نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    5
تعامل: 
  • بازدید: 

    227
  • دانلود: 

    86
چکیده: 

هدف از انجام تحقیق بررسی اثر اثر آموزش به شیوه های ضمن خدمت، از طریق نرم افزارهای کامپیوتری و جواری بر توانمندسازی تعاونی های استان قم بود. روش تحقیق توصیفی ‍ همبستگی بود. جامعه آماری کلیه مدیران ارشد تعاونی های فعال استان قم بودند. تعداد تعاونی های موجود در استان قم 365 تعاونی می باشد که با استفاده از جدول گرجسی و مورگان تعداد نمونه 186 تعاونی می باشد. به منظور دست یابی به این تعداد نمونه تعداد 220 پرسش نامه در کل جامعه آماری و بین مدیران توزیع گردید که از این تعداد، 190 پرسش نامه جمع آوری گردید. جهت جمع آوری داده ها از پرسش نامه استفاده شد. داده ها با استفاده از رگرسیون مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته ها نشان داد که نقش آموزش ضمن خدمت با داشتن مقدار بتای « 0. 383 » و سهم « 15. 9 » درصدی در تبیین تغییرات، بر توانمندسازی تعاونی های استان قم مؤثر است. همچنین نقش آموزش از طریق نرم افزارهای کامپیوتری مرتبط با داشتن مقدار بتای « 0. 356 » و سهم « 14. 1 » درصدی در تبیین تغییرات، بر توانمندسازی تعاونی های استان قم مؤثر است. سایر یافته ها نشان داد که نقش آموزش جواری با داشتن مقدار بتای « 0. 412 » و سهم « 17. 6 » درصدی در تبیین تغییرات، بر توانمندسازی تعاونی های استان قم مؤثر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 227

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 86
نویسنده: 

بوربوری خشایار

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    5
تعامل: 
  • بازدید: 

    1563
  • دانلود: 

    682
چکیده: 

در مقالة حاضر به بررسی تطبیقی آرا و نظرات دو تن از برجسته ترین فیلسوفان سیاسی دوران مدرن غرب یعنی تامس هابز و جان استوارت میل خواهیم پرداخت. در این گفتار چند مفهوم اساسی و زیر بنایی را که نزد هر دو فیلسوف مشترک می باشد، مورد توجه و بررسی قرار خواهیم داد: مفاهیم و مضامینی چون "وضع طبیعی"(state of nature)، "قرارداد اجتماعی"(social contract)، "حاکمیت"(sovereignty)، "حق طبیعی"(nature right) و بالاخره مفهوم "آزادی" را با عنایت به مفاهیم و مقولات فوق الذکر بررسی و تحلیل خواهیم کرد. مفهوم وضع طبیعی نزد هابز با نگرش منفی و بدبینانه به انسان مورد تحلیل قرار گرفته است: انسان به عنوان موجودی خودخواه، خودپسند، که همواره به فکر منافع و مصالح شخصی و فردی خود و نزدیکانش است؛ تحت تأثیر و حرکت انگیزه ها و سائق هایی چون ترس، قدرت، شکوه، حرص و طمع قرار دارد. در وضع طبیعی مورد نظر هابز با برابری سیاسی همگان سروکار داریم؛ چیزی به نام صحیح یا غلط، عادلانه یا ناعادلانه وجود ندارد. جان استوارت میل از دیگر اندیشمندان غربی اذعان می دارد که عدم آزادی به مثابه نبود عقل است و از این لحاظ میان آزادی و عقلانیت رابطه تنگاتنگی ترسیم می نماید و غیبت آزادی را به مثابه رهایی از عقل می داند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1563

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 682
نویسنده: 

ناصح جواد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    5
تعامل: 
  • بازدید: 

    348
  • دانلود: 

    165
چکیده: 

پایبندی به اخلاق در روابط انسانی قدمتی بس دیرینه دارد و بی توجهی به آن در فضای آکادمیک با مخاطرات جدی تری همراه است. تلاش برای ارتقای شغلی در نظام آموزش عالی کشور، زمینه بروز رفتارهای مغایر اخلاق را در بخشی از این مجموعه فراهم آورده که خود به تنهایی قادر است آسیب های جبران ناپذیری به ساختار پژوهشی آن وارد نماید. چاپ مقالات سرقت شده، ترجمه های نادرست، استثمار دانشجو به دلیل نیاز به استاد برای انجام فعالیت های تحقیقاتی، کسب امتیاز تالیف مقالات تهیه شده توسط دانشجویان، تحمیل هزینه های روانی اقتصادی و در برخی موارد تلاش برای سوء استفاده جنسی از ایشان نمونه هایی از سست شدن بنیان های اخلاقی مداری پژوهشی در دانشگاه هستند. این مقاله به شیوه اسنادی تدوین گردیده و راهکارهای افزایش نظارت سازمانی و فردی را به عنوان راه های برون رفت از این شرایط معرفی می نماید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 348

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 165
نویسنده: 

جوانبخت مریم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    5
تعامل: 
  • بازدید: 

    1656
  • دانلود: 

    606
چکیده: 

آموزش و پرورش هر جامعه ای در راس همه مسائل جامعه است. امروزه مدیریت یکی از مهم ترین علوم عصر جدید محسوب گردیده و روز به روز بر اهمیت آن افزوده می شود. به طور کلی مدیریت به موازات پیچیده تر شدن و محدود شدن منابع مالی و مادی سازمان ها، اهمیت بیشتری پیدا می کند. در هر جامعه ای پرورش نیروهای فرهیخته منطبق با ارزشهای اجتماعی، فرهنگی، دینی و سیاسی جزء اهداف کلی آموزش و پرورش میباشد. به منظور دستیابی به اهداف و توانایی های مدیریت آموزشی از روش های متنوعی یاری میگیرند. هدف کلی آموزش وپرورش در هر جامعه ای این است که هر فرد را طبق الگوی ارزش های فرهنگی، سیاسی، دینی و اجتماعی خود تربیت کرده و انسانی مناسب تحویل جامعه دهد. این پژوهش با روش مروری کتابخانه ای و با هدف بررسی دیدگاه های حاکم بر مدیریت آموزشی در سازمان آموزش و پرورش تالیف یافته است. در نتیجه اهداف آموزش وپرورش سه نقش مهم در مدیریت آموزشی ایفا می کنند. اولا به فراگرد آموزش وپرورش جهت می دهند. ثانیا انگیزه حرکت و فعالیت را به وجود می آورند. ثالثا ملاک های کنترل و ارزشیابی فعالیت های آموزشی را ایجاد می نمایند. از نقطه نظر مدیریتی، بهترین نوع مدیریت آموزشی، آن مدیریتی است که همراه با رهبری باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1656

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 606
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    5
تعامل: 
  • بازدید: 

    718
  • دانلود: 

    1504
چکیده: 

اهمیت موضوع فروشگاه های زنجیره ای ازآنجاست که این فروشگاه ها دررقابت با یکدیگر، با پایین آوردن هزینه های زنجیره ی تأمین و انواع هزینه های سربار، قیمت نهایی کالا راپایین آورده و با اینکار، خدمت بزرگی را هم به تولیدکننده و هم به مصرف کننده می کنند. در واقع آنها با بالا بردن بهره وری در چرخه توزیع محصول، و همچنین با تمرکز بر صرفه به مقیاس )سرشکن شدن هزینه ها به خاطر بزرگ بودن مقیاس فروش کالا( موجبات رشد سطح رفاه خانوارها درجامعه را فراهم می آورند. در این مقاله تلاش کردیم تا مدل موفقیت توسعه فروشگاه های رفاه (مطالعه تطبیقی: شرکت وال مارت) ارزیابی گردد. ما به بررسی فروشگاه رنجیره وال مارت به عنوان فروشگاه موفق در سطح جهان و فروشگاه رنجیره ای رفاه به عنوان فروشگاه رنجیره ه ای ناموفق در ایران می پردازیم. فروشگاههای زنجیره ای در جهان همیشه در زمره بزرگترین و موفق ترین شرکت های کشورهای پیشرفته بوده اند. گواه این موضوع را می توان در لیست 500 شرکت بزرگ دنیا که توسط نشریه فورچون منتشر می شود, دید. به طوری که شرکت های نفتی، خودروسازی ها و فروشگاه های خرده فروشی در سالیان مختلف در میان 50 شرکت برتر این نشریه بوده اند. کشورهای مختلف بنا به سلایق و اولویت هایشان به زمینه اشاعه فروشگاه های زنجیره ای ورود کرده اند و با گسترش این فروشگاه ها در نقاط مختلف جهان توانسته اند سود هنگفتی نصیب خود کنند. مقایسه SWOT شرکت وال مارت با شرکت رفاه نشان می دهد که شرکت های ایرانی برای رسیدن به موفقیت راه درازی را در پیش دارند و لازم است با Benchmarking و استفاده از تجربیات موفق تغییری اساسی در نگرش های کسب و کار خود به ویژه در حوزه بین الملل داشته باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 718

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1504
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    5
تعامل: 
  • بازدید: 

    342
  • دانلود: 

    146
چکیده: 

امنیت غذایی سنگ بنای یک جامعه توسعه یافته و عنصر اصلی سلامت فکری، روانی و جسمی اعضای آن است لذا توسعه ی کشاورزی فاکتور مهمی به شمار می رود که امنیت غذای آینده به آن وابسته می باشد. در این بین نیاز کشورهای در حال توسعه همچون ایران، سوریه و لیبی به فراگیری علم کشاورزی برای رشد و پیشرفت در همه زمینه ها از اهمیت زیادی برخوردار است. از آنجایی که ﺑ ﺎ تحلیل آموزش های مربوط به این ﻋ ﻠ ﻢ در کتاب های درسی و ﺑ ا بررسی آن ﻣ ﯽ ﺗ ﻮ ان ﻋ ﻤ ﻠ ﮑ ﺮ د خویش را بهبود بخشید از این رو لازم است مطالعه روی کتب درسی کشور های مختلف در زمینه کشاورزی گسترش یابد. این پژوهش با هدف بررسی تطبیقی محتوای بخش کشاورزی کتاب درسی علوم پایه چهارم ابتدایی بر اساس الگوی مریل انجام شده است. جامعه آماری، محتوای بخش کشاورزی علوم چهارم ابتدایی کشور ایران، سوریه و لیبی است. پژوهش حاضر از نوع کاربردی و روش تحقیق آن، توصیفی و از نوع تحلیل محتوا می باشد. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که هدف اصلی نویسندگان محتوای کشاورزی در کتاب ایران و لیبی، توسعه ی دانش نظری و در کتاب سوریه، دانش عملی است همچنین در نوع موضوع، کتاب علوم چهارم در سوریه و لیبی متناسب با انتظارات آموزشی مدنظر نیست ولی در ایران بایستی مؤلفان به میزان مناسب به روش کار اهمیت دهند و در نوع عملکرد، محتوای کتاب هر سه کشور مطابق با انتظارات آموزشی مورد نظر نیست همچنین مؤلفه های نوع موضوع در همه سطوح عملکرد، در کشور ایران به صورت متوازن توزیع شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 342

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 146
نویسنده: 

جوانبخت مریم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    5
تعامل: 
  • بازدید: 

    575
  • دانلود: 

    313
چکیده: 

جامعه امروزی جامعه سازمانی است، امروزه بخش عمده ای از زندگی ما در سازمان ها یا در ارتباط با سازمان ها سپری می شود. مدیریت و رهبری از ارکان هر سازمان و جامعه ای است. مدیریت آموزشی، در بین سایر انواع مدیریت ها از جایگاه ویژه ای برخوردار است. اگر آموزش و پرورش هر جامعه در راس همه مسائل جامعه باشد، مدیریت آموزشی نیز با همان منطق، جایگاه مهمی در بهسازی و توسعه ی جامعه دارد. اگر مدیران آموزشی یک جامعه دارای دانش و مهارت های کافی باشند، بدون تردید، نظام آموزشی نیز از اثربخشی، کارائی و اعتبار بالائی برخوردار خواهد بود. بنابراین در این مقاله که به صورت مطالعات کتابخانه ای و با هدف ابعاد هدفها و وظایف مدیریت آموزشی با تکیه بر اصول و روش های مدیریت آموزشی بررسی تالیف شده است، با مدیریت آموزشی، اهداف، وظایف اساسی و ویژگی های آن آشنا می شویم. درنیجه پژوهش پیش رو، مهارت های مدریتی اولین عامل در افزایش و یا کاهش بهره وری میباشد. مهارت های مهمی از جمله تعیین هدف، برنامه ریزی، مدریت رفتارسازمانی، مدیریت استرس، تعارض و مهارت تصمیم گیری، همدلی و مسولیت پذیری از جمله مهارت های مورد نیاز یک مدیر برای اداره یک کسب و کار می باشد. سعی بر آن داریم تا گامی در جهت شناخت مدیریت آموزشی صحیح و ترویج آن برداریم.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 575

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 313
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    5
تعامل: 
  • بازدید: 

    2690
  • دانلود: 

    683
چکیده: 

روان شناسی مثبت گرا با تکیه بر استعدادها و توانایی های انسانی، به جای تمرکز بر بیماری ها، جای خود را در بین ادبیات و فرهنگ گشوده است. پژوهشگران روان شناسی مثبت نگر توانمندی های انسان را در شش گروه خردورزی، شجاعت، انسانیت، عدالت طلبی، اعتدال و تعالی با عنوان فضیلت های همه جا حاضر، طبقه بندی کرده اند و برای هر کدام قابلیت هایی برشمرده اند. در تحقیق حاضر به بررسی فضیلت-های شش گانه ی نظریه ی مثبت نگر مارتین سلیگمن و قابلیت های هریک در بوستان سعدی به عنوان یک اثر شاخص در ادبیات تعلیمی پرداخته شده است. پژوهش حاضر توصیفی – تحلیلی و از نوع کتابخانه ای است. بررسی اشعار و حکایت های بوستان سعدی، با هدف شناسایی و تبیین مؤلفه های روان شناسی مثبت-نگر هدف اصلی تحقیق پیش روی بوده است تا بوستان از منظری دیگر مطالعه و بازبینی شود. یافته های پژوهش نشان می دهد که با توجه به نظریه ی مارتین سلیگمن و فضایل همه جا حاضر او، سعدی در بوستان به تعالی و کمال طلبی انسان با بهره گیری از احساسات و عواطف انسانی توجه نشان داده و آموزه های اجتماعی بر تعالیم فردی غلبه دارد. نوع دوستی، دوست داشتن، خویشتن داری و فروتنی ویژگی های غالب انسان های آرمان شهر سعدی در بوستان هستند. شخصیت های داستان های بوستان جملگی مثبت نگر، امیدوار به آینده، با روحیه، شاد، مشتاق به زندگی، سعادتمند و خشنود هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2690

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 683
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    5
تعامل: 
  • بازدید: 

    1079
  • دانلود: 

    256
چکیده: 

مقدمه: به دلیل عوارض مهم ناشی از نابرابری آموزشی در جامعه و بر چرخه رونق کشورها، مطالعه حاضر به هدف تعیین راه کارهای کاهش نابرابری اجتماعی در آموزش انجام گرفت. روش و ابزار: پژوهش حاضر از نوع مطالعه مروری است. برای بدست آوردن مقالات و کتاب های مرتبط، پایگاه های داده خارجی شامل (CINHAL، Web of Science، Scopus و PubMed)، پایگاه های ایرانیMagiran و SID و مراجع کتابخانه ای در بازه زمانی سال های 2010 تا 2019 مورد جستجو قرار گرفتند. واژگان مورد استفاده در این جستجو شامل، نابرابری، نابرابری اجتماعی، نابرابری آموزشی و نابرابری اجتماعی در آموزش بودند. منابع بدست آمده شامل 15 کتاب و 45 مقاله بودند که توسط نویسندگان مورد ارزیابی قرار گرفتند و مناسب ترین مطالعات برای هدف این مطالعه انتخاب شدند. یافته ها: در نهایت 10 مقاله و 5 کتاب انتخاب شدند که نتایج بدست آمده از مرور این منابع شامل، تسهیل امکانات و تجهیزات، تخصیص منابع عادلانه، کاهش تضاد طبقاتی، تربیت نیروی انسانی متخصص و عدم نگاه جنسیتی، بعنوان راه کارهای کاهش نابرابری اجتماعی بودند. نتیجه گیری: کاهش عوامل موثر بر ایجاد نابرابری اجتماعی در آموزش می تواند زمینه ساز رشد شاخص های مختلف در یک جامعه باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1079

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 256
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    5
تعامل: 
  • بازدید: 

    461
  • دانلود: 

    233
چکیده: 

حکمت اشراق سهروردی با دربرداشتن مفاهیم ایرانی-اسلامی، می تواند مبنایی برای بررسی مباحث حکمی در هنر های سنتی باشد. شأن وجودشناختی و حیث معرفتی زیبایی به مثابه یک مفهوم و امر زیبا به عنوان وجه تحققی آن، زمینه های تأملات زیباشناختی در این باب را فراهم آورده است. به رغم گسست های تاریخی و نفوذ فرهنگ های بیگانه، تحولات موسیقی سنتی ایران از پیوستگی و تداوم نسبی برخوردار بوده است و وجوه اشتراکات فرمی و مضمونی فراوانی در آثار دوره های مختلف مشاهده می شود. هدف از انجام این تحقیق، پاسخ به این پرسش بود که مفاهیم زیبایی شناسی حکمت اشراق سهروردی چیستند و چگونه در موسیقی سنتی ایران نمود پیدا می-کنند؟ روش انجام این تحقیق از منظر هدف، کاربردی-نظری و از منظر شیوه انجام، توصیفی-تحلیلی بود. اطلاعات نیز به شیوه کتابخانه ای به دست آمد. نتایج نشان می دهد فلسفه ی اشراق سهروردی که با نقد اندیشه ی مشائیان آغاز می شود، مفاهیم جدید و ابداعاتی را در تبیین و صورت بندی سلسله مراتبی حیث وجودی و شناختی جهان به کار می بندد. ابتنای این فلسفه بر نورانیت و ظهور وجود، مشروط نمودن حیات و هستی و ادراک آن، بر ظهور و نور، کارکرد خیال به مثابه امر واسط و خلق صور معلقه ی مبتنی بر محاکات نقوش ثابته ی عالم ملکوت، لذت و ابتهاج حاصل از ادراک صور در عالم مثال و مکاشفات عوالم ملکوت و اندراج آن در خاطر سالک، محتوایی زیباشناختی و فرمی هنری به اندیشه ی اشراقی بخشیده است. مفاهیم حکمت اشراق به عنوان محتوا در موسیقی ایرانی نمود یافته و این هنر در جایگاه صورت، مظهر مفاهیم حکمت اشراق است. این ارتباط دوسویه بیان گر این است که مفاهیم دقیق و مشخص در پس صور هنری وجود دارد که این مفاهیم، دلیل بر چرایی شکل گیری ساختار و مصادیق در حوزه ی موسیقی سنتی هستند و به عبارتی زبان گویای این مفاهیم می گردند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 461

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 233
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    5
تعامل: 
  • بازدید: 

    285
  • دانلود: 

    165
چکیده: 

هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی آموزش شناخت درمانی مبتنی برذهن آگاهی بر سلامت روانی دانش آموزان پسر تیزهوش بود. روش: در این پژوهش از روش نمونه گیری هدفمند استفاده شد. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه دانش آموزان پسر دوره متوسطه اول دبیرستان تیزهوشان شهربابک در سال تحصیلی 98-1397 بود. بنابراین پس از اجرای اولیه پرسشنامه، 30 نفر که نمرات بیشتری درسلامت روان برخوردار بودند از جامعه آماری پژوهش انتخاب و به تصادف در دو گروه آزمایش (15 نفر) و گواه (15 نفر) جای داده شدند. برای گروه آزمایش در طی 8 جلسه 2 ساعته، مداخله آموزش فنون ذهن آگاهی در فاصله پیش آزمون و پس آزمون اجرا شد. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ-28) گلدبرگ و هیلر (1979) استفاده شد. داده ها با استفاده از روش تحلیل کواریانس تک متغیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که آموزش شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر کاهش علایم جسمانی، اضطراب و اختلال خواب، نقص در کنش اجتماعی و افسردگی تاثیر معناداری دارد (1/0 P<). نتیجه گیری: آموزش شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی را می توان بعنوان مداخله ای موثر در ارتقاء سلامت روان و پیشگیری از اختلالات روانی در دانش آموزان تیزهوش دانست.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 285

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 165
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    5
تعامل: 
  • بازدید: 

    630
  • دانلود: 

    613
چکیده: 

این پژوهش به منظور بررسی و مطالعه سطوح تفکر و نحوه یاددهی – یادگیری ریاضیات و هندسه و همچنین ارائه مدلی جهت تدریس کارآمد در کلاس درس بر مبنای شناسایی سطوح تفکر دانش آموزان، بدفهمی های رایج در آنان، ارائه تکالیف مهارت محور و ارتقا سطوح تفکر ریاضی و هندسه دانش آموزان ارائه گردیده است. با استفاده از نظریه های مختلف در حوزه آموزش ریاضیات و هندسه مانند نظریه ون هیلی می توان بدفهمی ها و سطوح تفکر دانش آموزان را شناخت و سعی در ارتقاء سطوح تفکر و انگیزش آنان کرد. بر اساس نظریه ون هیلی بدفهمی ها و عدم درک ریاضی دانش آموزان ریشه در عدم آموزش صحیح به آنان دارد و نه به خاطر سن بیولوژیکی آنان. در پژوهش حاضر سعی می کنیم از راه شناخت روش های درک ریاضیات در دانش آموزان و استفاده از نظریه ون هیلی در هندسه به شناسایی بدفهمی های رایج در دانش آموزان برسیم و با ارائه آموزش های صحیح و تکالیف مهارت محور سعی در ارتقاء سطوح فکری آنان کنیم. روش پژوهش از نوع مروری با بررسی اسناد و مقالات و پژوهش های معتبر در حوزه آموزش ریاضی و هندسه است. همچنین در پژوهش از تجربیات زیسته اینجانب در حوزه آموزش ریاضی و همچنین تبادل تجربه میان اساتید و دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان مازندران استفاده شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 630

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 613
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button