Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    115-123
تعامل: 
  • استنادات: 

    6
  • بازدید: 

    10974
  • دانلود: 

    8268
چکیده: 

اثـربخشی نمایـش درمانگری بـر کاهش نشانـه های اختلال اضـطراب اجتماعی- شامل اضطراب کارآمدی، اجتناب کارآمدی، اضطراب اجتماعی و اجتناب اجتماعی ـ در این پژوهش بررسی شـد. 220 کودک (10-11 ساله) دو مدرسه ابتدایی تهران، مقیاس اضطراب اجتماعی لایبویتز برای کودکان و نوجوانان LSAS-CA)؛ ماسیاـ وارنر، کلاین و لایبویتز، 2003) را تکمیل کردند. سپس 32 نفر از کودکانی که بیشترین نمره ها را در مقیـاس LSAS-CA به دست آورده بودند به عنـوان نمونه انتخاب شدند و به طـور تصادفی در گروه آزمایشی (16 نفر) و گروه کنترل (16 نفر) قرار گـرفتند. گروه آزمایشی به مـدت 6 هفته، هفته ای دو بار در جلسه هـای دو ساعـته روان نمایشگری شرکت کردند. گروه کنترل مداخله ای دریافت نکرد. یافته ها کاهش معنادار نشانه های مرضی در کودکان گروه آزمایشی در مقایسه با گروه کنترل را نشان دادنـد و یک پیگیـری سه ماهـه نیز پایداری نتایج را تایید کـرد. استلزامهای بالینی برای پیشگیری و درمان اختلال اضطراب اجتماعی در کودکان مورد بحث قرار گرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 10974

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 8268 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 6 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ناظم فتاح

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    125-135
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1960
  • دانلود: 

    1665
چکیده: 

کارآفرینی 456 نفر از مدیران دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از یک پرسشنامه ساخته (اعتبار=88/0) ارزشیابی شد. نتایج نشان دادند که نیاز به پیشرفت، پشتکار، هدف گرایی، رقابت جویی، اعتماد به نفس، مسند مهارگری درونی و نمره های کل کارآفرینی با جنس، میزان تحصیلات، تجربه شغلی و رشته تحصیلی (علوم انسانی، علوم پایه، علوم فنی ـ مهندسی) همبستگی مثبت (009/(P=0 داشتند. ضرایب تجربه شغلی میزان تحصیلات و رشته تحصیلی از لحاظ آماری معنادار بودند و 4 درصد از واریانس نیاز به پیشرفت و ضرایب متغیرهای جنس و میزان تحصیلات به ترتیب 6 درصد و 5 درصد از واریانس پشتکار و هدف گرایی را تبیین کردند. رشته تحصیلی و میزان تحصیلات با رقابت جویی، اعتماد به نفس و مسند مهارگری درونی ارتباط معناداری داشتند و هر یک با 6 درصد از واریانس کارآفرینی مطابقت می کردند. استلزامهای تفاوتهای فردی مدیران در کارآفرینی به بحث گذاشته شدند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1960

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1665 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    137-153
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    4516
  • دانلود: 

    1860
چکیده: 

این پژوهش با هدف بررسی باورهای غیر منطقی در روابط زناشویی و استاندارد کردن پرسـشنامه باورهای ارتباطی (رومنس و دی بورد، 1995)، در گروه نمونه ای به حجم 535 نفر متاهل (291 زن، 244 مرد) در شهر تهران اجرا شد. پس از حذف 13 گویه به دلیل قدرت تشخیـص و بار عاملی ضعیف، اعتبار 58 گویه باقی مانده از طریـق همسانی درونی و بازآزمایی با فاصله یک ماه به ترتیب برابر با 95/0 و 93/0 به دست آمد. تحلیل عاملی اکتشافی با چرخش متمایل نشان داد که پرسشنامه از هفت عامل 1) کامل بودن همه چیز در روابط زناشویی 2) وابستگی متقابل 3) انحصارطلبی در روابط 4) فدا کردن خود برای دیگری 5) منطقی بودن و پذیرش متقابل 6) خواندن افکار یکدیگر 7) آگاهی از افکار و احساسها و نیازهای گذشته همسر اشباع شده است. تحلیل عاملی تاییدی درستی عاملهای استخراج شده را تایید کرد. همبستگیRBQ  با آزمون باورهای غیر منطقی (جونز، 1968) روایی همگرای آن را تایید کرد  (، p<0.01r=0.32).دو جنس از لحاظ باورهای ناکارآمد زناشویی تفاوت نداشتند. افراد با تحصیلات غیر دانشـگاهی، باورهای ناکارآمد بیشـتری نسبت به افراد با تحصیلات دانشگـاهی داشتند. بین سن، مدت ازدواج و تعداد فرزندان با بـاورهای ارتباطی رابطه ای به دست نیامد. جدول تبدیـل نمره های خام به نمره های استاندارد RBQ برای کل گروه ارایه شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4516

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1860 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    155-167
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    3261
  • دانلود: 

    1467
چکیده: 

تعیین ویژگیهای مبتلایان به اختلال اضطراب تعمیم یافته (GAD) بر اسـاس شاخصهای تفصیلی و سایر شاخصهای آزمون رورشاخ (در سیستم جامع اکسنر، 2003) هدف پژوهش حاضر بود تا امکان تشخیص GAD بر مبنای نتایج آزمون اخیر فراهم شود. بدین منظور، 30 بیمار واجـد اختلال اضطراب تعمیم یافته و 30 فرد فاقد این اختلال، با استفاده از مصاحبه بالینی و فهرست نشانه های اضطراب تعمیم یافته در DSM-IV، انتخاب شدند و پس از آن، آزمون رورشاخ به اجرا در آمد. نتایج دو گروه در آزمـون رورشاخ با استفاده از تحلیل نیمرخ و تحلیل واریانس چند متغیری مقایسه شد. نتایج به دست آمده امکان دستیابی به یک شاخص کلی با عنوان شاخص اضطراب (ANXI) را فراهم کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3261

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1467 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

حاجی زادگان مرضیه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    169-176
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1463
  • دانلود: 

    500
چکیده: 

به منظور بررسی راهبردهای مقابله ای در دانش آموزان دبیرستانی ایرانی، 365 دانش آموز پسر و 434 دانش آموز دختر مقیاس مقابله ای نوجوانان (فرایدنبرگ و لویس، 1993) را تکمیل کردند. میانگین دختران در نگرانی پذیری، تلاش و پیشاپیش نگری و مذهب گرایی و میانگین پسران در انکار و فعالیت بدنی بالاتر بود. دانش آموزان رشته علوم انسانی نسبـت به دانش آموزان علوم تجربی و ریاضی، سطـوح بالاتر فعالیت بدنی را نشان دادند. اثرات تعاملی بیانگر آن بودند که نمره های پسران رشته علوم تجربی و دختران رشته های علوم انسانی و ریاضی در تلاش و پیشاپیش نـگری بیش از دانش آموزان رشته های دیگر بود. پسـران رشته ریاضی و دختران رشته علوم انسانی در انزوای مایوسانه نمره های بیشـتری به دست آوردند. استلزامهای جنس و رشته تحصیـلی در راهبردهای مقابله ای بـه بحث گذاشته شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1463

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 500 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

هادی نژاد حسن

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    177-187
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1686
  • دانلود: 

    824
چکیده: 

اختلالهای شخصیت در 60 زندانی غیر سیاسی زندان زنجان و 60 غیر زندانی بدون سابقه بیماری روانی (به عنوان گروه مقایسه) با استفاده از فهرست چند محوری بالینی میلون 2 MCMI-II)؛ میلون، 1987) مورد ارزیابی قرار گرفت. تحول یافتگی من شرکت کنندگان نیز با استفاده از پرسشنامه ای که شامل 4 عامل از پرسشنامه شخصیتی 16 عاملی کتل (کتل، 1965) بود اندازه گیری شد. یافته های تحقیق نشان دادند که گروه زندانی در تمام مقیاسهای اختلالهای شخصیت به جز مقیاس شخصیت وسواسی با گروه غیر زندانی تفاوت معنادار داشت و سطح بالاتری از اختلالهای شخصیت را نشان داد. در مورد تحول یافتگی من، در دو بعد نیرومندی من و حساسیت هیجانی بین دو گروه تفاوت معنادار وجود داشت که در آن گروه زندانی سطح پایین تری از تحول یافتگی من را نشان داد. در زمینه رابطه تحول یافتگی من با اختلالهای شخصیت در گروه زندانی نتایج بیانگر رابطه منفی معنادار بین نیرومندی من و مقیاسهای اختلالهای شخصیت اجتنابی، ضد اجتماعی، آزارطلبی، و گسیخته ریخت و رابطه مثبت معنادار بین حساسیت هیجانی و مقیاس اختلال شخصیت مرزی بودند و در نهایت گروه زندانی در دو مقیاس شخصیت مرزی و اسکیزوئید بالاترین نمره ها را به خود اختصاص دادند. یافته های پژوهش در پرتو نتایج پژوهشهای پیشین، مورد بحث قرار گرفتند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1686

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 824 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    189-198
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2750
  • دانلود: 

    1249
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف تعیین شیوع بازیهای رایانه ای به عنوان سرگرمی در نوجوانان استان زنجان ایران انجام شد. 1500 دانش آموز از 18 دبیرستان (750 دختر، 750 پسر) پرسشنامه محقق ساخته ای را که شامل پرسشهای جمعیت شناختی و پرسشهای تعیین کننده میزان کاربری رایانه ای و مدت زمان آن بود، تکمیل کردند. یافته ها نشان دادند که 53 درصد از شرکت کنندگان کاربر بازیهای رایانه ای بودند و 43 درصد از آنها بیش از سه ساعت در هفته را به این بازیها اختصاص می دادند. شیوع بازیهای رایانه ای در پسران (68 درصد) بیش از دختران (39 درصد) بود. فراوانی بازیهای رایانه ای در دانش آموزان پایه اول (63 درصد) در مرتبه نخست قرار داشت و این فراوانی در دانش آموزان پایه دوم، سوم و پیش دانشگاهی به ترتیب 54، 57 و 50 درصد بود. فراوانی بازیهای رایانه ای در دانش آموزان شهری (62 درصد) بیش از دانش آموزان روستایی (35 درصد) بود. یافته های پژوهش با نتایج تحقیقات مشابه در کشورهای دیگر مقایسه شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2750

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1249 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

عسگری علی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    199-202
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    849
  • دانلود: 

    383
کلیدواژه: 
چکیده: 

برای بررسی داده های دو ارزشی مدلهای متعددی در IRT وجود دارد. اما انتخاب یک مدل باید بر پایه ملاحظات نظری و تجربی، مانند برازش داده ـ مدل صورت گیرد. هر مدل با استفاده از ارزش عددی یک یا چند پارامتر، خم ویژه بخصوصی را معین می کند و از لحاظ انتقال اطلاعات درباره ویژگیهای فنی سوالها ابزار مفیدی به شمار می آید (بیکر، 1381/2002). به منظور محاسبه احتمال پاسخ درست در سطوح مختلف توانایی، هر یک از مدلها از یک معادله ریاضی استفاده می کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 849

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 383 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button