با توجه به اینکه صنعت بیمه ایران به تازگی در مسیر آزادسازی و خصوصی سازی قرار گرفته است، ایجاب می کند که شرکت های بیمه جهت حفظ خود و از دست ندادن سهم بازار در راه اتخاذ برنامه های راهبردی و راهبرد بازاریابی مناسب گام بردارند. مقاله پیش رو، امکان اولویت بندی سرمایه گذاری در تعیین سبد زیرشاخه های بیمه عمر را برای شرکت بیمه توسعه فراهم آورده است و راه را برای تخصیص منابع کافی برای آن حوزه هایی آماده می سازد که اولویت برتر دارند. در جمع آوری داده های کمی و کیفی از اسناد و نظرات خبرگان، بهره برده شده است. برای به دست آوردن اوزان شاخص های کیفی از رویکرد AHP استفاده شده و به منظور اولویت بندی سبد زیرشاخه های بیمه عمر از رویکردهای SAW، TOPSIS و VIKOR استفاده شده است. در شرکت بیمه توسعه، مطابق مراحل طی شده روش SAW و TOPSIS، بیمه عمر و پس انداز تامین خانواده دارای اولویت اول و بیمه عمر و پس انداز آتیه فرزندان دارای اولویت دوم گردید.