نتایج جستجو

87

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

9

انتقال به صفحه



فیلترها/جستجو در نتایج    

فیلترها

سال

بانک‌ها




گروه تخصصی







متن کامل


مرکز اطلاعات علمی SID1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    35-51
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    910
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف: بررسی تاثیر الگوی شنیداری با توجه به نقش فراوانی باز برخورد بر یادگیری و تشخیص خطا.روش: در این آزمایش، 72 آزمودنی (36 پسر و 36 دختر) بر اساس فراوانی الگوی شنیداری (100%، 50%، بدون الگو) و فراوانی بازخورد (100%، بدون بازخورد) به شش گروه مستقل تقسیم شدند و تکلیف حرکتی فشار کلیدهای رایانه را در زمانبندی های مختلف تعیین شده انجام دادند. آزمایش در دو روز جداگانه انجام گرفت و شامل مراحل اکتساب، یاد داری و انتقال بود. جهت بررسی دقت عملکرد برنامه حرکتی، از خطای زمانبندی نسبی و جهت بررسی دقت عملکرد پارامتر، از خطای ریشه مجذور میانگین و جهت اندازه گیری قابلیت تشخیص خطا، از دقت تخمین خطا استفاده شد.یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که در مورد زمانبندی نسبی، یادگیری گروه هایی با الگوی شنیداری و بازخورد بهتر از بدون الگو و بدون بازخورد بوده است (P<0.05) . در مورد زمانبندی مطلق کاهش فراوانی الگوی شنیداری و ارایه بازخورد به یادگیری و قابلیت تشخیص خطای بهتری منجر شده است (P<0.05).نتیجه گیری: ارایه الگوی شنیداری موجب یادگیری و افزایش قابلیت تشخیص خطا در تکالیف زمانبندی شده می گردد و کاهش فراوانی الگودهی در مورد زمانبندی مطلق مانند بازخورد مطابق با فرضیه راهنمایی عمل می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 910

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسنده: 

نریمانی فریبا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    24
تعامل: 
  • بازدید: 

    1164
  • دانلود: 

    533
چکیده: 

در دنیای معاصر، شکسته شدن بت علم گرایی، آلودگی محیط زیست، اختلافات طبقاتی، بیماری های لاعلاج، جنگ و خونریزی و... ناکارآمدی مکاتب فلسفی مختلف را اثبات می کند. مهمترین نوع یادگیری در انسان، یادگیری مشاهده ای است. روش الگویی بر محور الگودهی و ارائه نمونه های عینی و عملی بنا شده است. در این روش مربی تلاش می کند نمونه رفتار و کردار مطلوب را عملا در معرض دید متربی قرار دهد تا شرایط لازم برای الگوبرداری و تقلید برای وی فراهم آید. بهترین مربی کسی است که رفتارش، گفتار وی را تائید نماید با این عمل، صداقت مربی برای متربی ثابت می شود و شک و تردید متربی را برای الگوبرداری از بین می برد. امام علی (ع) می فرمایند: به خاندان پیامبرتان بنگرید و بدان سو که می روند بروید هرگز شما را از راه رستگاری بیرون نخواهند کرد. اگر ایستادند بایستید و اگر برخاستند برخیزید. بر آنها پیشی نگیرید که گمراه می شوید و از آنها پس نمانید که تباه می گردید. معیار اسلام در پذیرش یک سنت، بار عقلانی و هدایت و رشد موجود در آن است. الگودهی در کسب مکارم اخلاقی، تعقل و کسب دانش و... موجب خودارتقایی شده و جامعه را برای ظهور منجی بشریت مهیا می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1164

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 533
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    15-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1640
  • دانلود: 

    745
چکیده: 

این تحقیق جهت بررسی تاثیر سطح مهارت الگو )دو نوع متفاوت الگودهی( بر عملکرد و یادگیری سرویس ساده والیبال دانشجویان مبتدی طراحی شد. آزمودنی های این تحقیق را 40 نفر از دانشجویان شهید بهشتی تشکیل دادند که درس تربیت بدنی (1) را در نیمسال دوم سال 83-1382 انتخاب کرده بودند. آزمودنی ها از میان جامعه 300 نفری به صورت تصادفی ساده انتخاب و همچنین به صورت تصادفی در دو گروه 20 نفری مشاهده الگوی ماهر و در حال یادگیری گماشته شدند. هر دو گروه 60 کوشش تمرینی را طی سه روز پیاپی انجام دادند. در این تحقیق توصیف های کلامی هم زمان با نمایش ویدیویی به آزمودنی ها ارایه و سپس نتیجه و الگو )فرایند( اجرای سرویس ساده والیبال اندازه گیری شد. به منظور تجزه و تحلیل داده ها و مقایسه گروه های دو گانه از طریق تحلیل واریانس عاملی مرکب و آزمون- تی در گروه های مستقل و وابسته در سطح a=0.05 استفاده شد. نتایج این تحقیق، پیشرفت معنی داری را در امتیازات مربوط به نتیجه و فرایند اجرا در مراحل مختلف آزمون نشان داد. در متغیر اجرا، تفاوت معنی داری بین دو گروه مشاهده الگوی ماهر و در حال یادگیری وجود نداشت. در حالی که، در انتهای مرحله اکتساب و یادداری، آزمودنی های گروه الگودهی ماهر، الگوی حرکت را بهتر از آزمودنی های گروه مشاهده الگوی در حال یادگیری به نمایش گذاشتند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1640

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 745 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    41
  • شماره: 

    5 (پیاپی 107)
  • صفحات: 

    567-576
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    408
  • دانلود: 

    170
چکیده: 

در این مقاله لایه برداری از زیرلایه پلی-اتیلن-ترفتالایت بصورت عمودی و در نواحی تعریف شده توسط حلال های خاص و در حضور اشعه ماوراء بنفش گزارش می شود. با توجه به عدم حل شدن این ماده بدون حضور UV امکان لایه برداری بصورت کاملا عمودی و بدون پدیده زیر- خوردگی عملی می باشد. ایجاد الگوهای پیچیده و بسیار کوچک توسط این تکنیک نوین عملی می باشد. نرخ لایه برداری بین 1 الی 8 میکرومتر بر دقیقه می باشد که بشدت به میزان اشعه ماوراء بنفش بستگی دارد. ساخت انواع ساختارهای مناسب برای تکنولوژی ریز ماشینکاری گزارش می گردد. چرخدنده های میکرومتری و ساختارهای اینتر-دیجیت که در ساخت شتاب سنج ها کاربرد دارند گزارش می گردد. با ترکیب این تکنیک با لایه نشانی الکتروپلیتینگ می توان به ساخت موتورها و شیرها- محرکه ها و حتی قطعات مورد استفاده در اپتیک دست یافت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 408

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 170 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

اندیشه دینی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    39-60
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1843
  • دانلود: 

    654
چکیده: 

این مقاله به بررسی مبانی فلسفی، روان شناختی و روش شناختی تربیت اخلاقی در دیدگاه نادینگز و غزالی می پردازد. مبانی فلسفی تربیت اخلاقی در دیدگاه نادینگز، عاطفه گرایی، هستی گرایی، پدیدار شناسی و فمنیسم است. مبانی فلسفی دیدگاه غزالی در تربیت اخلاقی، متاثر از قرآن، فلاسفه اسلامی و یونانی می باشد. مبانی روان شناختی تربیت اخلاقی در دیدگاه نادینگز با توجه به سه عامل غم خواری طبیعی، خود اخلاقی و ارتباط متقابل بیان می شود. مبانی روان شناختی تربیت اخلاقی در دیدگاه غزالی با توجه به سه رویکرد فلسفی، دینی و عرفانی توضیح داده می شود. در زمینه روش های تربیت اخلاقی، در روش های هنجاری، هر دو غایت گرا هستند. اما در زمینه فرا اخلاق، غزالی واقع گرایی مابعدالطبیعی است و نادینگز واقع گرایی طبیعی. روش های تربیت اخلاقی در دیدگاه نادینگز الگودهی، گفت و گو، عمل و تایید است. غزالی با توجه به انواع "خود" در تربیت اخلاقی، یعنی "خود حیوانی" یا "مهلکات" و "خود ملکوتی" یا "منجیات" روش های خاصی را ذکر کرده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1843

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 654 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
کارفرما: 

جهاد دانشگاهی

اطلاعات : 
  • تاریخ پایان: 

    اردیبهشت 1388
تعامل: 
  • بازدید: 

    348
کلیدواژه: 
چکیده: 

در راستای رسیدن به روشی مدرن در سطح نانو طرح الگودهی نانوذرات به منظور ایجاد زمینه ای برای سیستم های نانوزیروگرافی تعریف شده است. اهداف اصلی در این طرح دستیابی به فناوری انباشت نانوذرات تونر برروی محیط سلنیومی و چگونگی استفاده از آن در محیط های عادی و استفاده عمومی بود. برای این کار با مطالعه اصول فیزیک حاکم بر تشکیل الگوی بار در سیستم های زیروگرافی، مکانیزم ایجاد الگوی بار در محیط های سلنیومی و مکانیزم انتقال و انباشت ذرات تونر بر روی الگوی بار مورد مطالعه قرار گرفته است و در نهایت با استفاده از فناوری ساخت لایه های نازک در خلاء یک گیرنده نوری ساخته شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 348

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    93-103
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1451
  • دانلود: 

    804
چکیده: 

مدیریت کیفیت فراگیر به طور عمده بر رضایت فراگیر مشتریان داخلی و خارجی در محیط کتابخانه، تمرکز می نماید. این پژوهش به منظور امکان سنجی کاربرد مدیریت کیفیت فراگیر و ارایه پیشنهاد الگوی مناسب در کتابخانه های دانشگاه شهید بهشتی انجام گرفت. جامعه آماری این تحقیق، کلیه مسوولین و کارکنان کتابخانه های دانشگاه شهید بهشتی (شامل 57 نفر) بود. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه ای است که بر اساس اصل استاندارد ایزو 9000 طراحی شده است. داده های استخراج شده از پرسشنامه ها با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان میدهد که میزان رعایت اصول هشتگانه ایزو 9000 در کتابخانه های شهید بهشتی در مولفه کاربران (45.6 درصد)، رهبری (38.4 درصد)، مشارکت کارکنان (27.2 درصد)، رویکرد فرایندی (46.7 درصد)، رویکرد سیستمی (36.5 درصد)، بهبود مستمر (29.8 درصد)، تصمیم گیری بر مبنای واقعیت ها (34.3 درصد) و ارتباط سودمند و دو طرفه با تامین کنندگان (40.9 درصد) بوده است. بیشترین درصد مربوط به اصل رویکرد فرایندی (46.7 درصد) و کمترین به اصل مشارکت کارکنان (27.2 درصد) اختصاص یافت. همچنین تفاوت معنی داری در مولفه اول، پنجم و هشتم و میان مولفه های 3 و 1، 6 و 1، 3 و 2، 4 و 3، 8 و 3، 6 و 4 مشاهده گردیده است. با توجه به یافته های پژوهش به طور کل می توان گفت که در حال حاضر امکان بهره گیری مناسب از TQM در کتابخانه های دانشگاه شهید بهشتی وجود ندارد. در نتیجه پیشنهاد می شود قبل از هر گونه الگودهی و برنامه ریزی برای اجرای آن نسبت به اصلاح زیر ساخت ها اقدام شود و اشکالات موجود رفع گردد تا زمینه لازم جهت به کارگیری TQM به عنوان یک الگوی موثر در مدیریت این کتابخانه ها فراهم شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1451

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 804 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نویسنده: 

نوروزی محمد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    762
  • دانلود: 

    1078
چکیده: 

در پژوهش حاضر تبیین ماهیت تعلیم و تربیت، اخلاق، ویژگی ها، اصول، روش ها و مصادیق عینی آن با نگاهی تحلیلی و کاربردی از منظر امام خمینی(ره) مورد بررسی قرار گرفته است. روش انجام پژوهش، تحلیل اسنادی بوده، به منظور گردآوری داده های لازم برای پاسخگویی به سوال های پژوهش، همه اسناد و مدارک موجود و مرتبط با موضوع حاضر با استفاده از فرم گردآوری داده ها، جمع آوری و با شیوه کیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. عمده ترین یافته های پژوهش عبارت اند از:1- برخی از عمده ترین مبانی و دیدگاه های اخلاقی- تربیتی امام خمینی(ره) شامل انسان به عنوان موضوع تربیت از جایگاه بس والا برخوردار است. نشانه های خداوند است که هر یک به نحوی انسان را به سوی کمال و تهذیب و تربیت فرا می خواند. شکوفایی و سرافرازی و استقلال مملکت در سایه تربیت و تزکیه صحیح شهروندان می باشد (صحیفه امام، ج 15، ص245). انسان با توجه به سه حوزه اندیشه، اخلاق و عمل، دارای سه مقام است و در هر یک از این مقامات باید، تربیت مخصوص به آن را فرا گیرد و عمل مربوط به آن را به جا آورد (امام خمینی، 1383ب، ص386). تعلیم با تربیت توام و همزمان می باشد. انسان ها نخست باید تربیت شوند و سپس به تخصص و تعلیم رو آورند. علم بدون تربیت و اخلاق مضر است(صحیفه امام، ج19، ص325). اولین گام هر اصلاحی، خود انسان است. اگر چنان چه خود انسان تربیت نشود، نمی تواند دیگران را تربیت کند(همان، ج15، ص491).2- برخی از عمده ترین ویژگی ها و اصول اخلاقی-تربیتی امام خمینی(ره) شامل: خدامحوری، جامعیت، مهذب بودن مربی، الهی بودن تعلیم و تربیت، اراده فردی، و پیمودن مراحل می باشد. همه اصول و خط مشی های آن عارف فرزانه برگرفته از معارف ارزشمند اسلام و سیره و روش پیشوایان معصوم می باشد. اصول فوق تار و پود نظام تربیتی امام خمینی(ره) را تشکیل می دهد و وجود هریک از آن ها ضروری و اجتناب ناپذیر است، به گونه ای که اگر محقق نشود به اساس تعلیم و تربیت مورد نظر خدشه وارد می شود.3- برخی از عمده ترین روش هایی که از دیرباز برای تهذیب، خودسازی و تربیت انسان وجود داشته شامل سه روش زیر است: الف) حکیمان یونان ؛ که بر مصالح دنیوی و مقبولیت نزد مردم بنا شده است. ب) روش پیامبران؛ مبنای مکتب اخلاقی و تربیتی پیامبران الهی، پاداش و جزای اخروی است(توبه ،آیه111). ج) روش قرآن؛ زیربنای روش قرآنی همان توحید کامل و خالص اسلام است، اگر چه قرآن از روش دوم نیز سود جسته است(طباطبایی، ج1، ص358).4- برخی از عمده ترین روش های اخلاقی، تربیتی و مصادیق عینی آن از منظر امام خمینی(ره) شامل این موارد است: الف) روش های عملی ب) الگودهی ج) تشویق و تکریم د) تلقین و تکرار ه) دعا و مناجات. امام در صحنه تعلیم و تربیت فردی و اجتماعی نیز مانند دیگر صحنه ها، از بهترین روش ها و ابزار های مشروع و مفید استفاده کردند. امام با بهره گیری از روش های قرآنی و سنت معصومین توانستند در سطح گسترده و جهانی، تحولی عمیق و پایدار در اندیشه، عمل و اخلاق مسلمانان ایجاد کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 762

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1078
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    25-41
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    785
  • دانلود: 

    618
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 785

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 618 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    284
  • دانلود: 

    34
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 284

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 34 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
litScript