مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

48
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

12
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل مدیریت هواداران لیگ برتر فوتبال با رویکرد شبکه اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 164

چکیده

 هدف پژوهش طراحی مدل مدیریت هواداران لیگ برتر فوتبال با رویکرد شبکه اجتماعی و روش تحقیق از نوع کیفی– کمی با رویکرد تحلیل سیستماتیک بود. جامعه آماری شامل کلیه مدیران, اعضای هیئت مدیره و کارشناسان باشگاه های ورزشی و روسای کانون های هواداران باشگاه ها لیگ برتر فوتبال بود و نمونه آماری در بخش کیفی بر مبنای اشباع نظری به صورت هدفمند و دردسترس نمونه گیری و نظرخواهی گردید. در فاز کیفی از مطالعه کتابخانه ای نظامند و مصاحبه های اکتشافی و در فاز کمی از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد و روایی صوری و محتوایی توسط صاحب نظران و پایایی آن, با استفاده از نرم افزار SPSS24 تایید شد. در بخش کیفی از سه مرحله کدگذاری برای دسته بندی مولفه های شناسایی شده و در بخش کمی جهت مدل یابی ساختاری و سنجش روابط چندگانه بین متغیرها از نرم افزار smart pls استفاده شد. نتایج نشان داد که چارچوب مفهومی تحقیق حاضر شامل چهار بخش مدیریت احساسات, نگرش هوادار, مالکیت هوادار و پیامدها, بخش مدیریت احساسات شامل چهار بعد لذت, مهرورزی, شگفتی مثبت و ناخشنودی و بخش نگرش و مالکیت هوادار نیز شامل دیدگاه هوادار و ذینفعان هواداری و بخش سوم شامل تغییرات دانشی و اجتماعی بود. بخش نهایی ابعاد مالی, ایجاد هویت, توسعه سیستم هواداری, رضایتمندی هواداران, و وفاداری هواداران به عنوان پیامدهای مدیریت هواداران ورزشی با رویکرد شبکه اجتماعی در نظر گرفته شده است. نتایج بخش کمی به جز اثر مدیریت احساسات بر پیامدهای مدیریت هوادارن که مورد تائید قرار نگرفت (05/0P>) معنی دار بودن تمامی سؤالات و روابط میان متغیرها را در سطح اطمینان 95% تائید می سازد. . به صورت کلی نتایج پژوهش نشان داد که عوامل تعیین کننده در بهبود سیستم مدیریت هواداری محدود به بخش خاصی نیست بلکه در فرایند مدیریت احساسات تا وفاداری هواداران است و هر مرحله نیازمند برنامه ریزی ویژه است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button