نتایج جستجو

37430

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

3743

انتقال به صفحه



فیلترها/جستجو در نتایج    

فیلترها

سال

بانک‌ها




گروه تخصصی











متن کامل


مرکز اطلاعات علمی SID1
نویسندگان: 

پوردیهیمی شهرام

نشریه: 

صفه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    57
  • صفحات: 

    5-20
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    37946
  • دانلود: 

    22460
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 37946

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 22460 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1385
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    3 (پی در پی 69)
  • صفحات: 

    403-410
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1475
  • دانلود: 

    827
کلیدواژه: 
چکیده: 

پزشکی مبتنی بر شواهد (Evidence-based medicine) بر اساس تعریف عبارت است از یافتن، ارزیابی و استفاده از نتایج پژوهش های جدید به صورت سیستماتیک و براساس تجارب کلینیکی. در قسمت اول این مجموعه به بررسی تاریخچه پزشکی مبتنی بر شواهد، همچنین روش های ارزیابی سیستماتیک شواهد پرداخته شد. در این قسمت مکان های جستجو شواهد مورد بررسی قرار می گیرند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1475

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 827 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    182-184
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    423
  • دانلود: 

    75
چکیده: 

سردبیر محترم (Coronavirus (COVID-19 جدید، که از شهر ووهان چین پدید آمده است، برای اولین بار در تاریخ 31 دسامبر 2019 به سازمان بهداشت جهانی گزارش شد. این ویروس، اکنون 205 کشور و سرزمین را تحت تأثیر قرار داده و بیش از 1414. 425 نفر را در سرتاسر جهان آلوده کرده است و جان بیش از 61205 نفر را گرفته است (1). در میان شیوع همه گیری، کشته شدن شخصی از استان یوننان توسط هانتاویروس نیز باعث ایجاد وحشت برای بشر شد. سرانجام با استفاده از سه پایگاه داده: (Scopus، Web of Science (WoS و PubMed، مقالات را برای انتشار جهانی عفونت Hantavirus جستجو شد. در سال 1978، در کره جنوبی، در نزدیکی رودخانه Hantan، شیوع تب خونریزی دهنده گزارش شد. عامل ایجاد کننده از یکی از جوندگان کوچک مزرعه جدا شد. این ویروس از زادگاه خود به عنوان "Hanta anvirus" نامگذاری شده است. بعداً در سال 1993 این بیماری که در چهار گوشه جنوب غربی ایالات متحده پیدا شده بود، موجب سندروم تنفسی حاد در بیماران آلوده شد و به عنوان سندرم ریوی هانتاویروس (HPS) نامیده شد. تحقیقات سرانجام منجر به کشف جنس hantavirus در بین بیش از بیست و یک گونه و بیش از 30 ژنوتیپ شد (2). ما سه پایگاه داده اصلی زیست پزشکی را در سطح جهان یعنی (Scopus، Web of Science (WoS و PubMed را بررسی کردیم. استفاده از استراتژی ما جستجو به عنوان "Hantavirus" در عنوان مقالات بود. نتایج تحقیق به تاریخ 27 مارس 2020 منتشر شد و مقالات را نشان می داد که از 1 ژانویه 1999 تا 27 مارس 2020 (22 سال) منتشر شدند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 423

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 75 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    22
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    7-10
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    897
  • دانلود: 

    408
چکیده: 

نقد و ارزشیابی معقول و منطقی از هر نوشته (به ویژه از نوع تحقیقی آن) بسیار ارزنده است زیرا از این وادی هم نویسنده و تهیه کننده مطلب اصلی (گزارش تحقیقی) از مشخص شدن نقاط ضعف و قوت کارش نفع می برد و هم منتقد و تحلیل گر از طریق پی بردن به ماهیت ریزه کاری های تحقیق و دشواری های آن و نیز روش هایی که در تامین این ریزه کاری ها و یا مقابله با دشواری ها ضرورت دارد، بینش و آگاهی می یابد. اما متاسفانه به علت عدم توجه به چارچوب و محوری مناسب برای نقد و ارزشیابی، در بیشتر موارد ارزشیابی ها از مقالات و نوشته های تحقیقی از خط سلامت قلم خارج می گردد که این امر هم نویسنده و محقق را دلسرد و آزرده می کند و هم خواننده را سردرگم و متوحش می سازد. بنابراین، در مقاله حاضر سعی می شود با عرضه نکاتی چند درباره چگونگی نقد و ارزشیابی مقالات چارچوبی مناسب و منطقی برای انجام این امر ارایه شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 897

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 408 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1379
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    353
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 353

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

علیخانی زهره

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    44
  • صفحات: 

    43-73
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1184
  • دانلود: 

    520
چکیده: 

The abstract of this research focuses on the analysis of Iranian articles about religious media, taking into account the close relationship between religion and media in Iran and the extensive theoretical attention to the subject of religious media in recent years. The study examines the implicit and sometimes explicit meanings conveyed by the authors regarding religious media, as well as the conceptual and intellectual framework of these articles and their authors. Therefore, the main question of this research is to understand how the concept of religious media is perceived conceptually among Iranian researchers and among experts in the field of religion and media.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1184

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 520 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

خسروی مریم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    54-67
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1292
  • دانلود: 

    969
چکیده: 

زمینه و هدف: هدف از این مطالعه شناخت رفتار مطالعه مقاله های مجله های علمی اعضای هیات علمی دانشگاه های دولتی وزارت علوم تحقیقات و فناوری است.روش: این پژوهش با روش پیمایش و با استفاده پرسشنامه برخط انجام شد. جامعه پژوهش شامل اعضای هیات علمی شاغل در رشته های مهندسی الکترونیک، مهندسی شیمی و مهندسی مکانیک، فیزیک، شیمی و ریاضی، مدیریت، روانشناسی و علوم اجتماعی در دانشگاه های وزارت علوم تحقیقات و فناوری است که دارای آدرس پست الکترونیکی در سایت دانشگاه مربوطه بودند.یافته ها: اعضای هیات علمی از نسخه الکترونیکی مجلات خارجی خیلی زیاد استفاده می کنند و در نقطه مقابل از نسخه چاپی مجلات داخلی استفاده خیلی کمی دارند. هم چنین آن ها در تلاشند تا از آخرین دستاوردهای علمی حوزه تخصصی خودآگاهی داشته باشند بطوری که آخرین مقاله مورد مطالعه بیش از 80 درصد آن ها مربوط به سال های 2014 و 1393 بوده است. از نظر حوزه موضوعی نیز تفاوت معنی داری در میزان مطالعه مقالات مشاهده نشد. بین تعداد مقالات خارجی مطالعه شده عضو هیات علمی و تعداد مقالات خارجی منتشره وی، نیز همبستگی معنادار مثبتی برقرار بود. هم چنین اکثریت آنها به شیوه جستجو در وب از وجود مقاله مطلع می شوند.نتیجه گیری: اعضای هیات علمی از انتقال رویه انتشار مقالات از چاپی به الکترونیکی رضایت کامل دارند. آنها برای رویت پذیری در سطح جهانی تلاش می کنند. تفاوت های میان رشته ای در رفتار مطالعه اعضای هیات علمی وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1292

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 969 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

شعبانی امیر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    2 (پیاپی 49)
  • صفحات: 

    87-88
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    5410
  • دانلود: 

    2164
کلیدواژه: 
چکیده: 

"اخلاق" همیشه واژه ای مثبت تلقی می شود و برای اثبات مطلوب بودنش نیاز به تلاش بیشتری نیست. با وجود اجماع بر بدیهی بودن و زیبایی رعایت جزییات اخلاقی، آگاه بودن بر این جزییات نیازمند آموختن است و گاه رعایت آنها با وجود آموختن و کسب آگاهی کافی، آسان نیست. در زمینه رعایت نکات اخلاقی در پژوهش، منابع بی شمار و دستورالعمل ها و بیانیه های متعددی منتشر شده، اما به مسایل اخلاقی مرتبط با نگارش مقالات علمی، دست کم در کشور ما، کمتر پرداخته شده است. اکنون که رشد کمی تولید علم و نگارش مقالات علمی در ایران شتاب بیشتری گرفته است، موضوع رعایت نکات اخلاقی مرتبط با نگارش، بیش از پیش دست اندرکاران این حوزه و به ویژه مجلات علمی را به خود جلب می کند. همان گونه که پیشتر گفته شد (شعبانی، 1385)، مدیریت و داوران همتای مجلات علمی کشور می باید انرژی زیادی در جهت غربال مقالات با کیفیت صرف کنند و در واقع یکی از موارد مهم سیاهه ارزیابی کیفیت مقالات، رعایت نکات اخلاق نگارش (ابوالحسنی، 1381؛ گادلی و جفرسون، 2003) است. در اینجا به نکاتی از این دست اشاره می شود، با این امید که دریچه ای برای اظهار نظر و نقد وضعیت موجود از جانب استادان و صاحب نظران این حوزه گشوده شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5410

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2164 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    51-62
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4299
  • دانلود: 

    3217
چکیده: 

در عصر کنونی (عصر اطلاعات) تولیدات علم و اطلاعات ملاک سنجش و عیار جوامع قرار گرفته است. تولید علم به معنی میزان تالیفات و مقالات علمی نمایه شده در پایگاههای ISI (موسسه اطلاعات علمی) و نیز تعداد استنادات به این تالیفات است. بر همین اساس هر سال ISI با در نظر گرفتن تولیدات علمی پژوهشگران و مولفان کشورهای مختلف، رتبه علمی کشورها (به عنوان مهمترین شاخص در تعیین توسعه کشورها) را تعیین می نماید. اخیرا نیز در سطح دنیا عیار سنجش پژوهشگران و مولفان، میزان رتبه علمی آنها درISI قرار گرفته است، به همین منظور مولفان و محققان در صدد بالا بردن رتبه علمی خود به منظور کسب موقعیت های شغلی و نیز اخذ پذیرش از دانشگاههای معتبر دنیا هستند. این مساله در بین پژوهشگران ایرانی (بخصوص دانشجویان و پژوهشگران جوان ایرانی) به شدت مورد توجه هست و یکی از اساسی ترین دغدغه آنها این هست که چگونه مقالاتی را تهیه و تنظیم نمایند که به راحتی پذیرش انتشار در مجلات با رتبه بالا در ISI را کسب نمایند. مقاله حاضر با هدف نمایاندن معیارهای اصلی ISI در خصوص مقالات، در صدد راهنمایی مولفان برای رساندن آنها به مقصودشان هست. از آنجایی که مقاله حاضر مخاطبین مقاله حاضر، مولفانی (در تمام رشته ها) هستند که با پایه و نحوه نگارش آشنایی دارند ولی در صدد نوشتن مقالات معتبر و قابل پذیرش درمجلات نمایه شده در ISI به منظور بالا بردن رتبه علمی شان هستند، به همین منظور در ابتدای مقاله نگاهی بسیار مختصر به نحوه نگارش و معرفی منابع موجود در خصوص شیوه نگارش علمی پرداخته است و در متن (بدنه) با رعایت ترتیب اجزای یک مقاله علمی، و با در نظر گرفتن نقاط ضعف مولفین کشور (مخاطبین مقاله)، ضمن اشاره به نکات بسیار مهم در نگارش اجزای مقالات علمی، بطور مفصل به بررسی و تفسیر فاکتورهایی پرداخته است که طبق معیارهای ISI باید به آنها رعایت شود (اکثرا نیز در ایران نادیده گرفته می شوند) و نیز بیشترین تاثیر را در افزایش رتبه علمی افراد و مجلات داراهستند. همچنین ضمن اشاره به معیارهای سنجش رتبه علمی افراد و مجلات در ISI، به بررسی رابطه مستقیم بین این معیارها با معیارهای ISI برای نحوه تنظیم اجزای مختلف مقاله پرداخته است، در نهایت مشخص شد که معیارهای ISI (علیرغم سادگی) بر دلایل منطقی محکمی استوارند و رابطه مستقیمی بین نگارش بر اساس معیارهای ISI و سواد اطلاعاتی وجود دارد و اعلام شد که یکی از دلایل عدم پذیرش بسیاری از مقالات مولفان ایرانی در مجلات رتبه بالای ISI، ضعیف بودن سواد اطلاعاتی پژوهشگران کشور هست و در این زمینه نیز پیشنهاد شد که به منظور تقویت سواد اطلاعاتی، چه در مدارس و چه در دانشگاهها، واحدهای درسی در خصوص مهارتهای اطلاع یابی و سواد اطلاعاتی ارایه گردد. و سازمانها و مراکز پژوهشی نیز اقدام به برگزاری کارگاهها و دوره های آموزشی تقویت سواد اطلاعاتی برای پژوهشگران خود نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4299

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3217 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    10
تعامل: 
  • بازدید: 

    1531
  • دانلود: 

    438
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1531

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 438
litScript