Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1307
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1307

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1385
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    55-82
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    3963
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

با توجه به اهمیت درس علوم تجربی و نتایج ارزیابی های جهانی در باره وضعیت دانش آموزان ایرانی در درس علوم، ضروری است آموزش و پرورش کشور تمام تدابیر ممکن را به منظور پیش رفت دانش آموزان در علوم و فنون به کار گیرد و سرمایه گذاری لازم را در این زمینه به عمل آورد.در سال های اخیر نظریه های یادگیری، تحولی را در آموزش علوم ایجاد کرده و با توام کردن آن با فناوری های نو موجب تغییرات اساسی در آموزش علوم شده است.در این مقاله به نتایج تحقیقی اشاره می کنیم که در آن، آثار کاربرد روش آموزش علوم به کمک فناوری اطلاعات یعنی ساخت چند رسانه ای توسط دانش آموز بررسی شده است. بنیادهای روش مذکور عبارت اند از: نظریه ساخت و سازگرایی در یادگیری، فناوری رایانه و نیز راهبرد یادگیری مشارکتی. در جریان به کارگیری این روش، دانش آموزان فعال اند؛ دانش خود را تولید می کنند؛ فناوری رایانه، ابزار ساخت دانش است؛ و دانش آموزان با مشارکت بهره گیری از توانایی های یکدیگر پروژه ای را در حوزه علوم خلق می کنند. نتایج تحقیق نشان می دهد، دانش آموزانی که درس علوم را با روش ساخت چند رسانه ای در کلاس درس آموزش دیده اند در مقایسه با دانش آموزانی که با روش سنتی آموزش دیده اند، یادگیری بهتر و عمیق تری داشته اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3963

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
نویسندگان: 

باقری خسرو

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1385
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    1-23
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1322
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

ارزش یابی، بر مفروضات فلسفی و معرفت شناختی معینی استوار است. دو دیدگاه رقیب در معرفت شناسی وجود دارد که یکی از دانش صریح و دیگری از دانش ضمنی سخن به میان می آورد. معرفت شناسی دانش صریح، ارزش یابی عینی و دقت و صراحت در ارزش یابی، پشتیبانی می کند. در برابر، معرفت شناسی دانش ضمنی، با قایل شدن به لایه های ناپیدا در فرایند تکوین معرفت، وسواس بیش از حد نسبت به دقت و صراحت در ارزش یابی را، موجب تحریف نتایج آن می داند. به دلیل وجود مفروضات فلسفی و معرفت شناختی در ارزشیابی، اصلاح شیوه های ارزش یابی، از جمله، در گروه بررسی و نقد مفروضات زیرساز آن ها نیز هست. روند رایج در ارزش یابی صراحت گرا و عینیت گرا، تا جایی که بر معرفت شناسی دانش صریح، در شکل ذره گرایانه آن مبتنی است، جای تامل و نقادی فراوان دارد. این نوع ارزش یابی، نه تنها از منظر معرفت شناسی دانش ضمنی قابل انتقاد است، بلکه حتی از منظر معرفت شناسی دانش صریح، در شکل شبکه ای و کل گرایانه آن نیز، در معرض انتقاد قرار دارد؛ زیرا ارتباط های متقابل واحدهای دانش را نادیده می گیرد

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1322

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1385
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    24-54
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    2591
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

این تحقیق با هدف تبیین نظریه ساخت و سازگرایی دیالکتیکی و ارایه چارچوبی برای آموزش علوم، انجام گرفته است. ساخت و سازگرایی به تعبیری، نظریه یادگیری و دانش است. از این رو بررسی ماهیت علم و ماهیت یادگیری به عنوان مدخل ورود به بحث ساخت و سازگرایی، مورد توجه قرار گرفته است. این دو، زمینه فهم عمیق و بنیادین نظریه ساخت و سازگرایی را به عنوان پارادایمی که به طور گسترده در عرصه تعلیم و تربیت مورد اقبال قرار گرفته است، فراهم می آورد. در مرحله بعدی، با در نظر گرفتن این دو مبنا، به ارایه چارچوب نظری (متشکل از جهان بینی، دیدگاه معرفت شناختی، جایگاه روان شناختی فعالیت ذهنی و ساختار تعلیم و تربیت) برای آموزش علوم تجربی، پرداخته شده است. هم چنین در بررسی آرا و اندیشه هایی که این نظریه ریشه در آن ها دارد، به اختصار به دیدگاه های ویگوتسکی و دیویی توجه شده است. نظریه فرهنگی - اجتماعی رشد و تکامل روانی ویگوتسکی، و توجه توامان به ابعاد روان شناختی و اجتماعی تعلیم و تربیت از سوی دیوئی، به شدت در ساخت و سازگرایی دیالکتیکی مورد توجه بوده است.در پایان نیز، دیدگاه های اساسی این رویکرد در باره یاددهی و یادگیری و ابعاد عملی و نظری آن، با تاکید بر حوزه آموزش علوم تجربی، مورد توجه قرار گرفته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2591

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

KARAMI Z. | ATTARAN A.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2006
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    55-81
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    201
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Considering the importance of the experimental science course in schools, and the findings of the international evaluation of the status of Iranian students in science, it is necessary that the Ministry of Education utilizes all possible tools for the students' advancement in science and technology and maximizes the investment in this area. In recent years learning theories have brought about a significant change in science education, especially by mixing in new technologies. In this article, the findings of a research project on the effects of multimedia method of teaching science on students' learning are discussed. The foundations of this method are the constructivist theory of learning, computer technology, and the cooperative learning strategy. In the process of utilizing this method, the students are active in producing knowledge through cooperation with each other and utilization of computer as the medium of knowledge construction. Findings show that students who learned science using the multimedia approach had higher achievement than those who utilized the traditional method.      

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 201

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

KENNEDY K.J.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2006
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    83-92
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    248
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

I was very please to be invited to speak at your conference and I think this technology- a video recorded in Hong Kong and played back at your conference in Iran- is a reflection of how modem technology can be sued to bring together. I have been asked to speak you today about school based curriculum development. I am going to do that is to talk about school based curriculum development (SBCD) in Hong Kong because at the moment is an important part of the education reform. I am going to talk about what SBCD is, what it takes to make participation to make school based curriculum development effective, and then finally I am going to raise some question about whether school based curriculum development is an educational process, or whether it is a political process, or whether is both of those thing. I shall leave you to have some question to answer about the nature of both the school based curriculum development and the extent to which it is relevant in your particular context.      

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 248

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button