نتایج جستجو

373

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

38

انتقال به صفحه



فیلترها/جستجو در نتایج    

فیلترها

سال

بانک‌ها




گروه تخصصی











متن کامل


مرکز اطلاعات علمی SID1
نویسندگان: 

پوردربانی راضیه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    132-140
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    616
  • دانلود: 

    703
چکیده: 

یکی از دلایل اصلی آلودگی هوای کلانشهرها، ترافیک سنگین و حجم بالای خودرو و وسایل نقلیه موتوری است؛ که ورود خودروهای هیبریدی به ناوگان حمل و نقل شهری امری ضروری است. در این مقاله، ابتدا به معرفی مختصر خودروهای هیبریدی و ضرورت توجه به آنها پرداخته شد؛ سپس به مطالعه موردی ایستگاه شارژ مبتنی بر انرژی تجدیدپذیر برای شارژ خودروهای هیبریدی پلاگین پرداخته شد. عملکرد ایستگاه در تامین تقاضا در روزهای آفتابی و ابری مورد ارزیابی قرار گرفت. در یک روز ابری زمانی که افزایش سرعت باد از 4/10 متر بر ثانیه به 6/11 متر در ثانیه بود، تقاضای شارژ از حدود ساعت 6: 00 تا حدود 18: 00 بیشتر از فتوولتاییک و تولید برق بادی بود، بنابراین کنترلر توان باعث شد FC روشن شود تا انرژی اضافی لازم برای تامین تقاضای شارژ را تولید کند. همچنین در یک روز آفتابی که سرعت باد از 2/10 متر بر ثانیه تا 3/12 متر در ثانیه متغیر بود، میزان تقاضای شارژ کمتر از فتوولتاییک و تولید انرژی بادی بود. بنابراین کنترلر توان، سلول FC را خاموش کرد و نیروی اضافی در دسترس از طریق تجزیه آب برای تولید هیدروژن مصرف شد. در کل، ایستگاه شارژ مبتنی بر انرژی خورشید و باد به طور موثری تقاضای بار را در روزهای آفتابی و ابری برآورده ساخت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 616

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 703 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
همکاران: 

مجری: 

واحد اصفهان

اطلاعات : 
  • تاریخ پایان: 

    پاییز 1366
تعامل: 
  • بازدید: 

    2686
کلیدواژه: 
چکیده: 

باطریهای قابل شارژ در زندگی امروزی کاربرد زیادی دارند. و در صنایع مختلف مانند «صنایع الکترونیک، هواپیمایی، ماشین سازی و...» مورد استفاده فراوانی دارند. و همانطور که در بخشهای آینده توضیح بیشتری داده خواهد شد. این باطریها در امور نظامی از اهمیت فراوانی برخوردارند. و در حال حاضر در بسیاری از مراکز تحقیقاتی در سراسر جهان بخصوص در آمریکا و اروپا آزمایشات دامنه داری در حال انجام است. در این تحقیقات ژاپن نیز در حال رقابت می باشد. و شاهد پیشرفت ژاپنی ها در این صنعت میباشیم. اخیرا ژاپنی ها موفق به ساخت باطریهایی بصورت ورقه شده اند و همچنین در قلب مصنوعی که اخیرا در ژاپن ساخته شده از یک باطری قابل شارژ برای نیروی محرکه موتور مربوطه به قلب مصنوعی استفاده شده است. بنابراین، شناخت و بررسی مسایل مربوط به باطریهای قابل شارژ بسیار مهم می باشد و می تواند آغازی برای پیشرفت در این زمینه باشد.قبل از بررسی اختصاصی روی باطریهای قابل شارژ باید با اصطلاحات و تعاریفی که در این زمینه بکار می رود آشنا شویم. -1 دانسیته انرژی: دانسیته انرژی که گاهی اوقات به آن انرژی ویژه می گویند عبارتست از «مقدار نیرویی که در واحد سطح یا حجم و یا وزن می توان نگهداری کرد.» در این مقاله دانسیته انرژی بر حسب وات ساعت بر کیلوگرم wh/kg بیان خواهد شد.دانسیته انرژی، بر حسب آمپر - ساعت Ah نیز بیان می شود.-2 سرعت جریان: سرعت جریان در شارژ و شارژ را بر حسب مضربهایی از C نشان می دهند. بعنوان مثال سلی که در مدت 8 ساعت شارژ می شود را بصورت C/8 نشان می دهند و اگر سل (10A) باشد مقدار انرژی تولید شده توسط سل در مدت 8 ساعت 80Ah می باشد. (هشتاد آمپر - ساعت).سلهای باز: سلهایی اند که الکترولیت آنها مایع می باشد و می توان الکترولیت را عوض کرد. در اینگونه سلها گاز نیز تولید می شود که از محفظه های تعبیه شده به بیرون انتقال داده می شود. (مانند باطری اتومبیل).سلهای بسته: در این نوع سلها الکترولیت ثابت است و بصورت خمیری می باشد. در این نوع سلها گاز تولید نمی شود و اگر هم بشود مقدار کمی است. این نوع سلها قابل حمل می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2686

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    3 (پیاپی 20)
  • صفحات: 

    41-55
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    254
  • دانلود: 

    456
چکیده: 

در سال های اخیر خودروهای الکتریکی به دلیل مسایل زیست محیطی بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. نصب ایستگاه های شارژ سریع، مستلزم در نظرگرفتن روش مند مسایل مرتبط با آن ها، از جمله، تعیین مکان و اندازه ایستگاه های شارژ می باشد. از طرف دیگر لازم است سرمایه گذاران خصوصی به سرمایه گذاری در زمینه نصب ایستگاه های شارژ تشویق شوند و شرایط مناسبی ایجاد گردد که از سرمایه گذاری خود سود لازم را به دست آورند. در این مقاله مساله برنامه ریزی ایستگاه های شارژ سریع به صورت یک مساله برنامه ریزی غیر خطی آمیخته به عدد صحیح مدل سازی می شود، که در آن توابع هدف شرکت توزیع و صاحب ایستگاه شارژ به صورت مجزا در نظر گرفته شده اند. در مدل ارایه شده، مکان و اندازه ایستگاه های شارژ و هم چنین قیمت انرژی تبادلی بین شرکت توزیع و ایستگاه شارژ به گونه ای مشخص می شود که توابع هدف شرکت توزیع و صاحب ایستگاه شارژ بهینه گردد. در روش ارایه شده، برای تعیین اندازه ایستگاه های شارژ، از نظریه صف و مدل تخصیص ترافیک بر مبنای تعادل کاربر استفاده شده است. سپس مساله برنامه ریزی چندهدفه ایستگاه های شارژ با در نظر گرفتن توابع هدف شرکت توزیع و سرمایه گذاران خصوصی حل و پاسخ نهایی با توجه به شاخص های اقتصادی و بهره برداری از میان راه حل های جبهه پارتو انتخاب شده است. در انتها، کارایی روش ارایه شده با استفاده از نتایج عددی نشان داده شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 254

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 456 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    29-47
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1178
  • دانلود: 

    895
چکیده: 

در این مقاله، اثر اتصال ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی با وجود برنامه ریزی شارژ و دشارژ بهینه در ایستگاه بررسی می شود. بر اساس این، در بخش نخست، فرایند برنامه ریزی ایستگاه با هدف حداکثرسازی سود طرفین، ارائه و در بخش دوم، نداشتن قطعیت در برنامه حضور خودروها در ایستگاه برپایه تولید سناریوهای مختلف ملاحظه می شود. برای مدل سازی عدم قطعیت های موجود در مساله از روش شبیه سازی آماری استفاده می شود. سناریوهای محتمل از بین سناریوهای تولیدشده با تنوع سطح و منحنی بار ایستگاه، قیمت برق در بازار، سطح بار شبکه استخراج و بار معادل هریک محاسبه می شود. در بخش سوم، اثر بارگذاری ایستگاه بر شبکه توزیع بر اساس بارهای معادل (استخراج شده بر پایه برنامه ریزی بهینه بخش نخست) بررسی می شود. اثر بارگذاری ایستگاه در شین های شبکه 33 شین IEEE در نرم افزار MATLAB برپایه شاخص های تلفات (هزینه تلفات) و افت ولتاژ شین ها مقایسه می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1178

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 895 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
همایش: 

سمپوزیم فولاد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    17
تعامل: 
  • بازدید: 

    938
  • دانلود: 

    1262
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 938

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1262
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    31
تعامل: 
  • بازدید: 

    506
  • دانلود: 

    1404
چکیده: 

ایستگاه های شارژ سریع خودروهای الکتریکی گزینه مناسبی برای افزایش علاقه مردم جهت استفاده از این خودروها به جای خودروهای بنزینی می باشد. از طرف دیگر برای افزایش رضایت و نفوذ این خودروها، مکان و اندازه مناسب این ایستگاه ها از اهمیت بالایی برخوردار است...

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 506

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1404
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    40
  • شماره: 

    4 (پیاپی 102)
  • صفحات: 

    283-290
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    90
  • دانلود: 

    47
چکیده: 

یکی از چالش های اصلی در توسعه باتری های لیتیوم-یون به ویژه در کاربردهایی مانند خودروهای الکتریکی، زمان شارژ طولانی آن ها است و کوتاه تر کردن زمان شارژ بسته باتری یک مسئله بحرانی در این زمینه می باشد. فرایند شارژ باتری لیتیوم-یون به وسیله یک شارژر جریان ثابت-ولتاژ ثابت صورت می پذیرد. شارژ سریع ممکن است با سرعت بخشیدن به زوال باتری، عملکرد آن را تحت تأثیر قرار دهد. در پژوهش حاضر مدلی برای پیش بینی دقیق زمان شارژ باتری ارایه می شود که بر اساس آن در نرخ جریان های (C-rate) گوناگون شارژ می توان زمان شارژ باتری را برآورد نمود، به طوری که ضریب تشخیص (R2) برازش های انجام شده بر اساس مدل برای پنج نمونه باتری لیتیوم-یون مورد بررسی بیش از 99/0 می باشد. این موضوع نشان دهنده انطباق بسیار خوب نتیجه های تجربی با پیش بینی های مدل پیشنهادی است. از آن جا که مرحله ولتاژ ثابت در فرایند شارژ باتری لیتیوم-یون تا زمانی ادامه می یابد که شدت جریان تا مقدار مشخصی کاهش یابد در نتیجه در صورت تشخیص ندادن کاهش شدت جریان در مرحله ولتاژ ثابت، شاهد شارژ بیش از حد باتری خواهیم بود. هم چنین در صورت اختلال در سامانه باتری ممکن است جریان در مرحله ولتاژ ثابت با یک روال مشخص افت نکند که این موضوع نیز باعث شارژ بیش ازحد باتری و در نتیجه کاهش ظرفیت آن خواهد شد. پس با در اختیار داشتن یک برآورد درست از زمان شارژ باتری می توان هر دو مرحله شارژ (جریان ثابت و ولتاژ ثابت) را به وسیله زمان محدود کرد تا در هنگام شارژ سریع، زوال بیش تری بر سامانه باتری لیتیوم-یون تحمیل نشود و از بروز هر گونه مشکل یا خرابی به علت شارژ بیش از حد باتری جلوگیری شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 90

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 47 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    59-74
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    178
  • دانلود: 

    468
چکیده: 

مدیریت صحیح انرژی الکتریکی در شبکه توزیع برق از اصلی ترین موضوع های بهره برداری شبکه به شمار می آید که تأثیر بالای کاهش هزینه های بهره برداری، کاهش تلفات شبکه، افزایش کیفیت به روزرسانی، افزایش رضایت مشترکین و. . . می تواند داشته باشد. دسترسی به این اهداف زمانی امکان پذیر است که ارکان شبکه توزیع در هماهنگی و آگاهی از یکدیگر عمل نمایند. در این مقاله این آگاهی میان مشترکین خانگی، پارکینگ های شارژ خودرو و شرکت بهره برداری شبکه در نظر گرفته شده است و مزایای آن مورد بررسی قرار داده شده است. یک مدل دو مرحله ای از مدیریت انرژی در شبکه توزیع ارائه شده است که مرحله اول آن مربوط به مدیریت انرژی منازل در شرایط حضور یا غیاب برنامه پاسخ گویی بار با در نظرگیری سلیقه های شخصی مشترکین انجام می شود تا نتایج به دنیای واقعی نزدیک باشد. سپس بر اساس اطلاعات ارسالی از این مشترکین و تعیین پروفیل بار مسکونی شبکه، بهره برداران پارکینگ شارژ خودروی برقی با توجه به محدودیت خود اقدام به مدیریت خودروی برقی می کند تا هم هزینه های شارژ و هم پارامترهای بهره برداری شبکه بهبود یابد. برخلاف روش های سنتی شارژ، در این روش نیازی به شارژ کامل باتری خودروها نبوده و صرفاً حد نهایی سطح شارژ باتری ها برحسب انرژی موردنیاز برای سفرهای آتی رانندگان تعیین خواهد شد و با استفاده از نرخ شارژ گسسته عملیات شارژ صورت خواهد گرفت. نتایج حاصل از بررسی موردهای مطالعاتی مختلف اعمال شده بر یک شبکه توزیع 37 باس نشان می دهد که روش پیشنهادی توانمندی بالایی در تأمین رضایت مشترکین، بهبود پارامترهای بهره برداری شبکه و کاهش هزینه های شارژ و تأمین نیاز رانندگان خودرو خواهد داشت. این روش می تواند زمینه ساز گسترش سطح نفوذ خودروهای در شبکه های توزیع شود و از مزایای برنامه پاسخ گویی بار و شارژ هوشمند نهایت بهره وری را ببرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 178

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 468 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    29
تعامل: 
  • بازدید: 

    1072
  • دانلود: 

    471
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1072

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 471
همکاران: 

علی-بابایی

کارفرما: 

جهاد دانشگاهی

اطلاعات : 
  • تاریخ پایان: 

    اسفند 1382
تعامل: 
  • بازدید: 

    888
کلیدواژه: 
چکیده: 

امروزه باتری های قابل شارژ یا سلول های ثانویه به طور وسیعی در دنیا استفاده می شود. باتری های سربی- اسیدی به دلیل ترکیب عواملی نظیر مقرون به صرفه بودن، انطباق پذیری و برگشت پذیری عالی از نظر سیستم الکتروشیمیایی بالاترین توجه در جهان را به خود جلب نموده است. باتری های سربی- اسیدی نظیر سایر سلول های ثانویه پس از شارژ کامل باید دوباره شارژ شود. معمولا به منظور شارژ مجدد باتری ها از یک آدابتور خارجی استفاده می شود. باتری ارائه شده در این پروژه از نوع سربی- اسیدی با آدابتور شارژ همراه است، که بدین ترتیب امکان شارژ این باتری در هر زمان و مکان به راحتی فراهم است. این باتری در ابعاد 51×21×71 mm با وزن 120- 125 g به همراه یک لامپ تولید می شود. ولتاژ متوسط این باتری 3.6 v برق مستقیم است که به منظور شارژ کامل آن برق 220 v متناوب به مدت 10-8 ساعت کافی است. فرآیند تولید این باتری شامل چهار مرحله است: الف) تولید بدنه و قطعات پلاستیکی ب) تولید صفحات الکترودی ج) تولید مدار الکترونیکی د) مونتاژ باتری. مواد اولیه جهت تولید شامل سرب، اکسید سرب، محلول اسید سولفوریک، مواد پلیمری و قطعات الکترونیکی است که همگی با هزینه پائین در ایران قابل تهیه هستند. فضای لازم جهت احداث یک واحد کارگاهی حدود 42 مترمربع برآورد گردیده است. نیروی انسانی شاغل به کار در این واحد حدود 27 نفر تخمین زده شده است که 21 نفر از آن ها باید از نیروهای غیرمتخصص و 6 نفر باید از نیروهای متخصص باشند. مسلما با تولید این نوع باتری ها در ایران و نیز تبلیغات مناسب برای آن، این نوع باتری ها می توانند جایگاه بسیار خوبی در میان عموم مردم به دست آورند و نیز به دلیل قابلیت بازیابی اجزاء سازنده این باتری، می توان از آلودگی محیط زیست نیز اجتناب نمود. علاوه بر آن تعداد زیادی از افراد را مشغول به کار کرد و در نهایت از ورود این محصول از خارج از کشور بی نیاز شده، به صرفه جویی اقتصادی رسید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 888

litScript
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button