نتایج جستجو

15

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

2

انتقال به صفحه



فیلترها/جستجو در نتایج    

فیلترها

سال

بانک‌ها



گروه تخصصی






متن کامل


مرکز اطلاعات علمی SID1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    73-91
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    137
  • دانلود: 

    481
چکیده: 

مقدمه: آموزش مجازی در پزشکی هرروز درحال توسعه است. نظرات دانشجویان مهمترین عنصر سیستم آموزشی است. لذا به بررسی نظرات دانشجویان شرکت کننده در وبینارهای گروه مسمومین پرداختیم. روش کار: در یک مطالعه مقطعی، از چهار دوره کاورزان پزشکی (10/12/98-6/2/99) خواسته شد بعداز شرکت در کلاسهای وبیناری گروه مسمومین، پرسشنامه ای فاقد مشخصات را در فضای مجازی تکمیل کنند. تکمیل فرم تاثیری درنمره ارزیابی دانشجو نداشت. سئوالات با پاسخ باز، چند گزینه ای و لیکرت (5 بخشی) بودند. پاسخ های سئوالات بازرا دو نفر از نویسندگان طبقه بندی کردند. سئوالات درمورد جنسیت دانشجو، ماهکارورزی، مناسب بودن زمان کلاس، بهترین زمان برگزاری کلاس، کیفیت صدا و تصویر نرم افزار، امکان مشارکت در کلاس، قطعی اینترنت، ابزار و محل شرکت در کلاس، کیفیت تدریس و نقاط قوت و ضعف بود. یافته ها: تعداد 90 پرسشنامه توسط 49 کاورز بعد از 12 جلسه کلاس تکمیل شد. میزان مشارکت در جلسات 12. 99 ± 81. 73% بود و 68. 7% دانشجویان پرسشنامه ها را تکمیل نموند. متوسط مدت زمان کلاسهای برگزار شده 18. 36 ± 66. 8 دقیقه بودکه 82. 2% دانشجویان مدت آنها را متوسط اعلام نموده بودند، که طولانی تر از زمان پیشنهادی دانشجویان بود (16. 50 ± 42. 4 دقیقه، PV=0. 005 ). 72. 2% افراد کیفیت صدا، تصویر و نرم افزار را متوسط به بالا اعلام کرند. نیمی از موارد (55%) دانشجویان ازاینترنت همراه استفاده کرده بوند. میزان قطع ارتباط اینترنت در کلاس های طولانی تر بیشتر بود. 81. 5 % کاورزان از منزل درکلاس شرکت کرده بوند. 91. 5% با کمک گوشی هوشمند درکلاس شرکت کرده بودند. نتیجه گیری: با توجه به استفاده اکثر شرکت کنندگان از تلفن همراه و امکان قطع ارتباط بین مدرس و دانشجو در وبینار بهتر است نکات مهم مکررا به صورت خلاصه بیان شود. زمان جلسات کاهش یابد. از اسلاید های استاندارد حاوی تعداد کم خطوط وکلمات قابل رویت در گوشی هوشمند استفاده شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 137

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 481 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

اسکوهی مائده

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    128-128
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    55
  • دانلود: 

    26
کلیدواژه: 
چکیده: 

کمیته فنی IAHR، ششمین وبینار خود را به مناسبت روز جهانی آب (World Water Day) با عنوان «چالش های امنیت جهانی آب: با استفاده از هیدروانفورماتیک به منظور دستیابی به راه حل ها» در تاریخ 16 مارس 2022 برگزار نمود. در این نشست با تمرکز بر راه حل های هیدروانفورماتیک به چالش ها و فرصت های امنیت جهانی آب پرداخته شده است. این موضوع سبب شد تا متخصصان حوزه هیدروانفورماتیک را در IAHR گرد هم آورد. متن زیر گزیده ای است از سخنرانی های مجازی که در این وبینار ارائه شد...

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 55

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 26 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

  • شماره: 

  • صفحات: 

    230-234
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    50
  • دانلود: 

    17
چکیده: 

زمینه و هدف: در طی جنگ تحمیلی، کشور ایران چندین بار مورد حملات شیمیایی از جانب کشور عراق قرار گرفت. مواجهه و مدیریت این بحران در آن زمان همراه با تجارب و آموخته­ های ارزشمندی است که کمتر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.روش ها: مرکز تحقیقات سلامت دفاعی با همکاری رادیو سلامت با هدف انتقال درس آموخته ­های حاصل از جنگ تحمیلی و مدیریت سوانح شیمیایی که کمتر در مجامع دانشگاهی مورد بررسی و بحث قرار گرفته ­اند، با توجه به شرایط همه ­گیری کرونا در کشور و عدم امکان برگزاری همایش و گردهمایی در آن دوره، برای اولین بار در کشور به برگزاری رادیو وبینار در کشور اقدام نمودند.یافته ها: این اقدام نوین در سطح دنیا نیز کم نظیر است. این وبینار علاوه بر مسیرهای اعلام شده در فضای تحت وب که روال معمول برگزاری وبینارهای مجازی می­باشد، از طریق موج FM، ردیف 102 مگاهرتز، از طریق رادیو سلامت برای همگان به سهولت و به رایگان قابل دسترسی و بهره برداری بود.نتیجه گیری: استفاده از ظرفیت ­های رسانه ملی می ­تواند در هم ­افزایی دانشگاهی وبیناری و گسترش طیف استفاده­ کنندگان از مباحث دانشگاهی مؤثر باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 50

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 17 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    71-81
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    19
  • دانلود: 

    10
چکیده: 

مقدمه: اساتید و دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی که در دوره کاراموزی در بیمارستانهای وابسته به دانشگاههای علوم پزشکی مشغول به خدمت هستند همیشه در معرض خطر ابتلا به بیماریهای عفونی قرار دارند. با توجه به برگزاری واحدهای کاراموزی به صورت حضوری، هدف از این مطالعه بررسی تأثیر وبینار آموزشی بر سطح دانش مرتبط با کووید 19 و آشنایی با روش های خود مراقبتی در اساتید و دانشجویان دانشکده علوم توانبخشی اهواز می باشد. روش کار: این پژوهش یک مطالعه مقطعی در نیمسال اول سال تحصیلی 1399-1400 است. نحوه نمونه گیری به صورت نمونه در دسترس بود. یک روز قبل از شروع دوره کاراموزیها، یک وبینار آموزشی یک روزه در بستر ادوب کانکت برای دانشجویان سال چهارم مقطع کارشناسی دانشکده علوم توانبخشی اهواز و اساتید آنها برگزار شد و از یک پرسشنامه محقق ساخته برخط قبل و بعد از وبینار استفاده شد. نتایج میزان آشنایی دانشجویان با روشهای خود مراقبتی قبل و بعد از برگزاری وبینار تفاوت قابل ملاحظه ای را نشان داد ( mean difference = 1. 48 p= 0. 001). همچنین میانگین نمره حیطه آشنایی اساتید با روش های خود مراقبتی قبل از برگزاری وبینار به طور معناداری بیشتر از دانشجویان بود (p=0. 013). 68 درصد از دانشجویان و 47 درصد از اساتید رضایت مندی بالایی را از برگزاری این برنامه آموزشی گزارش کردند. علاوه بر آن، 56درصد از دانشجویان و 51 درصد از اساتید ضرورت زیادی را برای برگزاری چنین برنامه های آموزشی اعلام داشتند. نتیجه گیری: با توجه به گذشت حدود یکسال از ورود ویروس کرونا به کشور، اگر چه سطح دانش قابل قبولی نسبت به بیماری کووید 19 در اساتید و دانشجویان وجود دارد اما به نظر می رسد طراحی برنامه های آموزشی برای افزایش سطح آشنایی دانشجویان مقطع کارشناسی با روشهای خود مراقبتی باید از اولویتهای مورد نظر مسئولان دانشگاهها و دانشکده ها در دوران پاندمی باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 19

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 10 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

فیروز علیرضا

نشریه: 

پوست و زیبایی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    1-2
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    236
  • دانلود: 

    81
کلیدواژه: 
چکیده: 

شیوع سریع بیماری covid 19 طی چند ماه اخیر در دنیا و کشور ما، تاثیرات زیادی بر زندگی همه از جمله جامعه ی درماتولوژیست ها گذاشته است. قرنطینه خانگی، ویزیت از راه دور بیماران، لغو شدن کنگره ها، سمینارهای آموزشی مجازی (وبینار)، عوارض پوستی بیماران covid 19 و نحوه ی ادامه ی درمان بیماران پوستی در این پاندمی، همگی تجاربی بودند که در این چند ماه اخیر با آن روبرو بوده ایم. . .

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 236

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 81 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ملکی پور احمد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    28-42
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    334
  • دانلود: 

    542
چکیده: 

مدرسه زدایی، یادگیری اصیل، گسترش آموزش از فضای فیزیکی به بیرون از کلاس و عدالت آموزشی یکی از راه های برون رفت از چالش های نظام آموزشی در دنیای امروز است. هدف پژوهش حاضر تبیین تغییر رویکرد از پارادایم آموزش به پارادایم یادگیری به عنوان یک رهیافت اثربخش در برهه پاندمی کووید-19 بود. لذا در این پژوهش چیستی و نمودهای تغییر پارادایم از آموزش به یادگیری برای گسترش آن در بیرون از دیوارهای کلاس در برهه پاندمی کووید-19مورد بررسی قرار گرفت. پژوهش حاضر به روش کیفی از نوع مروری سیستماتیک انجام شد. . نتایج نشان داد که حرکت به سوی پارادایم یادگیری با نمود های آن (واقعیت مجازی، وبینار، موک، بازی سازی، منتورینگ، مربیگری، یادگیری سیار) در برهه پاندمی کووید-19 ضمن سازگار با نظریه مدرسه زدایی و حامیان دیدگاه انتقادی، ره آوردهای همچون: یادگیری اصیل، عدالت آموزشی و فرصت های برابر برای همه را در بر دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 334

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 542 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

مرادی شیما | عبدی ساجده

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    258-280
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    36
  • دانلود: 

    14
چکیده: 

مقدمه: علم باز (علم آزاد یا علم همگانی) واژه­ ای پیچیده است، و به روندها و جنبش ­هایی اطلاق می شود و گستره ­ای از منابع همگانی (باز)، دسترسی همگانی (دسترسی آزاد)، بایگانی همگانی، تا انتشارات آزاد را در برمی گیرد. مقاله حاضر بر جنبش علم باز به ­عنوان ساختار تقویت کننده­ زیست­ بوم آموزش وپرورش پرداخته است.روش­ شناسی: این مطالعه مروری- تحلیلی و مبتنی بر شواهد است که با تکیه بر مُدل زیست بوم منابع باز به تحلیل مؤلفه­ های مرتبط شامل ذینفعان یادگیری (افراد، سازمان ها و جوامع) و ابزارهای یادگیری (ابزاری و محتوایی) به همراه ارائه مستنداتِ ملی و بین ­المللی در هر مورد می ­پردازد و در انتها، توصیه ­های سیاستی را در این راستا برای کشور ارائه می­کند.یافته­ ها: نتایج پژوهش ­ها، داده ­ها، روش­ ها و نیز مطالب درسی و تدریس، نرم ­افزارها و ابزارهای آموزشی می­توانند به ­صورت رایگان در دسترس باشند و بارها مورد بهره ­برداری شوند. وب 2 و واسپارگاه ­ها را می­توان از جمله ابزارهای یادگیری در ارائه منابع باز معرفی کرد.نتیجه­: تصدیق مبحث علم باز و کلیه مؤلفه ­های آن در توسعه و پیشرفت حوزه آموزش علم اطلاعات و دانش­ شناسی امری انکارناپذیر است و اساتید، متخصصان و پژوهشگران این حوزه، به دلیل بهره ­گیری از فناوری ­های روز دنیا همچون برگزاری کارگاه­ های وبینار آموزشی، از دستاوردهای منابع آموزشی باز در پیشبرد اهداف این حوزه، بی ­نصیب نمانده ­اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 36

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 14 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مجله طب نظامی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    25
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    1730-1738
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    270
  • دانلود: 

    579
چکیده: 

زمینه و هدف آموزش پرستاران در مورد ارزش های معنوی به درک عمیق مشکلات و افزایش کیفیت مراقبت ها کمک می کند. با این حال، موضوع معنویت در برنامه های آموزش پرستاری لحاظ نشده است. هدف از انجام این پژوهش، تاثیر آموزش مراقبت معنوی بر همدلی و تعهد حرفه ای پرستاران بود. روش ها: این پژوهش پیش آزمون-پس آزمون بر روی 80 نفر از پرستاران بخش های بیمارستان پاستور بم انجام شد. برنامه آموزش مراقبت معنوی در گروه مداخله به صورت وبینار 2 جلسه ای برگزار گردید. ابزارهای مورد استفاده، پرسشنامه های استاندارد همدلی جفرسون و پرسشنامه تعهد حرفه ای کلایکمن بودند. یافته ها: نتایج مطالعه اختلاف معنی داری را بین میانگین نمرات تعهد حرفه ای قبل 0/32 ±,33/11 و بعد 0/28 ±,65/43 از مداخله و همچنین متغیر همدلی قبل 0/21 ±,53/41 و بعد 0/25 ±,78/83 از مداخله در گروه مداخله نشان داد (0/05>P). این اختلاف در نمرات متغیرهای مذکور قبل و بعد از مداخله در گروه کنترل مشاهده نشد. همچنین بین میانگین نمرات تعهد حرفه ای و نیز همدلی واحدهای مورد پژوهش قبل از مداخله به صورت معنی داری اختلاف وجود نداشته (0/05P) که حاکی از ارتقاء این نمرات به دلیل انجام مداخله می باشد. نتیجه گیری: با توجه به تاثیرگذاری آموزش مراقبت معنوی در جهت ارتقای تعهد حرفه ای و همدلی پرستاری، پیشنهاد می شود مراقبت معنوی در محتوای درسی پرستاران گنجانده شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 270

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 579 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
نویسندگان: 

پورآتشی مهتاب

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    455-482
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    192
  • دانلود: 

    50
چکیده: 

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دانشگاه ها را مکلف نموده تا فعالیت های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در زمینه تحکیم خانواده و مبتنی بر نقشه مهندسی فرهنگی کشور به دانشجویان ارایه دهند. یکی از موارد در این راستا آموزش و ارتقای مهارت های ارتباطی به نومتاهلین دانشجو است. آموزش های مهارت های ارتباطی و ارتقای چنین مهارت هایی تاثیر قابل توجهی بر رضایتمندی، تحکیم خانواده و خرسندی زندگی مشترک دارد و چنین آموزش-هایی را می توان از طرق مختلف همچون سخنرانی و نشست، برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی، مشاوره های فردی و گروهی ارایه نمود. در این پژوهش، از درخت تصمیم گیری سه سطحی هدف، معیارها، و گزیدارها و تکنیک تحلیل سلسله مراتبی برای اولویت بندی معیارها و گزیدارهای ارایه آموزش و مشاوره مهارت های ارتباطی به نومتاهلین دانشجو بهره گرفته شد. داده ها از طریق تکمیل 15 پرسشنامه توسط استادان با تجربه رشته مشاوره گردآوری شد و با استفاده از نرم افزار آماری Expert Choice تحلیل گردید. براساس نتایج تحلیل سلسله مراتبی، معیار اثرگذاری (تغییر دانش و مهارت) با وزن نسبی 416/0 نسبت به دیگر معیارها برتری داشت. با تلفیق وزن ها، هفت گزیدار آموزشی و مشاوره ای مهارت های ارتباطی با در نظر گرفتن پنج معیار به ترتیب زیر اولویت بندی گردیدند: (1) برگزاری دوره های آموزشی کوتاه-مدت نظری و عملی، (2) برگزاری کارگاه آموزشی (یک یا دو روزه)، (3) آموزش و مشاوره فردی، (4) برگزاری نشست و سخنرانی حضوری به همراه پرسش و پاسخ، (5) برگزاری وبینار، (6) اردوی فرهنگی آموزشی، و (7) توزیع کتاب و جزوه آموزشی.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 192

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 50 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    31
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    62-75
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    157
  • دانلود: 

    527
چکیده: 

مقدمه: مراقبان سلامت که در نخستین سطح ارائه خدمات بهداشتی فعالیت دارند، بواسطه ی مجموعه ی شرایط در معرض خطر استرس شغلی هستند. از این رو مطالعه حاضر با هدف تعیین تاثیر آموزش مجازی مبتنی بر تئوری خودکارآمدی بندورا بر استرس شغلی مراقبان سلامت شهر بوشهر انجام گرفت. مواد و روش ها: این پژوهش نیمه تجربی بر روی 63 نفر از مراقبان سلامت شهر بوشهر در 10 مرکز خدمات جامع سلامت که این مراکز بصورت تصادفی بلوکی بعنوان مراکز مداخله (5 مرکز) و کنترل (5 مرکز) انتخاب شدند، انجام گرفت. گروه مداخله چهار جلسه آموزش مجازی مبتنی بر تئوری خودکارآمدی به صورت وبینار دریافت نمودند و گروه کنترل آموزشی دریافت نکرد. اطلاعات افراد مورد مطالعه توسط پرسش نامه ای مشتمل بر چهار بخش اطلاعات جمعیت شناختی، سنجش آگاهی، سنجش خودکارآمدی و ارزیابی استرس شغلی قبل از مداخله، دو هفته و یک ماه بعد از مداخله گردآوری شد. داده ها با استفاده از آزمون های آماری توصیفی و تحلیلی توسط نرم افزار SPSS نسخه 24 تحلیل شد. یافته های پژوهش: به طور کلی آگاهی و خودکارآمدی در گروه مداخله پس از آموزش افزایش یافت و تغییرات این دو متغیر بین دو گروه در طول دوره مطالعه تفاوت معنی داری داشت (001/0>p ). در گروه مداخله، استرس شغلی دو هفته و یک ماه بعد از آموزش نسبت به قبل از آموزش بهبود یافت و در گروه کنترل نیز اگرچه تغییرات معنی دار بود اما این تغییرات در جهت افزایش شدت استرس بود. تغییرات استرس شغلی بین دو گروه در طول دوره مطالعه تفاوت معنی داری داشته (001/0>p ) و در گروه مداخله وضعیت بهبود یافته است. بحث و نتیجه گیری: آموزش مجازی مدیریت استرس مبتنی بر تئوری خودکارآمدی می تواند در بهبود وضعیت استرس شغلی مراقبین سلامت موثر واقع گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 157

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 527 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
litScript
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button