پژوهش حاضر با هدف کارآمدی آموزش معنویت مبتنی بر آموزه های اسلامی برارتقاء بهزیستی دردانشجویان انجام شد. جامعه پژوهش حاضر را کلیه دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد قروه که در سال تحصیلی 95-94 مشغول به تحصیل می باشند را شامل می باشد. در این پژوهش 30 دانشجو با نمونه گیری تصادفی در دسترس بعنوان حجم نمونه تحقیق انتخاب شدند. نمونه آماری گروه آزمایش 15 نفر از دانشجویانی که در جلسات معنویت به صورت داوطلب شرکت کرده اند را شامل می باشد. نمونه گروه کنترل 15 از دانشجویان که در جلسات معنویت شرکت نکردند را شامل می باشد. روشی پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با دو گروه آزمایش و کنترل می باشد. گروه آزمایش تحت 9 جلسه دو ساعته معنویت قرار گرفتند اما گروه کنترل تحت هیچگونه آموزشی قرار نگرفتند. جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه بهزیستی روانشناختی کارول ریف استفاده شد و برای تحلیل آماری داده ها از تحلیل کوواریانس استفاده شد. یافته ها نشان داد که آموزش معنویت با تاکید بر آموزه های دین مبین اسلام به طور معنی داری در ارتقا میزان بهزیستی روانشناختی در دانشجویان موثر است.