نتایج جستجو

67360

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

6736

انتقال به صفحه



فیلترها/جستجو در نتایج    

فیلترها

سال

بانک‌ها




گروه تخصصی











متن کامل


مرکز اطلاعات علمی SID1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    0
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    137
  • دانلود: 

    75
چکیده: 

زمینه و هدف: تمرکز چاره اندیشانه بر طرح واره های ناسازگار اولیه و کیفیت رابطه زوج های متعارض براساس رویکردهای ارتباط انسانی می تواند شادی را به جامعه منتقل کند. این پژوهش با هدف مقایسه اثربخشی طرح واره درمانی بومی با طرح واره درمانی یانگ بر طرح واره های ناسازگار اولیه و نگرش به خیانت در زوج های متعارض انجام شد. روش بررسی: این پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون و پیگیری همراه با گروه گواه بود. جامعه پژوهش را تمامی زوجین دارای مشکل تعارض تشکیل دادند که از سال 1396 به مراکز مشاوره شهر اصفهان مراجعه کردند. از این جامعه، 48 نفر از زوجین واجد شرایط، به صورت داوطلبانه وارد مطالعه شدند و سپس به طور تصادفی در سه گروه (طرح واره درمانی بومی، طرح واره درمانی یانگ، گواه) قرار گرفتند. افراد هر سه گروه، در سه مرحله پیش آزمون و پس آزمون و پیگیری توسط مقیاس طرح واره های ناسازگار اولیه (یانگ، 2005) و مقیاس نگرش به خیانت ( واتلی، 2008) ارزیابی شدند. برای گروه آزمایش اول، بسته بومی طرح واره درمانی و برای گروه آزمایش دوم، طرح واره درمانی یانگ در چهارده جلسه نوددقیقه ای اجرا شد. داده ها با استفاده از آزمون تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر و آزمون تعقیبی بونفرونی در نرم افزار SPSS نسخه 24 با حداقل مقدار احتمال 0٫, 05 تحلیل شد. یافته ها: تفاوت معناداری بین اثربخشی بسته بومی طرح واره درمانی با طرح واره درمانی یانگ بر کاهش نگرش به خیانت (0٫, 022=p) و انزوای اجتماعی (0٫, 048=p) وجود داشت؛ اما بین اثربخشی این دو درمان بر محرومیت هیجانی، طردشدگی، شرم، شکست، وابستگی، گرفتاری، اطاعت، ایثارگری، بازداری هیجانی، معیارهای سرسختانه، بزرگ منشی، خودانضباطی ناکافی، پذیرش جویی، منفی گرایی و تنبیه تفاوت معناداری مشاهده نشد؛ همچنین طرح واره درمانی بومی و طرح واره درمانی یانگ بر کاهش طرح واره های بی اعتمادی و آسیب پذیری به ضرر اثربخش نبودند. نتیجه گیری: براساس یافته های پژوهش، طرح واره درمانی بومی و طرح واره درمانی یانگ منجربه کاهش اغلب طرح واره های ناسازگار اولیه و نگرش به خیانت در زوج های متعارض می شوند؛ ولی روش طرحواره درمانی بومی موثرتر از طرحواره درمانی یانگ است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 137

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 75 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    1 (پیاپی 34)
  • صفحات: 

    125-136
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    244
  • دانلود: 

    160
چکیده: 

مقدمه نشانه های آسیب شناختی شخصیتی از زمره مواردی است که نیازمند توجه درمانگران روان شناختی است. ویژگی های شخصیت مرزی به دلیل شیوع قابل توجه آن از زمره این نشانه های شخصیتی نیازمند توجه است. بر همین اساس، این پژوهش با هدف تعیین اثربخشی درمان یکپارچه نگر طرح واره محور و طرح واره درمانی بر ادراک طردشدگی در افراد دارای ویژگی های شخصیت مرزی اجرا شد. روش روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی و طرح پژوهش، سه گروهی دو مرحله ای (پیش آزمون و پس آزمون) بود. به منظور انجام پژوهش از میان 70 فرد دارای ویژگی های شخصیت مرزی در شهر اصفهان در زمستان 1396، 45 نفر به صورت هدفمند مبتنی بر ملاک های ورود و خروج انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و گروه کنترل (هر گروه 15 نفر)گمارده شدند. پرسشنامه ادراک طردشدگی روهنر و همکاران (1978) در مراحل پیش آزمون و پس آزمون استفاده شد. گروه درمان یکپارچه نگر طرح واره محور و طرح واره درمانی هر یک به مدت 15 جلسه، تحت درمان قرارگرفته و گروه گواه هیچ گونه درمانی دریافت ننمود. داده ها از طریق تحلیل کوواریانس و آزمون تعقیبی بونفرونی تحلیل گردید. در تحلیل داده ها از نرم افزار اس. پی. اس. اس.، نسخه 24 استفاده شد و سطح معناداری نیز حداقل 0. 05 در نظر گرفته شد. نتایج نتایج نشان داد که دو درمان یکپارچه نگر طرح واره محور و طرح واره درمانی نسبت به گروه کنترل منجر به کاهش ادراک طردشدگی در پس آزمون پس از کنترل پیش آزمون شدند (0. 001>p). علاوه بر این، دو درمان یکپارچه نگر طرح واره محور و گروه طرح واره درمانی در کاهش ادراک طردشدگی دارای تاثیر یکسانی بودند (0. 001>p). بحث و نتیجه گیری با توجه به یافته مطالعه حاضر، درمانگران می توانند دو درمان یکپارچه نگر طرح واره محور و طرح واره درمانی را برای کمک به کاهش طرد شدگی در افراد دارای ویژگی های شخصیت مرزی مورد استفاده قرار دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 244

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 160 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    35-43
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1464
  • دانلود: 

    449
چکیده: 

زمینه و هدف: طرح واره یک الگوی شناختی و هیجانی است که می تواند رفتارهای فردی را به سمت خاصی سوق دهد. این مطالعه با هدف بررسی مشکلات روانی ویژگی های شخصیتی در دختران دانش آموز شهر قم انجام گرفت.روش بررسی: این مطالعه به روش تحلیلی - مقطعی بر روی 151 دانش آموز دختر دبیرستان های شهر قم در سه رشته علوم ریاضی، انسانی و تجربی در سال تحصیلی 1390-1391 انجام شد. نمونه گیری در دو مرحله: ابتدا نمونه گیری خوشه ای، سپس نمونه گیری طبقه بندی شده با تخصیص متناسب در هرخوشه صورت گرفت. شرکت کنندگان به پرسشنامه 75 سوالی "طرح واره های ناسازگار اولیه یانگ" پاسخ دادند. داده ها با استفاده از آزمون کروسکال والیس، ضریب همبستگی اسپیرمن و آماره لاندا تحلیل شدند.یافته ها: میانگین سنی دانش آموزان برابر با 15±1.5 سال بود. طرح واره های معیارهای سرسختانه (در بعد گوش به زنگی بیش از حد و بازداری)، شکست و وابستگی (در بعد عملکرد مختل) و نقص/شرم (در بعد طرد و بریدگی) به ترتیب بیشترین میانگین را داشتند. میانگین نمره هیچ یک از سازه ها برحسب سه گروه تحصیلی با هم تفاوت معنی داری نداشت. اما همبستگی بین سازه ها در گروه های تحصیلی از نظر آماری معنی دار بود (p<0.05).نتیجه گیری: در این مطالعه از بین 4 طرح واره ای که بیشترین میانگین را داشتند، دو طرح واره متعلق به حوزه عملکرد مختل بود. باتوجه به اینکه این طرح واره با رفتار والدین در دوران کودکی شکل می گیرد، لذا یکی از راهکارها می تواند آموزش والدین در جهت پرورش اعتماد به نفس فرزندان و عدم مراقبت بیش از حد از آنان باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1464

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 449 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    37
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    5-20
تعامل: 
  • استنادات: 

    6
  • بازدید: 

    12795
  • دانلود: 

    379
چکیده: 

هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی مشخصه های روانسنجی پرسشنامه طرحواره های یانگ، شامل پایایی و اعتبار بود نسخه اصلی پرسشنامه طرح واره ها (SQ)، توسط یانگ برای اندازه گیری طرحواره های ناسازگار اولیه (1994) ساخته شده است فرض بر این است که طرحواره های ناسازگار اولیه، پدیدآیی و تداوم اختلالات روان شناختی را تحت تاثیر قرار می دهند تحلیل عاملی نسخه 205 سوالی پرسشنامه طرح واره ها، طرح واره های پیشنهادی یانگ را تایید کرد شکل کوتاه پرسشنامه طرح واره ها (SQ-SF) برای اندازه گیری 15 طرحواره ناسازگار اولیه (یانگ، 1998) بر اساس فرم اصلی ساخته شد. در مطالعه حاضر ویژگی های روان سنجی SQ-SF در یک نمونه دانشجویی (n 387) از دانشگاه های تهران بررسی شد. در تحلیل عاملی با استفاده از روش مولفه های اصلی یازده عامل استخراج شد. در این پژوهش، همچنین رابطه خرده مقیاس های SQ-SF و SCL25 مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که پرسشنامه SQ-SF دارای اعتبار سازه کافی برای استفاده در جامعه دانشجویان می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 12795

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 379 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 6 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    75
  • صفحات: 

    105-131
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    152
  • دانلود: 

    111
چکیده: 

در این پژوهش، شخصیت وهاب در رمان خانه ادریسی ها با تکیه بر نظریه جفری یانگ بررسی شده است. شخصیت وهاب بر اساس طرحواره های ناسازگار اولیه تحلیل، و نشان داده شده است که طرحواره های ناسازگار اولیه، چگونه بر ادراک وهاب از خود و دیگران اثر می گذارد و چگونه رفتار وهاب را به رخدادهای محیطی کنترل می کند. از جمله اهدافی که در این نوشتار دنبال می شود، این است که مهمترین علل پیدایی طرحواره های ناسازگار در شخصیت وهاب شناسانده، و معلوم شود که کدام طرحواره ناسازگار در شخصیت وهاب نمود بیشتری یافته است. روش این پژوهش، توصیفی-تحلیلی است و داده ها با استفاده از شیوه محتوا و کتابخانه ای بررسی شده است. از جمله نتایج این پژوهش، این است که مهمترین علل پیدایی طرحواره های ناسازگار در وهاب، بی مهری و غفلت مادر از تولد نسبت به او است؛ در نتیجه مهمترین نیاز هیجانی، که شامل نیاز به امنیت، ثبات، محبت و پذیرش است در وهاب ارضا نشده است. از بین پنج حوزه اصلی طرحواره، که توسط یانگ تقسیم بندی شده است، حوزه دوم، «خودگردانی و عملکرد مختل» در شخصیت وهاب فعالیت بیشتری دارد و این حوزه در قالب «وابستگی، خویشتن تحول نیافته و گرفتار و شکست» در شخصیت وهاب به منصه ظهور رسیده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 152

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 111 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    3 (مسلسل 59)
  • صفحات: 

    51-72
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    710
  • دانلود: 

    428
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 710

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 428 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    2 (پیاپی 61)
  • صفحات: 

    145-153
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2031
  • دانلود: 

    1736
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی وضعیت طرح واره های ناسازگار اولیه و ابعاد طرح واره در یک نمونه تجاوزگر جنسی انجام شده است. روش: آزمودنی های این پژوهش در دو گروه 34 نفری (یک گروه تجاوز گر جنسی و یک گروه افراد عادی) بررسی شدند. نمونه تجاوزگران جنسی به روش نمونه گیری تصادفی ساده از میان افرادی که به جرم تجاوز به عنف در زندان مرکزی شهر مشهد به سر می بردند انتخاب شدند. افراد عادی که به کمک شاخص GSI در آزمون SCL-90-R مشخص شده بودند از نظر چهار متغیر سن، وضعیت تاهل، وضعیت اشتغال و میزان تحصیلات با گروه اول همتا شدند. داده های این پژوهش به کمک پرسش نامه طرح واره های ناسازگار اولیه یانگ (فرم کوتاه) گردآوری و با بهره گیری از آزمونt  استیودنت برای گروه های همبسته تحلیل شدند. هم چنین آزمون SCL-90-R با هدف سرند گروه عادی به کار برده شد. یافته ها: میانگین نمرات طرح واره های ناسازگار اولیه و ابعاد طرح واره گروه تجاوزگران جنسی به طور معنی داری از میانگین نمرات افراد عادی در این مولفه ها بیشتر بود (P<0.05). این اختلاف بیش از همه در طرح واره های آسیب پذیری نسبت به زیان یا بیماری، فرمانبرداری، نقص / شرم و وابستگی / بی کفایتی، استحقاق / بزرگ منشی و ابعاد طرح واره بریدگی / طرد و خودگردانی و عملکرد مختل، دیده شد. هم چنین در طرح واره ناسازگار اولیه ازخودگذشتگی، تفاوت معنی داری بین دو گروه دیده نشد (P<0.05).نتیجه گیری: پررنگ تربودن طرح واره های ناسازگار اولیه به ویژه در دو حوزه بریدگی / طرد و خودگردانی / عملکرد مختل می تواند در گرایش افراد به سوی ارتکاب رفتارهای تجاوزگرانه جنسی نقش داشته باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2031

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1736 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    4
تعامل: 
  • بازدید: 

    512
  • دانلود: 

    192
چکیده: 

در سال 2005، سه نفر به اسامی لی، هوانگ و یانگ یک طرح امضای کور بر پایه لگاریتم گسسته ارائه کردند. این امضا خصوصیات غیر قابل ردگیر بودن و عدم ارتباط پذیر بودن را برآورده می کند. در این مقاله یک حمله به این طرح طراحی می شود به طوریکه در این حمله متقاضی امضا، تنها با اجرای یک بار پروتکل امضا با امضا کننده، می تواند بیش از یک امضا معتبر بدست آورد و این یک خاصیت مهم امنیتی امضا کور را نقض می کند. بنابراین اثبات می گردد امضای مذکور نا امن است. در نهایت با ارائه یک راهکار مناسب امنیت امضای مذکور در برابر حمله ارایه شده تامین می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 512

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 192
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    454-462
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    531
  • دانلود: 

    604
چکیده: 

مقدمه: معلمین برای مدیریت کلاس، با مشکلات و چالش های فراوانی در زمینه نیازهای منحصر بفرد و متنوع آموزشی، رفتاری و عاطفی خود و فراگیران مواجه اند. این مطالعه با هدف شناسایی این چالش ها و گفتمان سازی برای مداخله، به پیکره بندی مولفه های اثرگذار بر مدیریت کلاس پرداخته است. روش کار: پژوهش حاضر از نظر هدف توسعه ای و کاربردی است و در راستای اجرای یک فراترکیب کیفی، از روش تحلیل مضمون و تحلیل اسنادی بهره گرفته شد. واحد تحلیل، «متن منسجم» با کلیدواژه «مدیریت کلاس» که داوری شده باشد شامل 7 رساله دکتری، 2 پایان نامه ارشد، 33 مقاله و 200 چکیده مقاله انگلیسی و 20 مقاله فارسی) و واحد معنا، «واژه و یا عبارت های مرتبط» با مدیریت کلاس بود. «مضامین پایه» تعریف و ساده سازی شد، طبقه بندی کدها، منجر به تلخیص و شکل گیری «مضامین سازمان دهنده» به عنوان «زیرعامل» و در انتها با فشرده سازی، «مضامین فراگیر» به عنوان «عوامل» شکل گرفتند. عناصری که در مجمع تخصصی با حضور 18 خبره حوزه تعلیم و تربیت کشور، CVR آن ها، نمره ای بالاتر از 49٪ را کسب کردند روایی محتواییشان تایید شد. نتایج: بررسی واحدهای تحلیل، منجر به احصا 2000 کد معنایی اولیه و در ادامه، شناسایی 12 عامل درهم تنییده، شامل؛ «فلسفه»، «برنامه درسی»، «تعاملات انسانی»، «اصول مدیریتی»، «سبک معلم»، «نقش معلم»، «برنامه ریزی آموزشی»، «انگیزه»، «دانش موردنیاز معلمی»، «توسعه حرفه ای»، «ویژگی های معلمی» و «رویکردهای یادگیری»، در بستر "بافت و زمینه" و زیرعامل های آن ها، شد. نتیجه گیری: برای مدیریت بهینه کلاس با هدف آگاه سازی، حساس سازی و توانمندسازی معلم، بایستی به ارتباط و هماهنگی بین اجزا، ترکیب و همنشینی مولفه ها با خصلت کل گرایی توجه گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 531

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 604 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 8
نویسندگان: 

نوبخت محسن

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    63-77
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    76
  • دانلود: 

    26
چکیده: 

هدف مقاله حاضر بررسی تاثیر آشنایی فرهنگی و زبانی با یک متن و نقش آن در درک خواندن، درک شنیدن و مدت زمان خواندن آن متن است. الگوی نظری مورداستفاده در این بررسی الگوی طرح واره است که به دانش پیشین فرد از جهان اشاره دارد. این الگو ابتدا توسط کانت مطرح شد، اما این بارتلت بود که آن را رشد داد و به کار گرفت. بنابر این مفهوم، پردازش متن به واسطه دانش پیشین انباشت شده در ذهن خواننده/شنونده (الگوهای ذهنی) تسهیل می شود. برای بررسی این موضوع، سه متن از کتاب ریدینگ آیلتس مربوط به سال 2021 از بخش تاریخ بیشه زار در بریتانیا در اختیار سه گروه (کنترل، آشنا با طرح واره زبانی و آشنا با طرح واره فرهنگی، هر گروه 30 نفر و درمجموع 90 نفر) قرار گرفت. گروه کنترل هیچ آشنایی با طرح واره های زبانی و فرهنگی متن نداشت. گروه دوم با طرح واره های زبانی متن و گروه سوم با طرح واره های فرهنگی متن آشنایی داشتند. به منظور بررسی نقش طرح واره ها بر فرایند فهم خواندن، فهم شنیدن و مدت زمان خواندن و نیز مقایسه تفاوت این سه گروه با هم، سه آزمون روی این سه گروه انجام شد. نتایج حاکی از آن است که گروه کنترل در هر سه آزمون نمرات پایین تری نسبت به دو گروه دیگر به دست آورد. نتایج گروه آشنا با طرح واره زبانی هم بهتر از گروه آشنا با طرح واره فرهنگی متن بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 76

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 26 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
litScript