مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

342
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

146
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی تطبیقی بخش کشاورزی کتاب های درسی علوم پایه چهارم ابتدایی در کشور های ایران، سوریه و لیبی بر اساس الگوی نمایش اجزای مریل

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 امنیت غذایی سنگ بنای یک جامعه توسعه یافته و عنصر اصلی سلامت فکری, روانی و جسمی اعضای آن است لذا توسعه ی کشاورزی فاکتور مهمی به شمار می رود که امنیت غذای آینده به آن وابسته می باشد. در این بین نیاز کشورهای در حال توسعه همچون ایران, سوریه و لیبی به فراگیری علم کشاورزی برای رشد و پیشرفت در همه زمینه ها از اهمیت زیادی برخوردار است. از آنجایی که ﺑ ﺎ تحلیل آموزش های مربوط به این ﻋ ﻠ ﻢ در کتاب های درسی و ﺑ ا بررسی آن ﻣ ﯽ ﺗ ﻮ ان ﻋ ﻤ ﻠ ﮑ ﺮ د خویش را بهبود بخشید از این رو لازم است مطالعه روی کتب درسی کشور های مختلف در زمینه کشاورزی گسترش یابد. این پژوهش با هدف بررسی تطبیقی محتوای بخش کشاورزی کتاب درسی علوم پایه چهارم ابتدایی بر اساس الگوی مریل انجام شده است. جامعه آماری, محتوای بخش کشاورزی علوم چهارم ابتدایی کشور ایران, سوریه و لیبی است. پژوهش حاضر از نوع کاربردی و روش تحقیق آن, توصیفی و از نوع تحلیل محتوا می باشد. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که هدف اصلی نویسندگان محتوای کشاورزی در کتاب ایران و لیبی, توسعه ی دانش نظری و در کتاب سوریه, دانش عملی است همچنین در نوع موضوع, کتاب علوم چهارم در سوریه و لیبی متناسب با انتظارات آموزشی مدنظر نیست ولی در ایران بایستی مؤلفان به میزان مناسب به روش کار اهمیت دهند و در نوع عملکرد, محتوای کتاب هر سه کشور مطابق با انتظارات آموزشی مورد نظر نیست همچنین مؤلفه های نوع موضوع در همه سطوح عملکرد, در کشور ایران به صورت متوازن توزیع شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی نیا بنگر، احسان، و علی نیا بنگر، حسین. (1399). بررسی تطبیقی بخش کشاورزی کتاب های درسی علوم پایه چهارم ابتدایی در کشور های ایران, سوریه و لیبی بر اساس الگوی نمایش اجزای مریل. کنفرانس علمی پژوهشی رهیافت های نوین در علوم انسانی ایران. SID. https://sid.ir/paper/900185/fa

    Vancouver: کپی

    علی نیا بنگر احسان، علی نیا بنگر حسین. بررسی تطبیقی بخش کشاورزی کتاب های درسی علوم پایه چهارم ابتدایی در کشور های ایران, سوریه و لیبی بر اساس الگوی نمایش اجزای مریل. 1399. Available from: https://sid.ir/paper/900185/fa

    IEEE: کپی

    احسان علی نیا بنگر، و حسین علی نیا بنگر، “بررسی تطبیقی بخش کشاورزی کتاب های درسی علوم پایه چهارم ابتدایی در کشور های ایران, سوریه و لیبی بر اساس الگوی نمایش اجزای مریل،” presented at the کنفرانس علمی پژوهشی رهیافت های نوین در علوم انسانی ایران. 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/900185/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button