مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,188
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

720
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

صلاحیت بالینی پرستاران بخش های کودکان از دیدگاه پرستاران و سرپرستاران

صفحات

 صفحه شروع 875 | صفحه پایان 883

چکیده

 زمینه و هدف: صلاحیت بالینی جهت انجام اقدامات در حوزه فعالیت پرستاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این مطالعه باهدف مقایسه صلاحیت بالینی پرستاران بخش های کودکان از دیدگاه پرستاران و سرپرستاران مرکز آموزشی درمانی کودکان شهر رشت در سال 1396 انجام شد. روش کار: مطالعه مقطعی از نوع توصیفی-تحلیلی است. کلیه پرستاران و سرپرستاران شاغل در بیمارستان کودکان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی گیلان به روش سرشماری نمونه گیری شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه استاندارد صلاحیت بالینی عمومی پرستاران لیو((CIRN و پرسشنامه صلاحیت بالینی اختصاصی بخش کودکان بود. داده ها پس از جمع آوری به محیط نرم افزار spss 16 وارد و با آزمون های آماری آنالیز گردید. یافته ها: میانگین نمرات صلاحیت بالینی عمومی از دیدگاه پرستاران (16. 31± 170. 88)و سرپرستاران (20. 91± 159. 47) ومیانگین نمرات صلاحیت بالینی اختصاصی ازدیدگاه پرستاران (10. 41± 78. 28)و سرپرستاران (11. 59± 74. 22) بود. متغیرهایی نظیر سن, وضعیت تاهل, وضعیت شغل, سطح تحصیلات و میزان علاقه مندی ارتباط معنی دار آماری را با سطح صلاحیت بالینی داشتند. (P ≤ 0. 05). نتیجه گیری: نمرات صلاحیت بالینی عمومی و اختصاصی پرستاران بالاتر از نمرات سرپرستاران بود. صلاحیت بالینی از دیدگاه پرستاران و سرپرستاران مطلوب بوده و ارزیابی دوره ای سطح صلاحیت بالینی جهت ارتقا مهارت های بالینی توسط مدیران پرستاری پیشنهاد می گردد

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سعادتی، سید مهدی، امامی سیگارودی، عبدالحسین، چهرزاد، مینومیترا، و کاظم نژادلیلی، احسان. (1397). صلاحیت بالینی پرستاران بخش های کودکان از دیدگاه پرستاران و سرپرستاران. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، 25(6 )، 875-883. SID. https://sid.ir/paper/81874/fa

    Vancouver: کپی

    سعادتی سید مهدی، امامی سیگارودی عبدالحسین، چهرزاد مینومیترا، کاظم نژادلیلی احسان. صلاحیت بالینی پرستاران بخش های کودکان از دیدگاه پرستاران و سرپرستاران. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار[Internet]. 1397؛25(6 ):875-883. Available from: https://sid.ir/paper/81874/fa

    IEEE: کپی

    سید مهدی سعادتی، عبدالحسین امامی سیگارودی، مینومیترا چهرزاد، و احسان کاظم نژادلیلی، “صلاحیت بالینی پرستاران بخش های کودکان از دیدگاه پرستاران و سرپرستاران،” دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، vol. 25، no. 6 ، pp. 875–883، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/81874/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button