مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

182
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

509
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدیریت فنی و اقتصادی توزیع انرژی جهت کاهش هزینه های شارژ و کاهش تلفات با استفاده از روش هوشمند شارژ خودروی برقی

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 74

چکیده

 مدیریت صحیح انرژی الکتریکی در شبکه توزیع برق از اصلی ترین موضوع های بهره برداری شبکه به شمار می آید که تأثیر بالای کاهش هزینه های بهره برداری, کاهش تلفات شبکه, افزایش کیفیت به روزرسانی, افزایش رضایت مشترکین و. . . می تواند داشته باشد. دسترسی به این اهداف زمانی امکان پذیر است که ارکان شبکه توزیع در هماهنگی و آگاهی از یکدیگر عمل نمایند. در این مقاله این آگاهی میان مشترکین خانگی, پارکینگ های شارژ خودرو و شرکت بهره برداری شبکه در نظر گرفته شده است و مزایای آن مورد بررسی قرار داده شده است. یک مدل دو مرحله ای از مدیریت انرژی در شبکه توزیع ارائه شده است که مرحله اول آن مربوط به مدیریت انرژی منازل در شرایط حضور یا غیاب برنامه پاسخ گویی بار با در نظرگیری سلیقه های شخصی مشترکین انجام می شود تا نتایج به دنیای واقعی نزدیک باشد. سپس بر اساس اطلاعات ارسالی از این مشترکین و تعیین پروفیل بار مسکونی شبکه, بهره برداران پارکینگ شارژ خودروی برقی با توجه به محدودیت خود اقدام به مدیریت خودروی برقی می کند تا هم هزینه های شارژ و هم پارامترهای بهره برداری شبکه بهبود یابد. برخلاف روش های سنتی شارژ, در این روش نیازی به شارژ کامل باتری خودروها نبوده و صرفاً حد نهایی سطح شارژ باتری ها برحسب انرژی موردنیاز برای سفرهای آتی رانندگان تعیین خواهد شد و با استفاده از نرخ شارژ گسسته عملیات شارژ صورت خواهد گرفت. نتایج حاصل از بررسی موردهای مطالعاتی مختلف اعمال شده بر یک شبکه توزیع 37 باس نشان می دهد که روش پیشنهادی توانمندی بالایی در تأمین رضایت مشترکین, بهبود پارامترهای بهره برداری شبکه و کاهش هزینه های شارژ و تأمین نیاز رانندگان خودرو خواهد داشت. این روش می تواند زمینه ساز گسترش سطح نفوذ خودروهای در شبکه های توزیع شود و از مزایای برنامه پاسخ گویی بار و شارژ هوشمند نهایت بهره وری را ببرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سعیدی راد، میثم، رک رک، اسماعیل، و جورابیان، محمود. (1402). مدیریت فنی و اقتصادی توزیع انرژی جهت کاهش هزینه های شارژ و کاهش تلفات با استفاده از روش هوشمند شارژ خودروی برقی. روش های هوشمند در صنعت برق، 14(54 )، 59-74. SID. https://sid.ir/paper/1034810/fa

    Vancouver: کپی

    سعیدی راد میثم، رک رک اسماعیل، جورابیان محمود. مدیریت فنی و اقتصادی توزیع انرژی جهت کاهش هزینه های شارژ و کاهش تلفات با استفاده از روش هوشمند شارژ خودروی برقی. روش های هوشمند در صنعت برق[Internet]. 1402؛14(54 ):59-74. Available from: https://sid.ir/paper/1034810/fa

    IEEE: کپی

    میثم سعیدی راد، اسماعیل رک رک، و محمود جورابیان، “مدیریت فنی و اقتصادی توزیع انرژی جهت کاهش هزینه های شارژ و کاهش تلفات با استفاده از روش هوشمند شارژ خودروی برقی،” روش های هوشمند در صنعت برق، vol. 14، no. 54 ، pp. 59–74، 1402، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1034810/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button