مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,963
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر ساخت چند رسانه ای توسط دانش آموزان در میزان یادگیری آن ها در درس علوم (پایه پنجم)

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 82

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 با توجه به اهمیت درس علوم تجربی و نتایج ارزیابی های جهانی در باره وضعیت دانش آموزان ایرانی در درس علوم، ضروری است آموزش و پرورش کشور تمام تدابیر ممکن را به منظور پیش رفت دانش آموزان در علوم و فنون به کار گیرد و سرمایه گذاری لازم را در این زمینه به عمل آورد.در سال های اخیر نظریه های یادگیری، تحولی را در آموزش علوم ایجاد کرده و با توام کردن آن با فناوری های نو موجب تغییرات اساسی در آموزش علوم شده است.در این مقاله به نتایج تحقیقی اشاره می کنیم که در آن، آثار کاربرد روش آموزش علوم به کمک فناوری اطلاعات یعنی ساخت چند رسانه ای توسط دانش آموز بررسی شده است. بنیادهای روش مذکور عبارت اند از: نظریه ساخت و سازگرایی در یادگیری، فناوری رایانه و نیز راهبرد یادگیری مشارکتی. در جریان به کارگیری این روش، دانش آموزان فعال اند؛ دانش خود را تولید می کنند؛ فناوری رایانه، ابزار ساخت دانش است؛ و دانش آموزان با مشارکت بهره گیری از توانایی های یکدیگر پروژه ای را در حوزه علوم خلق می کنند. نتایج تحقیق نشان می دهد، دانش آموزانی که درس علوم را با روش ساخت چند رسانه ای در کلاس درس آموزش دیده اند در مقایسه با دانش آموزانی که با روش سنتی آموزش دیده اند، یادگیری بهتر و عمیق تری داشته اند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

کرمی، زهره، و عطاران، محمدرضا. (1385). بررسی تاثیر ساخت چند رسانه ای توسط دانش آموزان در میزان یادگیری آن ها در درس علوم (پایه پنجم). مطالعات برنامه درسی، 1(2)، 55-82. SID. https://sid.ir/paper/434176/fa

Vancouver: کپی

کرمی زهره، عطاران محمدرضا. بررسی تاثیر ساخت چند رسانه ای توسط دانش آموزان در میزان یادگیری آن ها در درس علوم (پایه پنجم). مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1385؛1(2):55-82. Available from: https://sid.ir/paper/434176/fa

IEEE: کپی

زهره کرمی، و محمدرضا عطاران، “بررسی تاثیر ساخت چند رسانه ای توسط دانش آموزان در میزان یادگیری آن ها در درس علوم (پایه پنجم)،” مطالعات برنامه درسی، vol. 1، no. 2، pp. 55–82، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/434176/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button