نتایج جستجو

5389

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

539

انتقال به صفحه



فیلترها/جستجو در نتایج    

فیلترها

سال

بانک‌ها




گروه تخصصی








متن کامل


مرکز اطلاعات علمی SID1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    63-72
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    627
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 627

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

حیات

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    20
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    74-85
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    568
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 568

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

زاغری تفرشی منصوره

نشریه: 

شفا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1372
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    34-37
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    361
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 361

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    119
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 119

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    25
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    875-883
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1189
  • دانلود: 

    722
چکیده: 

زمینه و هدف: صلاحیت بالینی جهت انجام اقدامات در حوزه فعالیت پرستاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این مطالعه باهدف مقایسه صلاحیت بالینی پرستاران بخش های کودکان از دیدگاه پرستاران و سرپرستاران مرکز آموزشی درمانی کودکان شهر رشت در سال 1396 انجام شد. روش کار: مطالعه مقطعی از نوع توصیفی-تحلیلی است. کلیه پرستاران و سرپرستاران شاغل در بیمارستان کودکان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی گیلان به روش سرشماری نمونه گیری شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه استاندارد صلاحیت بالینی عمومی پرستاران لیو((CIRN و پرسشنامه صلاحیت بالینی اختصاصی بخش کودکان بود. داده ها پس از جمع آوری به محیط نرم افزار spss 16 وارد و با آزمون های آماری آنالیز گردید. یافته ها: میانگین نمرات صلاحیت بالینی عمومی از دیدگاه پرستاران (16. 31± 170. 88)و سرپرستاران (20. 91± 159. 47) ومیانگین نمرات صلاحیت بالینی اختصاصی ازدیدگاه پرستاران (10. 41± 78. 28)و سرپرستاران (11. 59± 74. 22) بود. متغیرهایی نظیر سن، وضعیت تاهل، وضعیت شغل، سطح تحصیلات و میزان علاقه مندی ارتباط معنی دار آماری را با سطح صلاحیت بالینی داشتند. (P ≤ 0. 05). نتیجه گیری: نمرات صلاحیت بالینی عمومی و اختصاصی پرستاران بالاتر از نمرات سرپرستاران بود. صلاحیت بالینی از دیدگاه پرستاران و سرپرستاران مطلوب بوده و ارزیابی دوره ای سطح صلاحیت بالینی جهت ارتقا مهارت های بالینی توسط مدیران پرستاری پیشنهاد می گردد

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1189

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 722 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    1 (پیاپی 13)
  • صفحات: 

    72-79
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1280
  • دانلود: 

    647
چکیده: 

مقدمه: سبک رهبری می تواند در ابقا پرستاران، تنش شغلی، رضایت شغلی و کیفیت زندگی کاری نقش داشته باشد، اما مطالعات انجام شده یافته های متفاوتی را نشان داده اند. لذا هدف از این مطالعه تعیین همبستگی سبک رهبری سرپرستاران از دیدگاه پرستاران با تنش شغلی پرستاران بود.مواد و روش ها: این پژوهش، یک مطالعه توصیفی- همبستگی است. در این مطالعه 120 پرستار شاغل در بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی البرز با روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزارها شامل «پرسشنامه رهبری چندعاملی رهبری» (Multifactor Leadership Questionnaire) و «پرسشنامه اجرایی بهداشت و ایمنی» (Health and Safety Executive Questionnaire) پس از تایید روایی محتوا و صوری و پایایی به روش همسانی درونی به منظور جمع آوری داده ها مورداستفاده قرار گرفتند. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 20 مورد تحلیل قرار گرفت.یافته ها: سبک رهبری غالب سرپرستاران از دیدگاه 52 درصد پرستاران از نوع سبک رهبری تبادلی و تنش شغلی 73 درصد پرستاران کم بود. نتایج نشان داد که نمره تنش پرستاران در سبک رهبری تحول گرا و تعاملی سرپرستاران از دیدگاه پرستاران کم بود. سبک های رهبری تحول گرا با تنش شغلی (p<0.001, r=-0.35) و تبادلی با تنش شغلی (p<0.001, r=-0.32) همبستگی آماری منفی معناداری داشتند.نتیجه گیری: با توجه به همبستگی سبک رهبری با تنش شغلی، سبک رهبری مناسب مدیران پرستاری می تواند به کاهش تنش شغلی منجر شود. لذا پیشنهاد می شود مدیران پرستاری از سبک های رهبری تبادلی و تحول گرا استفاده نمایند. همچنین مدیران باید شرایط و زمینه های ایجادکننده تنش شغلی را بکاهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1280

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 647 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    31
  • شماره: 

    112
  • صفحات: 

    32-43
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    984
  • دانلود: 

    742
چکیده: 

زمینه و هدف: همکاری بین حرفه ای نقش مهمی در پرورش فرهنگ سلامت محیط کار در سازمان های بهداشتی دارد. بهبود این همکاری ممکن است بر رضایت شغلی پرستاران تأثیرگذار باشد. این مطالعه با هدف تعیین ارتباط همکاری بین حرفه ای پرستاران و مدیران با رضایت شغلی پرستاران انجام شد. روش بررسی: این مطالعه از نوع توصیفی-تحلیلی بود که به صورت مقطعی و در سال 1395 انجام شد. شرکت کنندگان 106 نفر از پرستاران، سرپرستاران و سوپروایزرهای شاغل در دو بیمارستان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شیراز بودند. افراد از طریق نمونه گیری آسان وارد مطالعه شدند. ابزارهای گردآوری داده ها در این مطالعه، مقیاس رفتار همکاری بین حرفه ای پرستاران و مدیران و شاخص رضایت کاری بودند. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS ویرایش 20 و از طریق آزمون تی مستقل، همبستگی پیرسون، کروسکال والیس و آنالیز واریانس یک طرفه تجریه و تحلیل شد. یافته ها: میانگین نمره همکاری بین حرفه ای پرستاران و مدیران پرستاری و رضایت شغلی از دیدگاه پرستاران به ترتیب 07/1 ± 72/45 و 09/2 ± 68/158 بود. بین همکاری بین حرفه ای پرستاران و مدیران و رضایت شغلی پرستاران ارتباط معنی دار آماری وجود داشت (001/0 P

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 984

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 742 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 11
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

  • شماره: 

  • صفحات: 

    245-263
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    30
  • دانلود: 

    6
چکیده: 

1اخلاق‎حرفه‎ای مبتنی بر ارزش‎ها، تکالیف، حقوق و مسئولیت‎های انسانی بنا شده است و شرایط حرفه‎ای و سازمانی پرستاران را متاثر می‎سازد. در این راستا، این پژوهش با هدف شناخت ابعاد اخلاق‎حرفه‎ای پرستاران از دید ایشان و پزشکان؛ با روش کیفی و با استفاده از مصاحبه نیمه‎ساختاریافته، با مشارکت 26 پزشک متخصص اخلاق‎پزشکی، متخصص بالینی، دستیار بالینی و اینترن و 20 پرستار براساس اشباع نظری با روش نمونه‎گیری هدفمند، پس از کسب رضایت‎آگاهانه از ایشان انجام شد. برای تجزیه و تحلیل داده‎ها از روش تحلیل محتوا استفاده شد که در نرم‎افزار MAXQDA نسخه 18 انجام شد. یافته‎ها نشان‎داد که؛ اخلاق‎حرفه‎ای پرستاران مبتنی بر یک چارچوب چهاربعدی بود؛ اخلاق‎حرفه‎ای پرستاران در ارتباط با بیمار (شش خرده‎مولفه)، در ارتباط با همکاران در رده‎های مختلف (چهار خرده‎مولفه)، در ارتباط با حرفه (سه خرده‎مولفه‎) و در ارتباط با بیمارستان و سازمان‎های درمانی (دو خرده‎مؤلفه). پایایی کدگذاری مولفه‎ها براساس شاخص کاپا برابر با 88/0 بود. بنابراین می‎توان گفت که ابعاد اخلاق‎حرفه‎ای پرستاران از دید افراد مورد مطالعه در ارتباط با خود و دیگران (بیماران، همکاران، سازمان و حرفه) معنا پیدا می کند. پرستاران با شناخت و رعایت جزئیات و ماهیت این ارتباطات و تک‎تک حقوق این افراد از دید خود، می‎توانند اصول اخلاق‎حرفه‎ای را در پیشبرد اهداف سازمان و افزایش کیفیت خدمات، رضایت‎مندی دیگران و اعتلای جایگاه حرفه، اجرایی نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 30

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 6 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    25-33
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    753
  • دانلود: 

    638
چکیده: 

مقدمه ارتقاءایمنی بیمار یکی از ارکان اصلی خدمات بهداشتی-درمانی است، از طرفی ارتباطات حرفه ای بین تیم سلامت و برخی از ویژگی های شخصیتی پرستاران از جمله قاطعیت می تواند بر کیفیت خدمات ارایه شده به بیمار موثر باشد. بنابراین مطالعه حاضر با هدف تعیین ارتباط قاطعیت پرستاران و همکاری پرستاران و پزشکان با فرهنگ ایمنی از دیدگاه پرستاران انجام شد. مواد و روش ها مطالعه مقطعی حاضر در سال 1396 انجام شد. در این مطالعه 300 پرستار از 9 بیمارستان آموزشی واقع در استان خراسان جنوبی به مدت 5 ماه به روش نمونه گیری طبقه ای-تصادفی انتخاب شدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه فرهنگ ایمنی بیمارستانی HSOPSC، همکاری پرستار-پزشک Ushiro و قاطعیت Ratus جمع آوری و در نهایت با استفاده از نرم افزار SPSS22 و از طریق آزمون های آماری همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر Amos تجزیه و تحلیل گردیدند. یافته ها نتایج مطالعه نشان داد که میانگین و انحراف معیار نمره فرهنگ ایمنی برابر با 26/14± 40/123، قاطعیت برابر با 82/14± 99/1 و همکاری برابر با 96/17± 50/81 و در حد متوسط بود. از طرفی نتایج تحلیل مسیر نشان داد که همکاری پرستار و پزشک به صورت مستقیم و قاطعیت به صورت غیر مستقیم برروی فرهنگ ایمنی اثر دارد. به اینصورت که قاطعیت از طریق همکاری پرستار و پزشک برروی فرهنگ ایمنی اثر می گذارد. نتیجه گیری یافته ها پیشنهاد کننده طراحی برنامه هایی با هدف بهبود روابط بین پرستار و پزشک و افزایش مهارت قاطعیت در پرستاران و در نتیجه ارتقاء ایمنی بیماران می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 753

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 638 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    1 (پیاپی 32)
  • صفحات: 

    48-58
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2072
  • دانلود: 

    936
چکیده: 

مقدمه: برای تجویز ایمن داروها و پیشگیری از خطاهای دارویی، توانایی محاسبات دارویی یکی از مهارت های اساسی است که پرستاران باید داشته باشند. این مطالعه با هدف افزایش مهارت محاسبات دارویی پرستاران شاغل در بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) نجف آباد انجام شده است.روش: یک روش نیمه تجربی بوده که در آن جهت جمع آوری داده ها از روش پرسشنامه استفاده شد. جمعیت مورد مطالعه پرستاران شاغل در بیمارستان فاطمه زهرا (س) نجف آباد هستند. روش نمونه گیری، آسان (در دسترس) بود که ابتدا با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته، پیش آزمون از 43 نفر نمونه های مورد پژوهش به عمل آمده سپس مداخله به شکل کارگاه آموزشی برگزار گردید و سه هفته بعد، پس آزمون انجام شد. پایایی ابزار با استفاده از روش همسانی درونی و به صورت دو نیمه کردن و محاسبه ضریب پایایی اسپیرمن - براون برابر 0.93 تعیین شد. تجزیه و تحلیل داده ها با نرم افزار آماری SPSS v.18 و آزمون های آماری تی مستقل، علامت، ویلکاکسون، من ویتنی، مک نمار و ضریب همبستگی پیرسون انجام گردید.یافته ها: از میان 43 نفر شرکت کننده در مطالعه 21 نفر (%48.8) قبل از آموزش در سطح متوسط و ضعیف بوده و بعد از آموزش همه پرستاران (43 نفر، 100%) در سطح خوب قرار گرفتند و به حداقل %83 سوالات پاسخ درست دادند. قبل از اجرای دوره آموزشی محاسبات دارویی میانگین نمره کل پرستاران زن 14.52 و میانگین نمره کل پرستاران مرد 18.93 و میانگین نمره کل پرستاران 15.95 بود. در ابتدای دوره اختلاف معناداری بین نمرات پرستاران مرد و زن وجود داشت (p<0.05) به طوری که پرستاران مرد نمره کل محاسبات دارویی بیشتری داشتند. پس از اجرای دوره آموزشی میانگین نمرات پرستاران زن به 23.03 و پرستاران مرد به 23.29 و میانگین نمره کل پرستاران به 23.12 افزایش یافت و اختلاف معناداری بین نمرات پرستاران در کل نمونه و همچنین در هر دو جنس مرد و زن، از آزمون محاسبات دارویی قبل و بعد از اجرای دوره مشاهده شد (p<0.05).نتیجه گیری: نتایج تحقیق موید افزایش مهارت پرستاران در محاسبات دارویی می باشد. با توجه به نتایج پژوهش، نیاز آموزشی پرستاران در امر محاسبات دارویی، واضح بوده و می توان با برنامه ریزی های مداوم و مستمر آموزشی، مهارت فوق را که از حساسیت ویژه ای در جلوگیری از خطاهای دارویی دارد، افزایش داد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2072

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 936 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 13
litScript
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button