نتایج جستجو

1606

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

161

انتقال به صفحه



فیلترها/جستجو در نتایج    

فیلترها

سال

بانک‌ها




گروه تخصصی










متن کامل


مرکز اطلاعات علمی SID1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    41
  • صفحات: 

    173-198
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    38
  • دانلود: 

    28
چکیده: 

بازاریابی تاثیرگذار که شیوه ای از بازاریابی در بستر شبکه های اجتماعی است که شامل پیشنهاد و معرفی محصول و خدمات توسط افراد تاثیر گذار است, به بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی های بازاریابی دیجیتال خرده فروشان تبدیل شده است زیرا این روش جدید بازاریابی در تبدیل سودهای بالاتر موثر است. مخصوصا که با بیماری کرونا در سال2020 نحوه زندگی و خرید و فروش محصولات دچار تغییرات بزرگی شد که بیش از پیش مسئله بازاریابی با افراد تاثیر گذار را به عنوان یک ضرورت در فروشگاه های آنلاین مورد توجه قرار داد. هدف اصلی در این پژوهش بررسی اثر الهام بخشی، زیباشناسی، لذت بخشی، آگاهی بخشی تبلیغات از طریق افراد تأثیرگذار در شبکه اجتماعی اینستاگرام به عنوان برندهای انسانی بر برآورده سازی نیازها، دل بستگی و انتقال دل بستگی دنبال کننده ها (مورد مطالعه: محصولات بهداشتی سلامت و زیبایی) است. پژوهش حاضر در زمره ی تحقیقات توصیفی پیمایشی قرار می گیرد. جامعه آماری پژوهش، کلیه افراد بالای 18 سال است که از اینستاگرام استفاده می کنند. روش نمونه گیری در این پژوهش، تصادفی ساده و تعداد آن 384 نفر بود. ابزار سنجش در این پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بود. تحلیل های آماری نیز با استفاده از روش معادلات ساختاری و نرم افزار SPSS و Amos انجام شده است. برای تعیین ارتباط علی بین متغیرها، روش مدل معادلات ساختاری و سطوح معناداری، و به منظور آزمودن فرضیه ها p_value کوچک تر از 05/0 در نظر گرفته شده است. یافته های پژوهش نشان می دهد که الهام بخشی اینفلوئنسر مارکتینگ (بازاریابی با افراد تأثیرگذار) بر ایدئال بودن دنبال کننده ها در شبکه های اجتماعی اثر مثبت و معناداری دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 38

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 28 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    143-164
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    44
  • دانلود: 

    11
چکیده: 

هدف پژوهش طراحی مدل مدیریت هواداران لیگ برتر فوتبال با رویکرد شبکه اجتماعی و روش تحقیق از نوع کیفی– کمی با رویکرد تحلیل سیستماتیک بود. جامعه آماری شامل کلیه مدیران، اعضای هیئت مدیره و کارشناسان باشگاه های ورزشی و روسای کانون های هواداران باشگاه ها لیگ برتر فوتبال بود و نمونه آماری در بخش کیفی بر مبنای اشباع نظری به صورت هدفمند و دردسترس نمونه گیری و نظرخواهی گردید. در فاز کیفی از مطالعه کتابخانه ای نظامند و مصاحبه های اکتشافی و در فاز کمی از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد و روایی صوری و محتوایی توسط صاحب نظران و پایایی آن، با استفاده از نرم افزار SPSS24 تایید شد. در بخش کیفی از سه مرحله کدگذاری برای دسته بندی مولفه های شناسایی شده و در بخش کمی جهت مدل یابی ساختاری و سنجش روابط چندگانه بین متغیرها از نرم افزار smart pls استفاده شد. نتایج نشان داد که چارچوب مفهومی تحقیق حاضر شامل چهار بخش مدیریت احساسات، نگرش هوادار، مالکیت هوادار و پیامدها، بخش مدیریت احساسات شامل چهار بعد لذت، مهرورزی، شگفتی مثبت و ناخشنودی و بخش نگرش و مالکیت هوادار نیز شامل دیدگاه هوادار و ذینفعان هواداری و بخش سوم شامل تغییرات دانشی و اجتماعی بود. بخش نهایی ابعاد مالی، ایجاد هویت، توسعه سیستم هواداری، رضایتمندی هواداران، و وفاداری هواداران به عنوان پیامدهای مدیریت هواداران ورزشی با رویکرد شبکه اجتماعی در نظر گرفته شده است. نتایج بخش کمی به جز اثر مدیریت احساسات بر پیامدهای مدیریت هوادارن که مورد تائید قرار نگرفت (05/0P>) معنی دار بودن تمامی سؤالات و روابط میان متغیرها را در سطح اطمینان 95% تائید می سازد. . به صورت کلی نتایج پژوهش نشان داد که عوامل تعیین کننده در بهبود سیستم مدیریت هواداری محدود به بخش خاصی نیست بلکه در فرایند مدیریت احساسات تا وفاداری هواداران است و هر مرحله نیازمند برنامه ریزی ویژه است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 44

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 11 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1361
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    51
  • صفحات: 

    353-372
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    0
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف این تحقیق تبیین و ارائه چارچوب مفهومی تردید حرفه ای حسابرسان، ارزش های انسانی و اقدامات در این زمینه با استفاده از مدل معادلات ساختاری، است. پژوهش از نظر هدف کاربردی ، شیوه گردآوری اطلاعات تحقیق «توصیفی» و از نوع «همبستگی» است. جامعه آماری پژوهش ، شامل تمامی حسابرسان تهران است. روش نمونه گیری طبقه بندی و توزیع پرسشنامه به صورت تصادفی می باشد. تعداد نمونه استفاده از روش PLS، 300 نفر تعیین که پس از توزیع 350 پرسشنامه 304 پرسشنامه قابل استفاده برگشت داده و مورد تحلیل قرار گرفت. به منظور جمع اوری داده ها از پرسشنامه قصد شک و تردید حسابرسی هارت (2010)، پرسشنامه اقدامات رفتاری جانسن و همکاران (2021) و پرسشنامه ارزش های اساسی انسانی خان و هاردینگ (2020)، استفاده شد. نتایج به دست آمده از تحلیل داده ها، بین ارزش خود تعیین گری و ارزش انگیزش، با صفات شک و تردید رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. و بین ارزش سنت گرایی، موفقیت، امنیت، خیرخواهی، لذت طلبی، قدرت و انطباق و صفات شک و تردید رابطه منفی وجود داردو بین ارزش جهانی بودن و صفات شک و تردید رابطه معناداری وجود ندارد و تردید حرفه ای حسابرس با جستجوی بیشتر شواهد حسابرسی، پرسش بیشتر پیرامون شواهد حسابرسی و تعلیق قضاوت در مورد شواهد حسابرسی رابطه معناداری دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 0

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مجری: 

واحد تهران

اطلاعات : 
  • تاریخ پایان: 

    1369
تعامل: 
  • بازدید: 

    421
کلیدواژه: 
چکیده: 

توجه به آمار جمع آوری شده در زمینه مقدار و ارزش واردات محصولات عکاسی (انواع فیلمها، کاغذها، محلولهای فرآیند و...) و دریافت حجم وسیع و قیمت بالای این مواد و آشنایی ضمنی با مقوله ظهور و ثبوت و چاپ فیلم و موجود بودن مراکز عمده مصرفی (در زمینه های علمی - حرفه ای و هنری) در داخل کشور، ما را بر آن داشت که در جهت تحقق خودکفایی اقتصادی در زمینه عکاسی (یکی از بخشهای مصرفی)، آغاز به کار کنیم. در هر صورت برداشتن یک بار از روی دوش صنعت و اقتصاد بیمارمان را از وظایف عمده خود احساس کرده و می کنیم.در ابتدای کار می بایست با تمامی زمینه های شیمیایی موجود در علم عکاسی با منابع جدید آشنا شده و سپس طرحهای جامع و کاملی در زمینه های متفاوت آن با توجه به امکانات موجود و اقتصادی بودن آن، در داخل کشور انجام دهیم.با توجه به اینکه هیچ مرکز خاصی تا بحال در این زمینه کار اساسی انجام نداده بود و موارد انجام شده صرفا مقطعی بودند، لذا می بایست یک طرح صرفا مطالعاتی در جهت آشنایی با این زمینه ها، تعریف کرده و پس از ریزکردن اصول و رئوس، طرحهای مورد نظر را پیشنهاد می کردیم.و خلاصه کلام اینکه هدفمان دریافت این نکته بود که آیا می توانیم یک مرکز تهیه محصولات عکاسی در ایران داشته باشیم یا خیر؟ و اگر نه در تمام بخشها، لااقل در چند درصد آن؟امیدواریم با گزارش حاصل در این زمان محدود به جواب سوالمان رسیده باشیم، و چون در فراگیری ابتدایی این علم لذت بسیار بردیم، دریغمان آمد که هر چه را فرا گرفته ایم، هر چند بصورت تیتری و عنوانی (بدلیل ضیق وقت) برای خوانندگان مطرح نسازیم.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 421

نویسندگان: 

جنکس چارلز

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1374
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    22-26
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    364
  • دانلود: 

    34
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 364

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 34 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
همکاران: 

کارفرما: 

مجری: 

---

اطلاعات : 
  • تاریخ پایان: 

    دی 1375
تعامل: 
  • بازدید: 

    203
کلیدواژه: 
چکیده: 

هدف از این تحقیق بررسی رابطه بین نگرش به درس ریاضیات و پیشرفت تحصیلی در ریاضیات بود. به این منظور ابتدا یک پرسش نامه مقدماتی در زمینه سنجش نگرش به درس ریاضی با 76 ماده تهیه شد.این پرسش نامه به 100 نفر از دانش آموزان دختر و پسر کلاس پنجم داده شد. پس از تحلیل مواد پرسش نامه با توجه به واریانس هر ماده و همبستگی آن با نمره کل، یک پرسش نامه با 40 ماده تهیه شد. این پرسش نامه به 438 نفر از دانش آموزان کلاس پنجم ابتدایی دختر و پسر نواحی چهارگانه آموزش شیراز داده شد. تحلیل عاملی پرسش نامه 3 عامل عمده را در پرسش نامه نشان داد: 1_ اهمیت دادن و علاقه 2_ توجه و تمرکز بر محتوای درس 3_ لذت بخش بودن محتوای درس، تحلیل مواد پرسش نامه نشان داد کلیه مواد با نمره کل پرسش نامه به جز ماده (2) همبستگی مثبت و معنی دار دارند. ضریب همبستگی بین نمره ریاضی ثلث سوم کلاس چهارم دانش آموزان با نمره پرسش نامه نگرش رابطه مثبت و معنی داری داشت. همچنین عامل دوم و سوم با نمره ریاضی رابطه مثبت و معنی داری داشتند. به طور کلی رابطه مثبت و معنی دار اما پایین بین پیشرفت تحصیلی در ریاضی و نگرش به درس ریاضیات به دست آمد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 203

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات : 
  • تاریخ پایان: 

    1377
تعامل: 
  • بازدید: 

    634
کلیدواژه: 
چکیده: 

یک مطالعه توصیفی طراحی شده تا به بررسی مسایل فردی، خانوادگی و اجتماعی زنان مبتلا به سرطان پستان پرداخته شود. بدین منظور از ابتدای سال 1376 تا پایان همان سال به درمانگاههای جراحی بیمارستان امام خمینی مراجعه و 169 بیمار مبتلا به سرطان پستان شناسایی شده و سه ماه پس از درمان اولیه، از آنها دعوت شد تا به پرسشنامه ای که در زمینه مسایل فردی، خانوادگی و اجتماعی آنها تدوین شده بود، پاسخ دهند.پرسشنامه شامل 42 سوال بود، 4 سوال به مشخصات دموگرافیک و بالینی بیماران اختصاص داشت و مابقی سوالات که از پرسشنامه ای استاندارد اتخاذ شده بود، اهداف اختصاصی مطالعه را پوشش می داد. همچنین به منظور اندازه گیری میزان اضطراب و افسردگی زنان مبتلا به سرطان پستان از یک پرسشنامه استاندارد 41 سوالی استفاده شد.در مجموع از 169 بیمار مبتلا به سرطان پستان، سه ماه پس از درمان 152 نفر (90%) موافقت کردند که در این مطالعه شرکت نمایند. میانگین سنی زنان 47 سال (با انحراف معیار 13.4) بود و اکثر آنها متاهل (69%) بودند. به لحاظ درمانی 83% از زنان تحت درمان "ماستکتومی تعدیل شده" قرار گرفته بودند. در بررسی مسایل فردی بیماران مشخص شد که 84% از زنان در انجام کارهای سنگین و 67% در انجام وظایف یا فعالیتهای روزانه خود دارای مشکل هستند، بررسی عوارض جسمی ناشی از ابتلا به سرطان پستان و درمان آن مشخص کرد که 68% از زنان از درد بازو و یا شانه، 41% از درد در ناحیه پستان، 63% از بی اشتهایی، 66% از حالت تهوع، 49% از ضعف، 79% از خشک بودن دهان، 69% از گرگرفتگی، 53% از سردرد و 62% از خستگی رنج می برند. بررسی عوارض روحی و روانی ناشی از ابتلا و درمان سرطان پستان نیز نشان داد که 59% از بانوان دارای احساس نگرانی، 68% دارای احساس تنش، 72% دارای احساس افسردگی و 98% نیز نگران سلامتی خود در آینده هستند.بررسی مسایل فردی، اجتماعی و اقتصادی نشان داد که به ترتیب 24%، 43% و 51% از بانوان مورد مطالعه به مقدار کم تا زیاد در این زمینه ها با مشکل مواجهند.بررسی مسایل جنسی زنان مبتلا به سرطان پستان مشخص کرد که 59% آنها احساس جذابیت جسمی کمتر کرده و 65% از لطمه خوردن به زن بودن خود و 62% از احساس نارضایتی نسبت به فرم بدن خویش خبر داده اند. 38% از بانوان گفته اند که به هیچ وجه از روابط جنسی خود لذت نمی برند و یا این لذت برای آنها بسیار کم است. به ترتیب فقط 40% و 41% از زنان وضعیت "سلامتی" و "کیفیت" زندگی خود را خوب یا عالی توصیف کرده اند. ارزیابی های این مطالعه حاکی از آن است که 49% از بانوان دچار اضطراب شدید و 23% نیز به نوعی افسردگی حاد مبتلا هستند.نتایج مطالعه حاضر که برای اولین بار بدین وسعت ابعاد و زوایای گوناگون زندگی زنان ایرانی مبتلا به سرطان پستان را بررسی می کند، بسیار هشدار دهنده است. به نظر می رسد کلیه سازمانهای مسوول و نهادهای حمایتی باید به طور فوری، جدی و هماهنگ در زمینه مراقبت از زنان مبتلا به سرطان پستان برنامه ریزیهای لازم را بعمل آوردند تا بتوان به ارتقا سلامت و کیفیت زندگی آنها اقدام نمود. هر گونه تعلل در این باره می تواند آسیبهای جدیدی برای زنان مبتلا به سرطان پستان پدید آورد که بازتاب آن ممکن است در خانه و اجتماع بروز و ظهوری مخرب داشته باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 634

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1379
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    12-17
تعامل: 
  • استنادات: 

    5
  • بازدید: 

    1298
  • دانلود: 

    34
چکیده: 

آسیب ها و پیامدهای ناخوشایند و نوعا جبران ناپذیر ناشی از مصرف سیگار، به ضرورت ریشه یابی علل گرایش به این پدیده تاکید دارد. از این رو، در شهریور ماه سال 1374 مطالعه ای توصیفی - مقطعی بر روی 2154 نفر از مردان بالای 20 سال شهر یزد به عمل آمد. از بین این تعداد 671 نفر (31.2%) سیگاری بودند که از آنها در قالب یک پرسشنامه، اولین سن احساس تمایل، سن شروع، اولین محل، اولین توصیه کننده و مهمترین انگیزه مصرف سیگار سوال شد. نمونه گیری در این مطالعه به صورت خوشه ای و Response Rate بر حسب هر سوال 90 تا 96 درصد بود. اطلاعات پس از کنترل، به وسیله رایانه، در محیط Epi - info ver 5 تحلیل و دسته بندی گردید. در این مطالعه شایعترین سن احساس تمایل به مصرف سیگار 15 تا 19 سالگی (40.5%) بود و شایعترین سن شروع نیز همین سنین (34.6%) بود که این یافته با بسیاری از مطالعات تطبیق داشت. اکثریت افراد اولین سیگار را در محل کار خود کشیده بودند (17.1%)، 9.4% سیگارکشی را از مدرسه و 12.5% در پادگان شروع کرده بودند که ارقام قابل تاملی است. 31% با میل خود و بدون توصیه فردی دیگر به سیگار روی آورده بودند و نقش دوست در این مورد، به عنوان یک محرک قوی تشخیص داده شد. در این بررسی کسب آرامش، نارضایتی از زندگی، رفع خستگی، اصرار دوستان و خویشان، بیکاری، وقت گذرانی و سرگرمی، دوری از خانواده، علاقه شخصی و کسب لذت، خودنمایی، اعلام استقلال و تقلید، از عوامل برانگیزاننده مصرف سیگار بودند. مهمترین پیشنهادات این مطالعه عبارتند از: آموزش نوجوانان قبل از سن 15 سالگی - اعمال مقررات ممنوعیت مصرف سیگار در محیط کار - آموزش سربازان - آموزش و مراقبت نوجوانان و جوانانی که از خانواده دور هستند و جلوگیری از مصرف سیگار توسط افرادی است که نوجوانان آنها را الگوی رفتار خود قرار می دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1298

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 34 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 5 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1380
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    (ویژه نامه خلاصه مقالات کنگره روزه داری و سلامت)
  • صفحات: 

    60-60
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    810
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

مقدمه: اعتقاد مذهبی به عنوان یکی از عوامل موثر روانی - اجتماعی است که هم در بینش و شناخت فرد نسبت به خویشتن و هم در مواجهه مقابله با مشکلات و استرس ها و ناکامی ها نقش اساسی دارد.ابزار: اطلاعات توسط پرسشنامه که حاوی اطلاعات دموگرافیک و مشکلات خاص و مقیاس عزت نفس آیزینک در قبل از ماه مبارک رمضان و بعد از ماه مبارک رمضان جمع آوری شد.نتایج: نتایج پژوهش نشان داد بین عزت نفس دانشجویان قبل از ماه مبارک رمضان و بعد از ماه مبارک رمضان تفاوت معنی داری وجود دارد  (P<0.001)یعنی روزه ماه مبارک رمضان عزت نفس دانشجویان را افزایش داده است.نتیجه گیری: نتایج حاصل از پژوهش بیانگر آن است که روزه ماه مبارک رمضان موجب افزایش عزت نفس دانشجویان می شود. هریس حکمز و امینه کلارک می نویسد: اگر در چهار شرط، افراد احساسات مثبت تجربه کنند از عزت نفس بالا بهره مند می شوند. این چهار شرط عبارتند از: همبستگی، بی همتایی، قدرت، الگوها. روزه گرفتن و ایام شب های قدر و انس گرفتن با قرآن و حضور در مساجد و در بین مومنین بودن و صله ازحام و افطاری دادن و در وقت افطاری و سحری خانواده دور هم جمع شدن از مصادیق بارز همبستگی می باشد و همچنین با وجود گرسنگی و تشنگی و دسترسی به انواع نعمت ها فقط برای آنکه فرمان خدا را انجام دهد از همه لذت ها چشم می پوشند و با تمام وجود با انواع کشش ها و تمایلات به مبارزه بر می خیزد و برای همیشه ثابت می کند که او در سازمان وجود خویش تصمیم گیرنده است. دارا بودن این صفات به فرد احساس قدرت می دهد و با بهترین الگو و بارزترین شخصیت صدر اسلام، امام علی (ع) که اسوه صبر و استقامت و معنویت می باشد که بی همتاترین الگو جهت رشد و تعالی و رسیدن به کمال می باشد، آشنا می شوند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 810

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

فرشته حکمت فرشاد

نشریه: 

هنرهای زیبا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1380
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    86-91
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    817
  • دانلود: 

    425
چکیده: 

در این مقاله به خاستگاه قصه با توجه به نیازهای روانی بشر اشاره شده است و به عنصر ایجاد تضاد به عنوان اصلی ترین جنبه زیبا شناختی برای آفرینش یک اثر ادبی و هنری توجه شده است و سرانجام رنج و لذت، تنش و آرامش به عنوان عواملی برگرفته از واقعیت زندگی، الهام بخش آفرینش قصه و نمایش معرفی شده اند.  

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 817

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 425 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
litScript