته شده اند. همچنین با هر سه مناره حول یک محور مرکزی ساخته شده و از پایین ترین تا بالاترین طبقه از ارتفاع هر طبقه کاسته شده است. در هر سه مناره نیز از مصالحی همچون آجر و سنگ و گچ استفاده شده است. اما ارتفاع مناره ها با یکدیگر متفاوت است. که به دنبال آن در تعداد طبقات نیز تفاوت هایی دیده میشود. همچنین مناره شهر گور زاویه دار بوده اما دو مناره ی عباسی بدون زاویه و منحنی شکل هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 36

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 26
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button