نتایج جستجو

43

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

5

انتقال به صفحه



فیلترها/جستجو در نتایج    

فیلترها

سال

بانک‌ها




گروه تخصصی





متن کامل


مرکز اطلاعات علمی SID1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    602
  • دانلود: 

    292
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 602

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 292
نویسنده: 

حججی فضیلت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    5
تعامل: 
  • بازدید: 

    1262
  • دانلود: 

    444
چکیده: 

پیچیدگی فرایند شناسایی و مدیریت ارتباطات ذینفعان پروژه و کاهش علاقه ذینفعان به حمایت و پشتیبانی از پروژه ها از جمله عوامل شکست پروژه هاست. ایده اصلی برای بهبود روابط ذینفعان در مدیریت ریسک، مدیریت ارتباطات و رهبری پروژه بوده و شناسایی، تجزیه و تحلیل و مدیریت ذینفعان پروژه، اساس اولیه متدولوژی های مدیریت ذینفعان است. متدولوژی دایره ای ذینفعان(SC)  یک مدل عملی پویاست که انجام فرایندهای تجزیه و تحلیل ذینفعان، ارزیابی و شناسایی تمایلات و انتظارات کلیدی آنها، طبقه بندی و تعیین روش برخورد با ذینفعان را با استفاده از ابزار برای مدیران پروژه فراهم می نماید. این مقاله ضمن ارایه دلایل موفقیت و شکست پروژه ها و عوامل موثر بر بهبود روابط ذینفعان، به معرفی فرایندها و فعالیتهای متدولوژی SC به عنوان یکی از متدولوژی های موثر در مدیریت ذینفعان می پردازد. در ادامه کاربرد این متدولوژی با مطالعه موردی برروی یکی از پروژه های برونسپاری فناوری اطلاعات و ارتباطات حوزه شهرداری به منظور مدیریت ذینفعان پروژه و تعیین استراتژی های تعهدزایی ذینفعان ارایه شده است و در پایان ضمن تجزیه و تحلیل نتایج به دست آمده، به ویژگی های شاخص این متدلوژی و نقاط بهبود آن جهت توسعه متدولوژی و نرم افزار مربوطه اشاره شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1262

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 444
نویسنده: 

مصطفوی سیدمحمود

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    4
تعامل: 
  • بازدید: 

    244
  • دانلود: 

    113
چکیده: 

در این مقاله ضمن بیان اهمیت نگرش سیستمی، برنامه ریزی نیروی انسانی و نقش OD و مدیریت در توسعه و بکارگیری تکنولوژی در سازمان ها، نشان داده شد در صورت انتقال و بکارگیری تکنولوژی می بایست بر ضرورت توجه خاص به معیارهایی نظیر هزینه، کیفیت، خدمات و سرعت انجام فعالیت ها در سازمان و همچنین عواملی از قبیل منابع انسانی، زیرساختها، اثرات زیست محیطی و ارزشهای اجتماعی تاکید گردد. لذا مدیران ضمن توجه به تخصیص درست منابع و استفاده بهینه از عوامل موجود درون سازمانی مانند کارکنان و زیرساختها می بایست با نگرش سیستمی و اتخاذ راهبردها، سیاستها و رویکردهای متناسب با سطح آمادگی و همگام با تحولات آینده نسبت به بازآموزی کارکنان و در صورت نیاز به تامین نیرو، بر رویکرد و استفاده از منابع دیگران ضمن مدیریت و نظارت قوی و مستمر آن تاکید نماید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 244

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 113
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    27-38
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1938
  • دانلود: 

    381
چکیده: 

امروزه برونسپاری بیش از گذشته رشد یافته و سبب افزایش انعطاف پذیری و پویایی سازمانها گشته است. یکی از مهمترین دلایل برونسپاری، افزایش فشارهایی است که از طرف نیروهای رقابتی بر سازمان وارد می شود. به دلیل نقش سیستم های اطلاعاتی در کسب مزیت رقابتی و اهمیت دستیابی به فناوری های نوین و پیشرفته مرتبط، بسیاری از سازمان ها اقدام به برونسپاری آن نموده اند. همچنین با توجه به اهمیت پیشرو بودن شرکت های فناوری اطلاعات در توسعه کشور و عدم بلوغ بسیاری از آنها، برونسپاری می تواند به عنوان راهکاری برای ارتقای عملکرد آنها محسوب شود. بدین ترتیب ایجاد انگیزه های گوناگون برای برونسپاری در کنار توانمندسازی شرکت ها برای مدیریت موفق آن ضروری می باشد. هدف این مقاله شناسایی و رتبه بندی انگیزه های مختلف برونسپاری سیستم های اطلاعاتی و نیز تعیین راهکارهای توسعه آن در شرکت های فناوری اطلاعات کشور می باشد. نتایج این پژوهش که برای شرکت های فناوری اطلاعات شهر تهران انجام شده است، نشان دهنده تفاوت در میزان اهمیت هر یک از انگیزه ها و راهکارهای توسعه برونسپاری سیستم های اطلاعاتی می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1938

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 381 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

راهبرد دفاعی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    81-102
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1256
  • دانلود: 

    761
چکیده: 

اصلاح الگوی مصرف را می توان «اتخاذ راهکارهای مناسب و کارآمد برای حصول بهینه ترین استفاده از منابع و امکانات موجود» تعبیر نمود. کمبود منابع و امکانات موجود در مقایسه با برنامه ها و اهداف، در هر سازمانی وجود دارد. عواملی مانند افزایش فشارها، دشواری های انجام برخی امور، پیچیدگی های فناورانه، تخصصی شدن کارها، شتاب تحولات، اطمینان نداشتن به آینده، بزرگ شدن اندازه سازمان ها و ... موجب شده تا سازمان ها در نحوه مدیریت زنجیره تامین و اکتساب خود تجدیدنظر کرده و برای استفاده بهتر از منابع موجود و بهبود الگوهای مصرف، به راهبردهای جدیدی روی آورند. یکی از این راهبردها، «برونسپاری» می باشد. راهبرد برونسپاری از سوی بسیاری از سازمان ها به ویژه در سازمان های نظامی و دفاعی داخل و خارج کشور به کار گرفته شده که یکی از آنها، بخش آمادوپشتیبانی است. در این مقاله به بررسی تاثیر به کارگیری راهبرد برونسپاری در اصلاح و بهبود الگوی مصرف در بخش آمادوپشتیبانی سازمان های نظامی کشور پرداخته شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1256

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 761 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نویسنده: 

به آذین فرید

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    4
تعامل: 
  • بازدید: 

    535
  • دانلود: 

    334
چکیده: 

سپردن برخی فعالیتهای یک سازمان در قالب یک قرارداد به انجام دهنده ای در بیرون آن سازمان برونسپاری نامیده می شود. در مدیریت فناوری های یک سازمان باید برونسپاری فعالیتهای آن نیز بطور جدی مدیریت شده و تحت کنترل باشد. بخش عمده و اصلی فعالیتها در یک سازمان تحقیقاتی در عصر حاضر، نوآوری و خلق توانمندی بر مبنای دانایی است. بنابراین سوال مهم آن است که کدام بخش از فعالیتهای یک سازمان تحقیقاتی را می توان برونسپاری کرد بدون آنکه به مزایای رقابتی آن سازمان لطمه وارد شود. در این مقاله با مرور برخی مدلهای تصمیم گیری برای برونسپاری، ریسک ها و عدم قطعیت های برونسپاری مورد توجه این مدل ها بیان می شوند و با توجه به تغییر ماهیت سازمان های دانش بنیان (مانند مراکز تحقیقات کاربردی) از منظر منابع انسانی، بویژه سیال بودن دانشکاران (Knowledge Workers) بین سازمان های مختلف، نگرانی های جدیدی که باید در هنگام تصمیم گیری برای برونسپاری مد نظر گیرند بیان شده و تغییراتی در مدل تصمیم گیری پیشنهاد می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 535

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 334
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    13-28
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    747
  • دانلود: 

    256
چکیده: 

این مقاله به ارائه مدلی برای برون سپاری خدمات وارانتی محصولات تولیدی پرداخته است. در بخش اول مدل پیشنهادی، که از دو مرحله تشکیل شده؛ هنگامی که محصول معیوبی برای تعمیر ارجاع می شود، ابتدا با استفاده از روش پرومتی شروع به رتبه بندی پیمانکاران طرف قرارداد می شود و در بخش بعدی با استفاده از برنامه ریزی خطی چندهدفه نسبت به تخصیص و ارسال محصول معیوب برای انجام خدمات مورد نیاز اقدام می شود. هدف اصلی در این مساله کمینه کردن هزینه های انجام تعمیر و هم چنین بیشینه کردن رضایت مشتریان است که این امر با استفاده از برنامه ریزی خطی صفر و یک چندهدفه و با تکیه بر اولویت های تعیین شده محقق می شود. به عنوان یک نتیجه، با کاهش زمان انتظار برای تعمیر محصول یا کاهش فواصل در ارسال محصول برای تعمیر، می توان افزایشی برای رضایت مشتری متوقع بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 747

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 256 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6-5
  • صفحات: 

    9-25
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1306
  • دانلود: 

    791
چکیده: 

افزایش پیچیدگی و هزینه سیستم های فناوری اطلاعات مشکلات زیادی برای شرکت ها در زمینه زیرساخت و نیروی انسانی ایجاد نموده که با استفاده از برونسپاری این موارد کاهش یافته است. همه سازمان ها سعی دارند از راه های مختلف احتمال موفقیت پروژه های برونسپاری خود را افزایش دهند. یکی از دلایل شکست این پروژه ها خصوصا در زمینه فناوری اطلاعات به دلیل نقش مهم آن در کسب مزیت رقابتی انتخاب پیمانکار نامناسب می باشد که این انتخاب به دلیل وجود معیارهای متعدد و متناقض پیچیده است. هدف این پژوهش یافتن معیارهای مهم جهت انتخاب پیمانکار و ارائه چارچوب آن و مشخص نمودن اهمیت معیارها و در نهایت طراحی سیستم خبره فازی انتخاب پیمانکار مناسب در برونسپاری درون مرزی فناوری اطلاعات می باشد. روش اخذ دانش از خبرگان که شامل متخصصان و مدیران فناوری اطلاعات می باشند پرسشنامه است و جهت اعتبارسنجی سیستم به استفاده از آن در یک شرکت فناوری اطلاعات پرداخته شده است و نتایج حاصل حاکی از عملکرد مطلوب سیستم می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1306

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 791 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
همکاران: 

بهمن-سعیدیان

اطلاعات : 
  • تاریخ پایان: 

    فروردین 1390
تعامل: 
  • بازدید: 

    616
کلیدواژه: 
چکیده: 

امروزه الگوی سنتی اداره عمومی با توجه به موانع و مشکلات خاص آن از کارآیی و اثربخشی لازم برخوردار نمی باشد و بیش از دو دهه گذشته است که، مدیریت دولتی در کشورهای در حال توسعه دستخوش تغییرات اساسی گردیده و این در حالی است که تغییرات شتابان و پیچیدگی های روز افزون باعث ناکارآمدی سبک های سنتی سازمان ها و حتی دولت ها شده است. دولت ها از دیرباز دارای وظایف و تکالیفی بوده اند و برای انجام این وظایف و تکالیف همواره از ابزار هایی بهره گرفته اند. تاکید عمده روش ها و ابزارهای مورد استفاده، کارآیی و کارآمدی آن ها در اداره امور بوده است، اما با تغییرات چشمگیری که در وظایف و نقش های دولت ها پیش آمده است، بطور طبیعی تغییراتی در روش ها و ابزارها می بایستی اتفاق بیافتد تا بتوان امور عمومی جامعه را هدایت کرد. بطور کلی می توان سه عامل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در دو دهه آخر قرن بیستم را سبب تغییر در مدیریت دولتی دانست که موجب پیدایش موجی از تغییرات در عرصه روش ها، ابزارها و حتی پارادایم مدیریت دولتی شده است. بنابراین با توجه به اهمیت تغییرات روز افزون نقش دولت ها در اداره امور عمومی و تحدید و تشدید حدود آن، بررسی الگوی مدیریت دولتی برای بخش خدمات دولتی ایران با توجه به تجارب جهانی و بهره گیری از ایده های مطرح شده در مدل های مدیریت دولتی جهانی و در نظر گرفتن الزامات بستری و زمینه ای بویژه در مسائل فرهنگی- اجتماعی حایز اهمیت ویژه ای است که این پژوهش در پی پرداختن به آن است. بر همین مبنا در رساله حاضر در چهارچوب سوالات تحقیق، از مدل ها و الگوهای نظری «الگوی بازآفرینی دولت آزبورن و گیبلر»، «الگوی خدمات عمومی نوین رابرت دنهارت» و «الگوی دولت کارآفرین پولیت و کارل» استفاده شده و قویترین رابطه و همبستگی ها در ارتباط با برونسپاری و بکارگیری تکنیک های بازار در بخش عمومی، ارتباط عدم تمرکز با بهره وری و ارتباط میان بهره وری با راهکارهای پاسخ به نیاز مشتریان به دست آمد. لذا آنچه که به عنوان نتیجه گیری نهایی و کلی پنج فصل رساله حاضر که هدف اصلی آن «طراحی و تبیین الگویی برای مدیریت اثربخش خدمات دولتی در ایران است»، می توان گفت؛ آن است که برای داشتن مدیریت اثربخش در خدمات دولتی در ایران یا بعبارت دیگر اعمال مدیریتی که بتواند پاسخگوی چالش های مدیریتی دولتی در ایران باشد، می بایست سیاست ها و راهکارهایی اتخاذ شود که، متغیرها و چالش هایی چون عدم تمرکز، برونسپاری، بکارگیری تکنیک های بازار در بخش عمومی، بازسازی و نوسازی منابع انسانی، مشتری مداری، انعطاف، کوچک سازی و نتیجه محوری را در جهت حصول به بهره وری و نهایتا دستیابی به عدالت اجتماعی تحقق کند و این آن جیزی است که پژوهش حاضر، آن ها را در جامعه آماری مورد نظر به آزمون کشیده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 616

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    123-137
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1296
  • دانلود: 

    799
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (pdf) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1296

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 799 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 9
litScript