نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
اسکوپوس
دانشگاه غیر انتفاعی مهر اروند
ریسرچگیت
strs
نویسنده: 

بیات زهرا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    0
  • شماره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    374
  • دانلود: 

    148
چکیده: 

جهان همواره در حال مواجه با پدیده های جدید و نوظهور است؛ پدیده هایی که می توانند آثار مثبت یا مخربی را روی اقتصاد داشته باشند. انتشار ویروس کرونا از نقاط عطف اقتصادی در قرن بیستم به شمار می رود. ویروسی که منجر به رکود اقتصادی در تمام نقاط جهان بود و در ادامه باعث رشد چشمگیر پدیده ای به نام اقتصاد دیجیتال شد. میزان تاثیر پذیری کسب و کارها با شیوع کرونا کاملا متفاوت است. این تاثیر پذیری با توجه به شرایط مختلف کشورها، اوضاع اقتصادی و تصمیمات دولتمردان آنها و البته نوع کسب وکار کاملا متغیر است. علاوه بر این باید چالش موجود در جوامع برای دیجیتالی شدن اقتصاد را هم با توجه به پارامترهایی مانند زیرساخت ها و فرهنگ جوامع در نظر گرفت. اقتصاد دیجیتال و دیجیتالی شدن بسیاری از مشاغل پدیده ی نوظهوری نیست، بسیاری از کشورها سال ها پیش از این بستر استفاده از خریدهای آنلاین، هوش مصنوعی و شهروند الکترونیک را فراهم کرده بودند و زیرساخت های آن را تا حدی آماده کرده بودند؛ از این رو در شرایط شیوع ویروس کرونا که استفاده از این بسترها بیشتر شد؛ دیجیتالی شدن اقتصاد با سرعت چشمگیری در آن کشورها پیش رفت، از طرفی برخی کشورها که اقدامات کمتری در این خصوص انجام داده بودند، سعی کردند که با سرعت بیشتری شرایط را برای خریدهای آنلاین و ارائه خدمات اینترنتی فراهم کنند. در ادامه ضمن آشنایی با مفهوم اقتصاد دیجیتال به بررسی چالش ها و مشکلات موجود در زمینه ی تغییرات اقتصاد به سمت دیجیتالی شدن بعد از شیوع کرونا در جهان و ایران می پردازیم.

آمار یکساله:  

بازدید 374

دانلود 148
نویسنده: 

اسحاقی هادی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    0
  • شماره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    216
  • دانلود: 

    63
کلیدواژه: 
چکیده: 

مقدمه کارآفرینی عامل اصلی ایجاد خلاقیت و نوآوری است که فرایند ایجاد ارزش از راه تشکیل مجموعه منحصر به فردی از منابع به منظور بهره گیری از این فرصتهاست. با پیچیده تر شدن روز افزون جوامع امروزی رسالت سازمانها در جهت برآوردن انتظارات افراد جامعه روزبه روز اهمیت بیشتری پیدا میکند و نقش انسان در رسیدن به اهداف سازمان به عنوان یک عامل نوآوری پررنگتر میشود(نجاتی، 1396 ). کارآفرینی و به تبع آن کارآفرینی سازمانی، پدیده ای پیچیده و چندبعدی است و تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد. نهادینه کردن کارآفرینی در سازمان ها، به ویژه سازمان های دولتی مستلزم رویکردی سامانمند، واقع گرایانه و بلندمدت است و رویکردهای جزئی و کوتاه مدت کارساز و مفید نخواهند بود. کارآفرینی سازمانی پدیده چندبعدی بوده و بعضی از ابعاد آن سرمایه گذاری مخاطره آمیز، کارآفرینی درون سازمانی و بازسازی راهبردی است. سرمایه گذاری مخاطره آمیز شرکتی بر ایجاد کسب وکارهای جدید در داخل یا خارج شرکت تمرکز دارد. کارآفرینی درون سازمانی بر افرادی که موجب ایجاد کارآفرینی در سازمان می شود تمرکز دارد و بازسازی راهبردی بر فرمول سازی مجدد راهبرد، سازمان دهی مجدد و تغییر سازمانی که منجر به ترکیب منابع می شود تمرکز داشته و نتیجه آن اغلب مزیت رقابتی است(افلاکی فرد و همکاران، 1398 ).

آمار یکساله:  

بازدید 216

دانلود 63
نویسنده: 

بیات زهرا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    0
  • شماره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    681
  • دانلود: 

    315
چکیده: 

تکنولوژی و اینترنت بخش جدایی ناپذیر زندگی امروز است؛ به طوریکه که عموم افراد از تلفن های هوشمند و اینترنت استفاده می کنند و همه ی سازمان ها و شرکت ها حجم زیادی از اطلاعات خود را در کامپیوترها ذخیره می کنند. این موضوع ضمن ایجاد سرعت در انجام کارها، مشکلاتی را نیز به همراه دارد. سرقت اطلاعات یک سازمان، دسترسی به داده های شرکت ها، سوء استفاده از اطلاعات شخصی افراد، سودجویی از اطلاعات حساب بانکی از جمله مواردی هستند که در صورت عدم رعایت امنیت اطلاعات رخ خواهد داد؛ بنابراین موضوع امنیت اطلاعات جزئی جدایی ناپذیر از زندگی امروز است. سازمان ها و دولت ها برای حفظ اطلاعات خود، نیازمند متخصصانی هستند که امنیت لازم را برای آنها فراهم کنند و به طور پیوسته سیستم های امنیت اطلاعاتشان را به روز کنند. متاستفانه در حال حاضر سیستم یا روش خاصی وجود ندارد که امنیت اطلاعات را به طور قطع فراهم کند و از این رو لازم است تا مجموعه ای از نکات، معیارها و استانداردها در نظر گرفته شود تا از این طریق قادر به ایجاد امنیت حداکثری برای حفاظت داده ها باشیم. طی این پژوهش ابتدا به توضیح مختصری از پیشنه ی امنیت اطلاعات می پردازیم و در ادامه با مفهوم امنیت اطلاعات آشنا می شویم؛ سپس ضمن بررسی اهمیت سرمایه گذاری در این حیطه، به طور خلاصه به توضیح در خصوص چرخه ی ایجاد امنیت اطلاعات خواهیم پرداخت.

آمار یکساله:  

بازدید 681

دانلود 315