مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,133
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

827
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سامانه یادگیری الکترونیکی(LMS) دانشگاه فرهنگیان: بررسی مزایا و معایب بر اساس تجربیات استادکاربر(1399-1394)

صفحات

 صفحه شروع 68 | صفحه پایان 90

چکیده

 نظام آموزشی که با آغاز استفاده از اینترنت بوجود آمده, پیوسته رو به گسترش است و همراه با تکامل فناوری های اینترنتی, پیشرفته تر می شود. در دهه اخیر, آموزش مجازی, برنامه های نرم افزاری بسیاری را متاثر گردانده است. هدف از نگارش این مقاله, بررسی کاربرد آموزشی و بیان مزایا و مشکلات کار با سامانه آموزش مجازی دانشگاه فرهنگیان, بر اساس تجربیات استاد کاربر از سال 1394 تا 1399 بود که به روش توصیف کیفی و بیان تجربیات خودزیسته انجام شد. پس از بررسی پیشینه ورود آموزش مجازی به خاورمیانه, ایران و به طور خاص, دانشگاه فرهنگیان, موانع اجازه دسترسی به اینترنت و پذیرش آموزش مجازی در کشورهای خاورمیانه بر اساس پژوهش های دهه اخیر بیان گردید. بررسی پیشینه راه اندازی سامانه یادگیری الکترونیکی LMS دانشگاه فرهنگیان, برای دانشجو-معلمان, مشخص کرد که این دانشگاه در معرفی و کاربرد آموزش مجازی, در برگزاری انواع واحدهای درسی رسمی و غیررسمی از سال 1394 تاکنون فعال بوده است. در تقسیم بندی مزایا و معایب کار با سامانه LMS, به روش SWOT, مشخص گردید که نیمی از مشکلات کار با سامانه, متاثر از مولفه های بیرونی است؛ اگرچه با افزایش تعداد کاربران و تقاضای خدمات گسترده تر با بروز پاندمی Covid-19, در اسفند ماه 1398, این سامانه با مشکلاتی کاربردی روبرو شد که ضرورت بازنگری و تقویت زیرساخت های سیستم آموزش مجازی دانشگاه فرهنگیان را نشان می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آذری، روشنک. (1399). سامانه یادگیری الکترونیکی(LMS) دانشگاه فرهنگیان: بررسی مزایا و معایب بر اساس تجربیات استادکاربر(1399-1394). پویش درآموزش علوم تربیتی و مشاوره، 6(13 )، 68-90. SID. https://sid.ir/paper/396969/fa

    Vancouver: کپی

    آذری روشنک. سامانه یادگیری الکترونیکی(LMS) دانشگاه فرهنگیان: بررسی مزایا و معایب بر اساس تجربیات استادکاربر(1399-1394). پویش درآموزش علوم تربیتی و مشاوره[Internet]. 1399؛6(13 ):68-90. Available from: https://sid.ir/paper/396969/fa

    IEEE: کپی

    روشنک آذری، “سامانه یادگیری الکترونیکی(LMS) دانشگاه فرهنگیان: بررسی مزایا و معایب بر اساس تجربیات استادکاربر(1399-1394)،” پویش درآموزش علوم تربیتی و مشاوره، vol. 6، no. 13 ، pp. 68–90، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/396969/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا