Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله طرح

مشخصات مقاله

مجری: ---
سال:1375 | تاریخ پایان: دی 1375

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

204
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات طرح

عنوان

نگرش دانش آموزان ابتدایی به درس ریاضی و پیشرفت تحصیلی در ریاضیات

نهاد حامی(کارفرما)

نویسندگان

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 هدف از این تحقیق بررسی رابطه بین نگرش به درس ریاضیات و پیشرفت تحصیلی در ریاضیات بود. به این منظور ابتدا یک پرسش نامه مقدماتی در زمینه سنجش نگرش به درس ریاضی با 76 ماده تهیه شد.این پرسش نامه به 100 نفر از دانش آموزان دختر و پسر کلاس پنجم داده شد. پس از تحلیل مواد پرسش نامه با توجه به واریانس هر ماده و همبستگی آن با نمره کل، یک پرسش نامه با 40 ماده تهیه شد. این پرسش نامه به 438 نفر از دانش آموزان کلاس پنجم ابتدایی دختر و پسر نواحی چهارگانه آموزش شیراز داده شد. تحلیل عاملی پرسش نامه 3 عامل عمده را در پرسش نامه نشان داد: 1_ اهمیت دادن و علاقه 2_ توجه و تمرکز بر محتوای درس 3_ لذت بخش بودن محتوای درس، تحلیل مواد پرسش نامه نشان داد کلیه مواد با نمره کل پرسش نامه به جز ماده (2) همبستگی مثبت و معنی دار دارند. ضریب همبستگی بین نمره ریاضی ثلث سوم کلاس چهارم دانش آموزان با نمره پرسش نامه نگرش رابطه مثبت و معنی داری داشت. همچنین عامل دوم و سوم با نمره ریاضی رابطه مثبت و معنی داری داشتند. به طور کلی رابطه مثبت و معنی دار اما پایین بین پیشرفت تحصیلی در ریاضی و نگرش به درس ریاضیات به دست آمد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    . (). . تهران، ایران: . https://sid.ir/paper/786383/fa

    Vancouver: کپی

    . [Internet]. . تهران، ایران: ؛ . Available from: https://sid.ir/paper/786383/fa

    IEEE: کپی

    ، “،” ایران، ، . [Online]. Available: https://sid.ir/paper/786383/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    بازگشت به بالا